    From: TomekM <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: sony a330 czy nikon d5000 ?
    Date: Mon, 11 Jan 2010 18:57:48 -0800 (PST)

    > no wnętrza sie tak szybo nie ruszają, a dzieci i zwierzaki będę fotografował
    > używając wizjera

    Wbrew pozorom to Live View przydaje się o wiele częściej niż można się
    spodziewać na pierwszy rzut oka.
    Po pierwsze fotki makro.
    Po drugie właśnie fotki dzieci i zwierząt, ja lubię często robić je z
    niższego poziomu niż z góry.
    Przy patrzeniu przez wizjer to trzeba się pochylać lub klękać.
    Live View pozwala wstać fotografowi z kolan ;)
    W Sony AF w tym trybie jest tak szybki, że można robić normalne fotki
    biegających dzieci/zwierząt.
    No i Live View pozwala na niedostępne normalnie fotki.
    Np. czasem lubię położyć aparat na ziemi,
    żeby zrobić fotkę kota. Gdy nie ma Live View to takie zdjęcia są
    robione metodą prób i błędów.
    Kolejny przykład to na ślubie koleżanki z pracy robiłem chyba jedną
    trzecią fotek znad głowy.
    Cykałem je Nikonem D3000 na ślepo (nie ma Live View),
    jakimś cudem dosłownie wszystkie trafiłem ok, ale live view baaardzo
    by to ułatwiło.