  • 21. Data: 2011-12-14 20:40:15
    Temat: Re: silnik Punto 1,2
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 14 Dec 2011 11:55:45 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

    > bo ja wiem....
    >
    > W omedze V6 pokrywy (plastikowe) przykręca sie 8Nm ... a mocniejsze
    > przykręcenie prawie natychmiast powoduje wykrzywianie sie pokryw i
    > wycieki...

    Inna konstrukcja góry głowicy.
    W Omedze masz wałki zamocowane do głowicy, a pokrywa to tylko pokrywa.
    A w Punto wałki są zamocowane do obudowy.

    To wygląda tak:
    http://allegro.pl/fiat-punto-i-1-2-16v-glowica-glowi
    czka-walki-i1948161776.html
    W tych dziurach są hydrauliczne popychacze które pchają zawory w głowicy.

    Więc te 10 śrub przenosi duże dynamiczne obciążenie pokonywania
    bezwładności zaworów i sprężynek zaworowych.

  • 22. Data: 2011-12-14 21:19:19
    Od: ag <a...@w...pl>

    W dniu 2011-12-12 21:46, Miromat pisze:
    > Przymierzam się do kupna Fiata Punto jako drugiego samochodu w rodzinie.
    > Zależy mi, aby był z instalacją gazową (wiadomo - obecne ceny paliw). Jednak
    > roczniki, które mnie interesują 2002-2004 w znakomitej większości mają
    > przebiegi powyżej 150 tys. km. Nie dziwię się, bo mając gaz to się jeździ. Ale
    > moje pytanie brzmi: jakie przebiegi znoszą silniki 1242 cm3? Czy kupując auto
    > z takim przebiegiem dużo ryzykuję?

    Ojciec ma Punto 1,2 75KM 8V '97r przebieg 340tys i dalej jezdzi (auto
    bez gazu). Przy ok 240tys byla robiona uszczelka pod glowica i to
    wszystko z "grubych" napraw.

    --
    KIA SPORTAGE
    rs2008

  • 23. Data: 2011-12-16 17:15:02
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Więc wychodzi na to że przedmówca miał rację że wizyty w ASO niepotrzebne
    :)
    > Bo przecież ASO podepnie komp i stwierdzi że cewka.
    Znam tylko dwa przypadki uszkodzenia centralki.
    1) ten co kolega mówi, że mu w ASO powiedzieli że się zepsuła.
    2) w ASO Oplu w Suchym Lesie kazali wymienić centralkę za ~4000 zł, gdyż
    migał Checkengine.
    Po mojej radzie dla klienta tego serwisu, żeby powiedział, że centralka jest
    sprawna i żeby poszukali innej przyczyny:
    nie znaleźli przyczyny, ale powiedzieli że musieli 3x skasować błędy i
    ruszyło.
    Sympatyczne.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 24. Data: 2011-12-16 17:20:07
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > zużywając 7,8l/100km benzyny. Gazu nie miałem ale wiem że to uchroniło
    > silnik przed poważnymi awariami, zwłaszcza wypalające się gniazda
    zaworów,
    > pękające zawory, i wieczne problemy z regulacją luzu zaworów (liczne
    częste
    > podparcia zaworów)
    Skąd wiesz, jeśli nie miałeś?
    Jakbyś miał 2 egzemplarze: jeden na LPG, a drugi na PB, to można porównywać.
    Te porównania i tak do niczego, bo wynik zależy od przemilczenia jednych
    spraw, względem nastawienia testującego.

    Co powie mechanik po uszkodzeniu uszczelki pod głowicą?
    a) samochód na PB
    b) samochód na LPG
    ad.a
    Tak sie dzieje
    ad. b
    Bo Pan jeździsz na LPG

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 25. Data: 2011-12-16 17:38:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

    > :)
    > Znam tylko dwa przypadki uszkodzenia centralki.

    A ja mnóstwo, a przyczynę problemu znalazłem sam w necie.
    Kierowca który zawoził centralkę do naprawy zeznawał, ze na półkach w
    serwisie leżało ich lekko licząc kilkadziesiąt (od Fiatów tylko).
    A ta firma (z Tychów) tylko z tego żyje.

    Więc raczej nie dlatego że się nie psują.

  • 26. Data: 2011-12-19 10:11:48
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > zaworów,
    > częste
    > Skąd wiesz, jeśli nie miałeś?

    Miała siostra punciaka z gazem a w pracy kolega ma nadal.
    Stad wiem.

    > Co powie mechanik po uszkodzeniu uszczelki pod głowicą?
    > a) samochód na PB
    > b) samochód na LPG
    > ad.a
    > Tak sie dzieje

    Pierwsze słyszę żeby mechanik tak odpowiedział. Chyba że to kowal (z pełnym
    szacunkiem do fachu kowalskiego)
    Wystarczy że będziesz jeździł z uszkodzonym termostatem. Przy czym zbyt
    niska temperatura silnika może być przyczyną tak samo jak i za wysoka czy
    wręcz zagotowanie płynu.

    > ad. b
    > Bo Pan jeździsz na LPG

    Pierwsze słyszę że LPG niszczy UPG.

    Marek

  • 27. Data: 2011-12-19 10:20:24
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Skąd wiesz, jeśli nie miałeś?

    http://www.motofakty.pl/artykul/regulacja_luzow_zawo
    rowych.html

    Jeszcze gdzieś miałem ale nie mogę znaleźć fotki popękanego zaworu z punta
    który jeździł na gazie.

    Marek.