-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Adampio <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: smar miedzowy w samochodzie a zagrożenie korozyjne
Date: Tue, 25 Oct 2011 17:08:49 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 17
Message-ID: <j86jds$ctq$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-tor2-89.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1319555324 13242 178.73.63.89 (25 Oct 2011 15:08:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Oct 2011 15:08:44 +0000 (UTC)
X-User: Adampio1
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29625
[ ukryj nagłówki ]Wielce Szanowni,
wszedłem w polemikę ze znajomym na temat (nie)bezpieczeństwa stosowania
smaru miedziowego w spreju jako preparatu mającego na celu
zabezpieczenie połączeń gwintowych przed korozją. Pacjent to UAZ, w
którym każdą śrubę (stalową ofkors, a często nawet czarną) ma się dać
odkręcić w warunkach polowych nawet 10 latach od jej zakręcenia.
Rzeczony smar miedziowy znakomicie się aplikuje przez rureczkę, a
ewentualny nadmiar daje się bez kłopotu wytrzeć zwykłą szmatą.
No ale mój polemista straszy mnie różnicą potencjałów
elektrochemicznych, dzięki której moje pracowicie zabezpieczane gwinty
na 100% zardzewieją na amen bo pojazd z istoty rzeczy jest i będzie
eksploatowany w środowisku wilgotnym.
Oficjalnie bronie się, argumentując, że nie jest to czysty proszek
miedziany tylko koloid, powołuje się na potencjalne płaszczyzny poślizgu
na płatkach miedzi, desperacko sięgam nawet po argument z autorytetu
("wszyscy tak robiom") ale zasiana wątpliwość spać nie daje...
Możecie mnie oświecić kto ma rację? ;-)
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.11 16:22 Konrad Anikiel
- 27.10.11 05:35 Lisciasty
- 27.10.11 13:11 kogutek
- 27.10.11 14:20 Adampio
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
- Działanie naczynia wyrównawczego
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual