  • 11. Data: 2009-07-28 18:22:19
    Temat: Re: światłomierz to pomiaru światła punktowego
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h4nelf$q2k$1@inews.gazeta.pl...

    > A zastanawiales sie jak wykorzystasz taki swiatlomierz? Czy faktycznie do
    > czegokolwiek Ci sie on przyda i czy korzystanie z niego warte bedzie
    > zachodu...?
    >
    > k,

    Pan Mroczek w ksiazce o fotografowaniu przedstawia dosc ciekawy przyklad
    np. fotografowania dziewczynki ktora idzie w bialej sukience do komunii
    swietej.
    Przyklad mysle mozna tez przeniesc na fotografowanie Panny mlodej. W takim
    przypadku, gdy nie uzyje sie swiatlomierza, biel z sukienki
    moze byc szara lub przeswietlona. Swiatlomierz da najbardziej wlasciwy
    pomiar
    i dzieki temu zdjecie bedzie lepsze i nie bedzie przeklamane.

    heyoo

  • 12. Data: 2009-07-28 18:24:44
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > OK dzieki za info, to w takim razie sobie chyba odpuszcze...
    > A jakie body byscie mi polecili? W gre wchodzi tylko Canon.

    jesli w gre wchodzi canon to masz do wyboru tylko 2 rozsadne aparaty
    50d
    lub
    5d MKII

  • 13. Data: 2009-07-28 18:27:32
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    MZ wrote:
    > OK dzieki za info, to w takim razie sobie chyba odpuszcze...
    > A jakie body byscie mi polecili? W gre wchodzi tylko Canon.

    Ale PO CO? Z tego, co piszesz na grupie od jakiegos czasu wynika, ze nie
    ogranicza Cie sprzet (przeciwnie - jego mozliwosci Cie przytlaczaja), lecz
    brak doswiadczenia, umiejetnosci wykorzystania w praktyce wiedzy z
    ksiazek. Masz body o ogromnych mozliwosciach i uniwersalna szklarnie - po
    co jeszcze kombinujesz? Chyba nie oczekujesz, ze lepszym body
    automagicznie zrobisz lepsze zdjecia?

    k,

  • 14. Data: 2009-07-28 18:29:45
    Od: XX YY <j...@u...at>

    Chyba nie oczekujesz, ze lepszym body
    > automagicznie zrobisz lepsze zdjecia?
    >
    > k,

    oczywiscie ze nie zrobi automatycznie wiecej lepszych , ale zrobi
    mniej zlych.

  • 15. Data: 2009-07-28 18:31:37
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    MZ wrote:
> [...]
    > takim przypadku, gdy nie uzyje sie swiatlomierza, biel z sukienki
    > moze byc szara lub przeswietlona. Swiatlomierz da najbardziej wlasciwy

    Swiatlomierz masz przeciez w aparacie - i nic nie stoi na przeszkodzie, by
    zmienic sposob pomiaru swiatla na punktowy. Zanim uzylbys klasycznego
    swiatlomierza, odczytal wynik i zgodnie z nim skorygowal ustawienia
    aparatu, model dawno by sie zniechecil. Poza tym az tak precyzyjne
    ustawienie czasu w warunkach amatorskich nie jest zazwyczaj do niczego
    potrzebne - tym bardziej, ze przy wywolywaniu RAW-ow mozesz wprowadzic
    spora korekte naswietlania.

    k,

  • 16. Data: 2009-07-28 19:50:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-28 20:22:19 +0200, "MZ" <m...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > pomiar
    > i dzieki temu zdjecie bedzie lepsze i nie bedzie przeklamane.

    Jak zmierzysz światłomierzem zewnętrznym - punktowym na sukienkę, to na
    bank będziesz miał szarą sukienkę i resztę niedoświetloną. Zakładając
    oczywiście, że masz taką wiedzę jakę właśnie wyżej zaprezentowałeś.
    Czytaj dalej, ale tym razem o zastosowaniu światłomierzy zewnętrznych.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-07-28 19:57:32
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oczywiście, że masz taką wiedzę jakę właśnie wyżej zaprezentowałeś.
    > Czytaj dalej, ale tym razem o zastosowaniu światłomierzy zewnętrznych.

    Te tekst został przeklejony z książka Pana Mroczka "O fotografowaniu"

  • 18. Data: 2009-07-28 20:18:19
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 28 Jul., 21:57, "MZ" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w
    wiadomościnews:h4nkpu$o94$1@inews.gazeta.pl...

    > Te tekst został przeklejony z książka Pana Mroczka "O fotografowaniu"- Zitierten
    Text ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    najpierw byly tabelki naswietlen
    potem swiatlomierze selenowe
    potem swiatlomierze cds
    potem swiatlomierze wbudowane w aparat ttl - i tak zostalo do dzisiaj.

    swiatlomierze zewnetrzne zobaczysz dzisiaj tylko w projektach
    studyjnych i to wlasciwie nie ze wzgledu na okreslenie expozycji a ze
    wzgledu na koniecznosc ustawnia swiatel ich wzajemnych
    proporcji .ew. do pomiar swiatla blyskowego
    to czego nie potrafia z swiatlomierze wbudowane w aparat to pomiar
    swiatla blyskowego urzadzen studyjnych .

    swiatlomierz zewnetrzny to ostatnia rzecz jaka potrzebujesz .

  • 19. Data: 2009-07-28 20:41:20
    Temat: Re: swiatlomierz to pomiaru swiatla punktowego
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w wiadomosci
    y.googlegroups.com...

    > jesli w gre wchodzi canon to masz do wyboru tylko 2 rozsadne aparaty
    > 50d
    > lub
    > 5d MKII

    Uczeszczalem jakis czas temu do Muzeum Fotografii na warsztaty fotografii.
    Fotografowalismy modelke w studiu fotograficznym. Zauwazylem, ze to samo
    zdjecie tej samej modelki w tym samych warunkach oswietleniowych i przy
    tych samych ustawieniach (zdjecie portretowe) w aparacie moje zdjecie
    wychodzilo
    gorzej (Canon 450D) jesli chodzi o kolorystyke i ozywienie kolorów w
    stosunku do
    zdjecia wykonanego aparatem chyba 40D lub 50D. Na zdjeciu mojego kolegi
    zdjecie wychodzilo super - kolory byly zywe i zdjecie zylo

    Czy ten problem to problem slabego zakresu tonalnego w Canonie 450D, bo
    wiem, ze
    zakres tonalny w Canonie 450 D jest o wiele gorszy niz w Canonie 40D i 50D.

    Sorki za tak laickie pytanie, ale chcialbym sie upewnic czy dobrze mysle

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 20. Data: 2009-07-28 21:20:49
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    MZ wrote:
    > Na zdjeciu mojego kolegi
    > zdjecie wychodzilo super - kolory byly zywe i zdjecie zylo

    Moze po prostu kolega poprawnie ustawil (lub skorygowal przy wywolywaniu
    RAW-a) balans bieli? Bo chyba nie myslisz, ze to wina ograniczen
    sprzetowych...

    k,