  • 1. Data: 2011-12-12 21:46:30
    Temat: silnik Punto 1,2
    Od: " Miromat" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przymierzam się do kupna Fiata Punto jako drugiego samochodu w rodzinie.
    Zależy mi, aby był z instalacją gazową (wiadomo - obecne ceny paliw). Jednak
    roczniki, które mnie interesują 2002-2004 w znakomitej większości mają
    przebiegi powyżej 150 tys. km. Nie dziwię się, bo mając gaz to się jeździ. Ale
    moje pytanie brzmi: jakie przebiegi znoszą silniki 1242 cm3? Czy kupując auto
    z takim przebiegiem dużo ryzykuję?

  • 2. Data: 2011-12-12 22:27:34
    Temat: Re: silnik Punto 1,2
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 12 Dec 2011 20:46:30 +0000 (UTC), Miromat wrote:

> [...]
    > moje pytanie brzmi: jakie przebiegi znoszą silniki 1242 cm3? Czy kupując auto

    Trudno powiedzieć, bo nigdy nie wiesz jak silnik był traktowany, jak
    serwisowany itp. itd. 150kkm to równie dobrze może być trup jak i super
    silnik.

    Natomiast co ważne w przypadku tego silnika - jest prosty, popularny,
    dostęp do części bezproblemowy i w razie najgorszej awarii za mniej niż
    1000zł kupisz drugi taki silnik, a za 500zł go Ci wymienią.

    Dostępne są też bez problemu części do remontu silnika, a kapitalka też nie
    powinna przekroczyć podanych wyżej cen.

    Czyli podsumowując - silnik kupisz nie wiadomo jaki, ale ewentualnie tanio
    go wyremontujesz.

  • 3. Data: 2011-12-12 22:29:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Na LPG i tak już jest prawie tak jak 5 lat temu na benzynie.
    > Już widziałem 2.99 zł/litr LPG na jakimś BP.

    ale to, ze Pb w tym czasie podrożało praktycznie tyle samo co LPG to nie
    zauważasz?

    Stosunek jednego do drugiego póki co pozostaje nie zmieniony, wiec po co
    straszyć ceną LPG?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 4. Data: 2011-12-12 22:30:51
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    Ale
    > moje pytanie brzmi: jakie przebiegi znoszą silniki 1242 cm3? Czy kupując
    Będzie się psuł, ale naprawa jest tania w sensie części.
    Budowa prosta. Wizyty w ASO z komputerem niepotrzebne.
    Robocizna to już zależy od uczciwości mechanika i jego stawki za 1h pracy.
    Kupować - cięzkie czasy nadchodzą.
    Na LPG i tak już jest prawie tak jak 5 lat temu na benzynie.
    Już widziałem 2.99 zł/litr LPG na jakimś BP.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-12-12 22:51:06
    Od: "Czesław Wiśniak" <c...@c...pl>

    > Będzie się psuł,

    Bzdury pleciesz. To bardzo udane silniki i nic sie w nich nie psuje, zarowno
    8 i 16v.

    cw

  • 6. Data: 2011-12-12 23:02:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 12 Dec 2011 22:51:06 +0100, Czesław Wiśniak wrote:

    > Bzdury pleciesz. To bardzo udane silniki i nic sie w nich nie psuje, zarowno
    > 8 i 16v.

    Żeby jakieś szczególnie udane to bym o nich nie powiedział.

    Mają trochę słabych punktów, z czego najważniejszy to chyba napinacz paska
    rozrządu (przynajmniej w 16V kilka razy spotkałem się z problemami).
    Raz że nie warto oszczędzać na napinaczu i pasku, a dwa że cyklicznie
    kontrolować stan napięcia napinacza.
    Najlepiej na stałe wyrzucić górę osłony paska rozrządu - wtedy widać
    zarówno napinacz ze wskazówką siły napięcia i można też wzrokowo oceniać
    stan paska.

