  • 31. Data: 2012-05-20 13:36:52
    Temat: Re: stare dyskietki
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ale minelo 20 lat, wirusy przez dyskietki juz sie nie roznosza.
    > Chociaz .. probowal ktos plik autorun.inf na dyskietce ?
    > J.

    Co to znaczy "nie roznoszą"? Dyskietki po prostu wyszły z użycia natomiast
    jak ktoś ma stację dyskietek to wirus może się przenieść tak samo jak 20 lat
    temu.
    autorun.inf prawie na pewno na dyskietce nie działa.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 32. Data: 2012-05-20 13:38:13
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    > Trafiają się kolekcjonerzy reanimujący stary sprzęt i uczuleni na
    > oryginalności wszelkich podzespołów wliczając w to wszelkie duperelki,
    > jak dyskietki.

    Tylko co to za reanimacja, skoro dyskietki kupione jako sprawne za parę
    lat nie będą działały? IMO sens ma jedynie zrobienie jakiegoś interfejsu
    (bez ingerencji w oryginalny układ starego komputera) umożliwiający
    czytanie danych z nowszych nośników.
    Dyskietki tylko jako dekoracja. ;)

  • 33. Data: 2012-05-20 14:35:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 May 2012 13:36:52 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Co to znaczy "nie roznoszą"? Dyskietki po prostu wyszły z użycia natomiast
    > jak ktoś ma stację dyskietek to wirus może się przenieść tak samo jak 20 lat
    > temu.

    Tylko ze 20 lat temu wirus przenosil sie, gdy
    a) byl w programie com lub exe i zostal uruchomiony przez obsluge - i to
    nadal dziala, ale trzeba jednak samemu uruchomic, co zreszta mozna
    zablokowac,

    b) jak sie zapomnialo wyciagnac dyskietki, a potem uruchomilo komputer i
    zabootowalo z niej. A tu juz i domyslnie z dyskietki nic sie nie bootuje,
    jak sie jednak zabootuje, to nie zainstaluje sie rezydentnie w pamieci, a i
    namieszac na HDD bedzie mial wirus problem - bo to i dysk duzy, i ntfs ..

    > autorun.inf prawie na pewno na dyskietce nie działa.

    Jestes pewnien ze nadal nie ? ktos mogl zapomniec o ograniczeniach :-)

    J.

  • 34. Data: 2012-05-20 15:25:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote in message

    > Parę miesięcy temu kupiliśmy polarymetr. Porządny, research grade. Jest w
    > nim czytnik Compact Flash. Japońce załączyli kartę 128MB. Na moje pytanie,
    > z jakiego muzeum to wyciągnęli dostałem odpowiedź "mieliśmy
    > w magazynie, to co, mamy wyrzucić?".

    Ja też mam całą stertę CF o rozmiarach 128M i 256M bo takie
    używaliśmy parę lat temu w produkowanym przez nas urządzeniu
    w biurze i została górka kart sprzed przełączenia się na 2 i potem 8Gb.
    Jednak to zasadnicza różnica - to nie jest floppy drive i nie kupuję
    takich kart dzisiaj a raczej zużywam stare zapasy...
    Też mam górkę dyskietek i jak czasem trzeba włożyć do starego
    oscyloskopu cyfrowego to jakąś użyję ale żebym kupował jakieś?

  • 35. Data: 2012-05-20 15:27:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > lat temu.
    > autorun.inf prawie na pewno na dyskietce nie działa.

    Mało tego, kupując 100 dyskietek okazyjnie z Allegro pewnie ze 3-4
    sztuki znajdzie z wirusami bootsektora... Nie czytałbym, nie kasował
    takich dyskietek na komputerze bez dobrego antywira...

  • 36. Data: 2012-05-20 18:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 May 2012 08:27:44 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Mało tego, kupując 100 dyskietek okazyjnie z Allegro pewnie ze 3-4
    > sztuki znajdzie z wirusami bootsektora... Nie czytałbym, nie kasował
    > takich dyskietek na komputerze bez dobrego antywira...

    A co ci niby zaszkodza ?

    J.

  • 37. Data: 2012-05-20 20:19:28
    Od: PH <...@...c>

    > nurtuje mnie taka sprawa, czy dyskietki (takie zwykłe komputerowe,
    > ewentualnie z rozróżnieniem na DD i HD) z wiekiem starzeją się lub w
    > jakikolwiek inny sposób uszkadzają się? czy warto kupować stare
    > dyskietki? czy może warto i zwykły format przywróci im świetność?

    Dziś pokazałem synowi u dziadka na strychu jak kiedyś wyglądał komputer
    osobisty typu Atari 65XE i stacja dysków Atari 1050. Ostatni raz
    włączane toto było do prądu jeszcze zanim syn się urodził, z 12 lat
    temu. Po odpaleniu i przeglądnięciu kilku dyskietek (parę gierek LK
    Avalon, parę dyskietek Kodak i Verbatim pochodzenia PC-XT) byłem pełen
    podziwu, że ani razu nie pojawił się błąd odczytu. Dodam, że strych
    nieogrzewany, -20C w zimie, +50C latem.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 38. Data: 2012-05-21 19:39:35
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > lat nie będą działały? IMO sens ma jedynie zrobienie jakiegoś interfejsu
    > (bez ingerencji w oryginalny układ starego komputera) umożliwiający

    Brawo! Wymysliles Floppy Drive Emulator ;)

    http://www.lotharek.pl/product.php?pid=42

    Niestety lotharek byl pierwszy, poza zastosowaniem w Amigach i
    Atarynkach
    wbrew pozorom jest mase sprzetu ktory potrafi sie komunikowac
    ze swiatem tylko w ten sposob ... I sa ludzie gotowi zaplacic za taki
    SDFDD drive zplacic 11o ełro.

    Michal W.

  • 39. Data: 2012-05-21 22:09:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-20 13:38, Atlantis wrote:
    > Tylko co to za reanimacja, skoro dyskietki kupione jako sprawne za parę
    > lat nie będą działały?

    Moje działają. Najstarsza przeleżała około 15 lat, wczesniej intensywnie
    używana. Sprawdzałem jakiś miesiąc temu i nie ma żanych degradacji
    widocznych dla stacji, dziala jak nówka.

  • 40. Data: 2012-05-21 22:10:57
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nie wiecie ile wynosi prekompensacja zapisu na dyskietkach DD i na
    dyskietkach HD?