    Date: Sat, 19 Feb 2011 08:42:06 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szkoda calkowita a dalsze ubezpieczenie

    W dniu 2011-02-19 07:52, uciu pisze:
    > Jest sobie autko, ktorym wjechalem 'delikatnie' w tira.
    > Kierowca z tira machna reka bo jemu nic sie nie stalo.
    > Auto chcialem naprawic z AC.
    > Zgloszenie do PZU, wycena i powiedziano ze szkoda calkowita...
    > Zobaczylem fakture i banan się pojawił na ustach:_)
    > Odszkodowanie ustalono na 3500 auto moge miec naprawione za 1500.
    >
    > Szkode calkowita przyjałem i powiedziano mi ze z autem moge sobie
    > zrobić co chce.
    >
    > Ok jest mi potrzebne do jazdy wiec je naprawie.
    > Czesci już są i termin u mechaniora.
    >
    > Tylko.
> [...]

    Nie wiem czy tak jest we wszystkich towarzystwach, ale zazwyczaj będzie
    tak, że po szkodzie częściowej, suma ubezpieczenia zmniejsza się o
    odszkodowanie.

    W Twoim wypadku powinieneś mieć teraz auto ubezpieczone nadal na sumę
    którą masz na polisie minus 3500zł.

    Czyli jak ukradną to nie dostaniesz całej wartości, a odpowiednio
    pomniejszoną.

    Zazwyczaj w tej sytuacji po prostu można doubezpieczyć samochód na te
    brakujące 3500zł.

    A to czy ubezpieczyciel wyliczył odszkodowanie na podstawie kosztorysu
    czy sumy ubezpieczenia minus wartość wraku, to tu chyba niewiele zmienia.