eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysilnik Punto 1,2 › Re: silnik Punto 1,2
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: silnik Punto 1,2
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <jc5p75$hpl$1@inews.gazeta.pl> <jc5r45$me7$1@mx1.internetia.pl>
    <jc5t0r$12g$1@inews.gazeta.pl> <op.v6ed74w2seilgq@fujitsu-siemens>
    <jc72r0$pq9$1@polsl.pl> <19jz7x2cq789b$.85wksundk88g$.dlg@40tude.net>
    <jc8eku$q4l$1@inews.gazeta.pl> <d...@4...net>
    <jc9vbk$vd$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Wed, 14 Dec 2011 20:40:15 +0100
    Message-ID: <6hcjctkqs9o2$.17y5h77p6wzuk.dlg@40tude.net>
    Lines: 34
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.74.128
    X-Trace: 1323891615 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1442 83.11.74.128:56143
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2420468
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 14 Dec 2011 11:55:45 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:df6qxa84ivqv.nyge1ganyl4w.dlg@40tude.net...
    >> On Tue, 13 Dec 2011 22:04:13 +0100, Czesław Wiśniak wrote:
    >>
    >>>> Winne są bardzo słabe gwinty w górnej części głowicy
    >>>
    >>> Co to znaczy "bardzo slabe gwinty" ?
    >>
    >> Wartości momentów piszę z pamięci, bo literatura została w garażu.
    >>
    >> Ale z tego co pamiętam to instrukcja mówi żeby pokrywę zaworów dokręcać
    >> momentem 10Nm, a to bardzo lekko - za lekko, bo właśnie kończy się to
    >> poceniem, a czasami nawet się to potrafi rozkręcić.
    >>
    >
    >
    > bo ja wiem....
    >
    > W omedze V6 pokrywy (plastikowe) przykręca sie 8Nm ... a mocniejsze
    > przykręcenie prawie natychmiast powoduje wykrzywianie sie pokryw i
    > wycieki...

    Inna konstrukcja góry głowicy.
    W Omedze masz wałki zamocowane do głowicy, a pokrywa to tylko pokrywa.
    A w Punto wałki są zamocowane do obudowy.

    To wygląda tak:
    http://allegro.pl/fiat-punto-i-1-2-16v-glowica-glowi
    czka-walki-i1948161776.html
    W tych dziurach są hydrauliczne popychacze które pchają zawory w głowicy.

    Więc te 10 śrub przenosi duże dynamiczne obciążenie pokonywania
    bezwładności zaworów i sprężynek zaworowych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: