    From: "MZ" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: światłomierz to pomiaru światła punktowego
    Date: Tue, 28 Jul 2009 19:59:27 +0200

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w wiadomości
    news:74d08615-f7e0-4b62-b690-6a689ca84df1@e11g2000yq
    o.googlegroups.com...
    On 28 Jul., 18:20, "MZ" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w
    > wiadomościnews:355fb0ff-d1dd-47dd-bcf8-9a0d61e187e8@
    k30g2000yqf.googlegroups.com...

    > chcialbys kupic , czy chcialbys wiedziec ?
    >
    > Chcialbym kupic (niedługo stuknie mi 30-stka:) hehe) i chcialbym wiedziec
    > Przyznaje sie, ze wiedza na ten temat jest niewielka, bo nigdy nie mialem
    > w reku swiatlomierza, stad moje pytanie. Czytalem tylko w ksiazce, ze
    > najlepsze sa swiatlomierze punktowe, a nie swiatlomierze mierzace
    > natezenie oswiatlenia, czyli energie swiatla padajacego na fotografowany
    > obiekt.
    >
    > pozdr
    > heyoo

    sugerowalbym z okazji 30-ki kup sobie lepszy aparat.
    450 to nieudany model.
    poczujesz skokowy przyrost jakosci jesli przejdziesz na wyzszy model
    dwucyfrowy.
    nawet 10 swiatlomierzy i 20 obiektywow nie da Ci tego co lepszy
    aparat.

    Tak masz rację. Nie chce na razie denerwować żony:) ale oczywiscie
    na pewno sobie kupie nowe body, tylko musze to rozlozyc w czasie.
    Jutro bede mial nowy obiektyw, czyli ten polecany przez Was
    Tamron 17-50 f/2.8. Obiektyw wiec bede mial, wiec nastepne bedzie body.
    Niestety rodzinka nie dolozy sie do body, bo to za duzo kasy, ale
    jak juz tkwic w kwestii osprzetu fotograficznego to pomyslalem
    o swiatlomierzu, bo czytam wlasnie ksiazke Mroczka "O fotografowaniu"
    i poleca zewnetrzne swiatlomierze (w szczegolnosci te punktowe),
    bo te w aparatach nie sa idealne, a to jest raczej koszt nizszy niz kupno
    body, dlatego chcialem rodzince zaproponowac taki prezent, bo kiedyś
    dostałem od mojej mamy na Wielkanoc kurę do postawienia na
    parapecie okna i nie moglem uwierzyc w to jak osobie zafascynowanej
    elektronika mozna kupic kure:) hehehehe troche sie z tego posmialem,
    teraz nawet nie wiem gdzie jest ta kura i jak wygladala:) dlatego pomyslalem
    o tym, ze jesli rodzice chcieliby mi sprawic przyjemnosc to lepszy od
    kolejnej
    kury bedzie swiatlomierz:)

    pozdrawiam
    heyoo