  • 7. Data: 2011-12-12 23:25:13
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > ale to, ze Pb w tym czasie podrożało praktycznie tyle samo co LPG to nie
    > zauważasz?
    >
    > Stosunek jednego do drugiego póki co pozostaje nie zmieniony, wiec po co
    > straszyć ceną LPG?
    Stosunek jest zawsze stosunkiem.
    Jeżeli przez 7 lat cena LPG wzrosła 2x,
    ale zachował się stosunek do Pb,
    to oznacza, że czas pomyśleć o stosunku wynagrodzenia w 2006 do tego w
    2011.
    Jak wiemy z GUS ten stosunek nie wynosi 2x, a jakieś 1,3x.
    http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1630_PLK_HTML.htm
    S.

  • 8. Data: 2011-12-12 23:32:18
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Bzdury pleciesz. To bardzo udane silniki i nic sie w nich nie psuje,
    > zarowno
    > 8 i 16v.
    >
    > cw
    Nie twierdzę, że relatywnie mniej czy więcej.
    Stwierdzam, że będzie się psuł, tak jak każdy.
    Bardziej mi chodziło o zaakcentowanie tego, że wtedy jednak naprawa będzie
    względnie tania.
    S.

  • 9. Data: 2011-12-13 06:21:49
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Będzie się psuł, ale naprawa jest tania w sensie części.

    Z tym psuciem to nie do konca tak.
    W SC jdnostka 1.1 (wspolna dla silnika 1.2 baza) bez trudu zniosla
    przebieg 180 tys. i zostala sprzedana dalej. W to miejsce nastapil
    silnik 1.2, ktory obecnie ma jakies 140 tys. A uzywany jest w sporcie
    amatorskim (obroty do odcinki sa temu silnikowi dobrze znane), ale
    rowniez do jazdy na codzien.
    Co prawda pisze o starszej generacji silnika, sprzed 2000, ale niewiele
    sie w nim zmienilo.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 10. Data: 2011-12-13 09:24:54
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik " Miromat" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale
    > moje pytanie brzmi: jakie przebiegi znoszą silniki 1242 cm3? Czy kupując

    Kiedyś kupiłem Punto I 1,2 8V rocznik 1996 z przebiegiem 96tys przy czym na
    moje oko miał wtedy ze 130tys. Sprzedałem go z przebiegiem 280tys. W tym
    czasie kiedy ja go miałem, wymieniony został jeden raz alternator na
    starszego typu z cienkiego (nie pękający), przy czym wymiany dokonałem sam w
    ciągu 30minut. w 2005r. Wymienione było sprzęgło 150zł robocizna (to już
    chyba normalne że trzeba wymienić). Dwa razy wymieniałem termostat.
    Fabryczny się zawieszał i dlatego go wymieniłem ale w wymienionym poszła
    uszczeleczka gumowa na obwodzie grzybka. Drugim wymieniony był z całym
    metalowym grzybkiem i działał do końca.
    Wymieniałem jeden raz akumulator. Jeden raz macpersony z przodu, dwa razy
    wahacze przednie, raz jeden, raz drugi, raz wymieniałem końcówkę drążka.
    Jeden robiłem zawieszenei z tyłu, czyli oba wahacze. Dwa razy podchodziłem
    do tylnych hamulców. Za pierwszym razem same cylinderki a za drugim także
    linki wymieniałem. Układ wydechowy wymieniałem jeden raz, za drugim razem
    wystarczyło tylko dospawać urwane końcowki od tłumików. Wymiany klocków to
    chyba normalne więc nie wyliczam.
    Wszystko oprócz sprzęgła robiłem sam. Auto miało na tyle prosta konstrukcję
    i łatwe dojście do wszystkiego że dłubanie przy nim nie stanowiło problemu.
    Od samego początku miało nadzwyczajny apetyt na olej, 0,5l/1000km
    Z przebiegiem 280tys bez problemu toczyło się 165kmh na autostradzie
    zużywając 7,8l/100km benzyny. Gazu nie miałem ale wiem że to uchroniło
    silnik przed poważnymi awariami, zwłaszcza wypalające się gniazda zaworów,
    pękające zawory, i wieczne problemy z regulacją luzu zaworów (liczne częste
    podparcia zaworów)

    Marek