eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriasmar miedzowy w samochodzie a zagrożenie korozyjneRe: smar miedzowy w samochodzie a zagrożenie korozyjne
  • Data: 2011-10-27 13:11:58
    Temat: Re: smar miedzowy w samochodzie a zagrożenie korozyjne
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Adampio <a...@o...pl> napisał(a):

    > Wielce Szanowni,
    > wszedłem w polemikę ze znajomym na temat (nie)bezpieczeństwa stosowania
    > smaru miedziowego w spreju jako preparatu mającego na celu
    > zabezpieczenie połączeń gwintowych przed korozją. Pacjent to UAZ, w
    > którym każdą śrubę (stalową ofkors, a często nawet czarną) ma się dać
    > odkręcić w warunkach polowych nawet 10 latach od jej zakręcenia.
    > Rzeczony smar miedziowy znakomicie się aplikuje przez rureczkę, a
    > ewentualny nadmiar daje się bez kłopotu wytrzeć zwykłą szmatą.
    > No ale mój polemista straszy mnie różnicą potencjałów
    > elektrochemicznych, dzięki której moje pracowicie zabezpieczane gwinty
    > na 100% zardzewieją na amen bo pojazd z istoty rzeczy jest i będzie
    > eksploatowany w środowisku wilgotnym.
    > Oficjalnie bronie się, argumentując, że nie jest to czysty proszek
    > miedziany tylko koloid, powołuje się na potencjalne płaszczyzny poślizgu
    > na płatkach miedzi, desperacko sięgam nawet po argument z autorytetu
    > ("wszyscy tak robiom") ale zasiana wątpliwość spać nie daje...
    > Możecie mnie oświecić kto ma rację? ;-)
    A nie możesz użyć sprawdzonych i dedykowanych do takich zastosowań preparatów,
    tylko uparłeś się bo smary z miedzią są modne. Fluidol ML służy do
    zabezpieczania przed korozją nie tylko blach ale i połączeń śrubowych. Tani,
    jest w opakowaniach aerozolowych z rureczką też. Nie niszczy lakieru, gumy,
    plastików. Dobry penetrant i skutecznie wypiera wodę. Jak śruba wystaje z
    drugiej strony i jest dojście to wypada też psiknąć. Z doświadczenia wiem że
    największą zmorą przy odkręcaniu śrub nie jest korozja tylko debil co
    przykręcał śrubę na chama. Jak popłynie wtedy gwint i się do tego jeszcze
    zatrze to żeby smarem z Marsa był posmarowany to i tak się śruba urwie a nie
    odkręci.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: