  • 21. Data: 2011-11-02 17:21:44
    Temat: Re: silnik BBY 1,4 samodzielna wymiana oleju
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Odkrecic filtr oleju tak jak zrobiles, odkrecic korek wlewu, odkrecic
    > korek spustowy, olej bedzie sciekal, w miedzyczasie wkrecic filtr oleju
    > (posmaruj uszczelke olejem, wkrecaj tylko reka), zakrecic korek
    > spustowy, nalac olej, odpalic na pare chwil, poczekac, sprawdzic stan
    > oleju i ewentualnie uzupelnic.
    >
    > Pytanie po co wlewales olej skoro nie spusciles starego?

    Podziękowania.
    Zrobiłem wszystko j.w., poza punktem pierwszym i ostatnim.
    Nie sprawdziłem ile faktycznie oleju zeszło przez otwór obudowy filtra po
    odkręceniu. Mój błąd.
    Przyjąłem, że olej zszedł bez sprawdzenia.
    Jak korka z miski nie odkręce to pojadę do mechanika. Jest w instrukcji
    moment 30 Nm i obawiałem się użyć większej siły aby nie uszkodzić miski
    olejowej.
    T.

  • 22. Data: 2011-11-02 17:23:07
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-02 17:21, Tomek pisze:

    > Jak korka z miski nie odkręce to pojadę do mechanika. Jest w instrukcji
    > moment 30 Nm i obawiałem się użyć większej siły aby nie uszkodzić miski
    > olejowej.
    > T.

    Moment przy dokręcaniu :D
    Odkręcaj "nieco" większą siłą :)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 23. Data: 2011-11-02 17:37:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-02, Tomek <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Jak korka z miski nie odkręce to pojadę do mechanika. Jest w instrukcji
    > moment 30 Nm i obawiałem się użyć większej siły aby nie uszkodzić miski

    Przez obudowe filtra wyleja Ci sie jakies ochlapy, reszta zalega w misce
    olejowej wiec bez odkrecenia korka/odessania cala operacja nie ma
    najmniejszego sensu.

    Moment 30 Nm to dokrecanie, odkreca sie ile jest sil w rekach.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 24. Data: 2011-11-02 18:05:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Tak z ciekawości: czy warto samemu wymieniać olej? Dziesiątki warsztatów
    > świadczy usługę "kup olej i filtr - wymiana gratis". Pomijam przypadki,
    > gdy ktoś nabywa olej inną metodą niż poprzez zakup ;)

    Cena zestawu "olej i filtr - wymiana gratis" w warsztacie może być znacznie
    większa niż zakup oleju i filtru w jakiejś hurtowni i wymiana we własnym
    zakresie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2011-11-02 18:17:31
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-11-02 16:26, AZ pisze:

    > Odkrecic filtr oleju tak jak zrobiles,[...]

    Warto wymieniać olej, kiedy jest on ciepły, czyli zabrać się do roboty
    po przejażdżce, albo uruchomieniu samochodu na kilka chwil. Szybciej i
    dokładniej zostanie opróżniona miska olejowa.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 26. Data: 2011-11-02 19:47:16
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > - kupujesz nowy korek spustowy

    po co ?

    > - kupujesz rurkę gumową średnica jakieś 5mm długość z 1m, strzykawkę jak
    > największą i odsysasz olej przez bagnet.

    yhy powodzenia

  • 27. Data: 2011-11-02 21:02:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomek" <s...@o...pl> wrote in message news:j8rik1$fhl$1@news.onet.pl...
    > Odkręciłęm stary filtr olejowy kluczem oczkowym 30 i go zdjąłem. Nie było
    > uszczerbków gumy na obwodzie więc odczekałem 10 minut i wkręciłem nowy
    > filtr.
    > Po wlaniu korkiem wlewowym ok. 1,5 l oleju na wskaźniku było już ciut
    > powyżej górnej kreski.
    > Nie ściekł wszystek olej z silnika.
    > Czy oprócz odkręcenia filtra olejowego w silniku 1,4 BBY (Ibiza) trzeba
    > jeszcze coś wykręcać??

    Myślę że warto zacząć od odkręcenia korka spustowego, który
    właśnie do spuszczania oleju cienką stróżką przewidziany jest.
    Filtr się zdejmuje gdy w silniku nie ma już oleju, inaczej upieprzysz
    sie po same pachy... Nawiasem mówiąc trzeba było pytać przed, nie po :-)

    > Co w takiej sytuacji robić, poza odkręceniem nowego filtru i zlaniem oleju
    > do pojemnika?

    Myślę że masz tam teraz mieszaninę starego i nowego oleju.
    Zrobiłbym całą podmianę od nowa jeszcze raz, tylko porządnie.

  • 28. Data: 2011-11-02 21:03:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message

    > Śmiem twierdzić, że na oleju zaoczędzi max 10-20 zł ;-))). Dolicz koszty
    > wysyłki ;-). Ale oczywiście zgadzam się z Tobą że cała zabawa jest bez
    > sensu, zwłaszcza że szanowny Kolega nie wykazuje się pojęciem o sposobie
    > wykonania tej czynności ;-))

    I to jest właśnie powód aby się nauczyć...

    A dla mnie zabawa ma sens bo samemu możesz to zrobić
    lepiej niż ktoś byle jak na szybkiego zrobi... Mi często zalewali
    silnik za wysoko "bo przecież wypali olej szybko i braknie".
    Z tym że mój silnik toyoty mimo 400 tysięcy km nie brał
    oleju i nie trzeba było mu nic kompensować lejąc go więcej.

  • 29. Data: 2011-11-02 21:07:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomek" <s...@o...pl> wrote in message news:j8rn6r$jd$1@news.onet.pl...
    > Na tyle to jestem domyślny.
    > Jest też korek spustowy 19 z miski olejowej, ale nie udało mi się go
    > odkręcić z użyciem "umiarkowanej" siły. Stąd zaniechałem prób.
    > Widać wszyscy są tutaj piszący są mądrzy.
    > Na moje pytanie jak samodzielnie tego dokonać nie odpowiedział nikt.

    Widzisz - nie mogłeś go odkręcić bo auto wcześniej obsługiwał
    głupi mechanik. Gdybyś sam wymieniał olej i dokręcił korek
    spustowy według instrukcji z użyciem klucza limitującego moment
    to nie miałbyś problemów z odkręceniem go potem...
    Mało tego - nie ryzykowałbyś ukręceniem gwintów z tego powodu.
    Ten korek dociska uszczelkę aluminiową która ma się pod wpływem
    siły dokształcić do nierówności miski i uszczelnić korek - ale do tego
    nie trzeba absolutnie dużo siły i każdy mechanik z jakim miałem
    do czynienia zakręca ten korek za mocno. Przeczytaj w swojej
    instrukcji do auta jaki moment siły masz użyć do dokręcenie korka.

  • 30. Data: 2011-11-02 21:09:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomek" <s...@o...pl> wrote in message news:j8rqn3$dhg$1@news.onet.pl...
    > Jak korka z miski nie odkręce to pojadę do mechanika. Jest w instrukcji
    > moment 30 Nm i obawiałem się użyć większej siły aby nie uszkodzić miski
    > olejowej.

    Ten korek mechanik zakręcił na chama, bo nikt tam u nich nie
    czyta instrukcji. Upewnij się że odkręcasz a nie dokręcasz i wykręć
    korek na siłę - nic się nie powinno stać jak tylko nie popieprzysz
    kierunków leżąc pod autem i patrząc do góry... :-)