  • 11. Data: 2011-12-13 09:36:44
    Temat: Re: silnik Punto 1,2
    Od: juhass <j...@p...fm>

    Potwierdzam. Mój 8v z 2001 roku ma właśnie 220kkm i oprócz pocącej się
    uszczelki pod deklem zaworowym nic mu nie dolega. Zapala zawsze, chodzi
    dobrze i stosunkowo niewiele spala. W silniku robione tylko regulacje
    luzów zaworowych i czyszczona raz na rok- dwa przepustnica (mam go od
    150kkm).

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 12. Data: 2011-12-13 19:18:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Jednak
    > Ale
    > auto
    > Będzie się psuł, ale naprawa jest tania w sensie części.
    > Budowa prosta. Wizyty w ASO z komputerem niepotrzebne.

    Taaa, jasne.
    Ale tylko pod warunkiem, że masz mechanika, który zna wszystkie bolączki
    tego auta lepiej niż komputer.
    Inaczej np. awarii centralki wtrysku nie zdiagnozujesz - nawet podpięty komp
    twierdzi, że padła cewka, a do naprawy jest centralka wtrysku.

  • 13. Data: 2011-12-13 20:57:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 13 Dec 2011 09:36:44 +0100, juhass wrote:

    > Potwierdzam. Mój 8v z 2001 roku ma właśnie 220kkm i oprócz pocącej się
    > uszczelki pod deklem zaworowym nic mu nie dolega.

    To też standard i prosta sprawa :)

    Winne są bardzo słabe gwinty w górnej części głowicy - najlepiej je
    poprawić czymś w stylu BaerCoil, oryginalną metalową uszczelkę doprawić
    (albo i zastąpić) silikonem do uszczelniania misek olejowych, i dokręcić
    wtedy pokrywę mocniej niż zaleca fabryka.

    Koniec problemów z poceniem się.
    Zwłaszcza uciążliwe to było w 16V, gdzie pokrywa trzymała też wałki i
    przenosiła obciążenia od sprężyn zaworowych.

  • 14. Data: 2011-12-13 22:04:13
    Od: "Czesław Wiśniak" <c...@c...pl>

    > Winne są bardzo słabe gwinty w górnej części głowicy

    Co to znaczy "bardzo slabe gwinty" ? Fakt, ze pod deklami troche sie poci
    ale nie wplywa to na 'nic szczegolnego", na moj gust mogli troche lepiej
    rozlozyc otwory. Po 100tys czesto tez dosyc dlugo na zimnym slychac
    popychacze hydr. ale to tez nie jest jakis wielki problem.

    cw

  • 15. Data: 2011-12-13 22:39:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 13 Dec 2011 22:04:13 +0100, Czesław Wiśniak wrote:

    > Co to znaczy "bardzo slabe gwinty" ?

    Wartości momentów piszę z pamięci, bo literatura została w garażu.

    Ale z tego co pamiętam to instrukcja mówi żeby pokrywę zaworów dokręcać
    momentem 10Nm, a to bardzo lekko - za lekko, bo właśnie kończy się to
    poceniem, a czasami nawet się to potrafi rozkręcić.

    A ta wartość wynika właśnie z tego że próbując dokręcić to cokolwiek
    mocniej urywają się te aluminiowe gwinty (płytkie i jakoś kiepsko
    nagwintowane).

    Zrobiłem u mnie nowe gwinty na sprężynkach, uszczelkę posmarowałem
    silikonem (po którymś skręcaniu w ogóle z niej zrezygnowałem na rzecz
    silikonu), no i koniec problemów z tą uszczelką.

> [...]
    > rozlozyc otwory. Po 100tys czesto tez dosyc dlugo na zimnym slychac
    > popychacze hydr. ale to tez nie jest jakis wielki problem.

    No ja u siebie któregoś razu popychacze wymieniłem, ale drogo było - to
    chyba najdroższy zestaw części tego silnika.

  • 16. Data: 2011-12-13 22:47:02
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    W dniu 2011-12-12 21:46, Miromat pisze:
> [...]
    > moje pytanie brzmi: jakie przebiegi znoszą silniki 1242 cm3? Czy kupując auto

    nie ryzykujesz..
    nie patrz na silnik bo to dobra konstrukcja a na wspomaganie :) lubi padac:)
    w tym roczniku to punto 2 jest przed FL, padaly silniczki od wspomagania
    (trzeba przelutowac przekaznik i hula)

    na przebieg nie patrz tylko ogolny stan auta.

  • 17. Data: 2011-12-14 10:55:00
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

> [...]
    > Inaczej np. awarii centralki wtrysku nie zdiagnozujesz - nawet podpięty
    > komp twierdzi, że padła cewka, a do naprawy jest centralka wtrysku.

    Więc wychodzi na to że przedmówca miał rację że wizyty w ASO niepotrzebne :)
    Bo przecież ASO podepnie komp i stwierdzi że cewka.

  • 18. Data: 2011-12-14 11:55:45
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > momentem 10Nm, a to bardzo lekko - za lekko, bo właśnie kończy się to
    > poceniem, a czasami nawet się to potrafi rozkręcić.

    bo ja wiem....

    W omedze V6 pokrywy (plastikowe) przykręca sie 8Nm ... a mocniejsze
    przykręcenie prawie natychmiast powoduje wykrzywianie sie pokryw i
    wycieki...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 19. Data: 2011-12-14 16:39:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Więc wychodzi na to że przedmówca miał rację że wizyty w ASO niepotrzebne
    > :) Bo przecież ASO podepnie komp i stwierdzi że cewka.

    Nie, w ASO wiedzieli przez telefon że padł komp, po samych objawach.
    Typowa usterka, cewki w Punto pierwsze nie padają, chyba że ktoś je
    potraktuje zepsutą centralką wtrysku.

  • 20. Data: 2011-12-14 16:53:17

    Wed, 14 Dec 2011 16:39:50 +0100, w
    <4ee8c33c$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Nie, w ASO wiedzieli przez telefon że padł komp, po samych objawach.
    > Typowa usterka, cewki w Punto pierwsze nie padają, chyba że ktoś je
    > potraktuje zepsutą centralką wtrysku.

    Padają, padają.