  • 1. Data: 2011-11-02 15:03:35
    Temat: silnik BBY 1,4 samodzielna wymiana oleju
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Witam,
    Odkręciłęm stary filtr olejowy kluczem oczkowym 30 i go zdjąłem. Nie było
    uszczerbków gumy na obwodzie więc odczekałem 10 minut i wkręciłem nowy
    filtr.
    Po wlaniu korkiem wlewowym ok. 1,5 l oleju na wskaźniku było już ciut
    powyżej górnej kreski.
    Nie ściekł wszystek olej z silnika.
    Czy oprócz odkręcenia filtra olejowego w silniku 1,4 BBY (Ibiza) trzeba
    jeszcze coś wykręcać??
    Co w takiej sytuacji robić, poza odkręceniem nowego filtru i zlaniem oleju
    do pojemnika?
    T.

  • 2. Data: 2011-11-02 15:08:20
    Temat: Re: silnik BBY 1,4 samodzielna wymiana oleju
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-11-02 15:03, Tomek pisze:
> [...]
    > jeszcze coś wykręcać??
    > Co w takiej sytuacji robić, poza odkręceniem nowego filtru i zlaniem

    troll czy naprawdę nie wiesz jak wymienić olej w silniku??
    Może lepiej oddaj auto do mechanika to wymieni olej porządnie.

    HINT: korek spustowy w misce olejowej :)

  • 3. Data: 2011-11-02 15:25:11
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Może lepiej oddaj auto do mechanika to wymieni olej porządnie.

    Tak z ciekawości: czy warto samemu wymieniać olej? Dziesiątki warsztatów
    świadczy usługę "kup olej i filtr - wymiana gratis". Pomijam przypadki,
    gdy ktoś nabywa olej inną metodą niż poprzez zakup ;)

  • 4. Data: 2011-11-02 15:25:26
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:j8risk$eh4$1@inews.gazeta.pl...
    \> troll

    Pudło.
    T.

  • 5. Data: 2011-11-02 15:26:26
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Tomek* napisał(-a):

> [...]
    > trzeba jeszcze coś wykręcać??
    > Co w takiej sytuacji robić, poza odkręceniem nowego filtru i zlaniem

    Ty naprawdę nie wiesz jak to zrobić. Reszta oleju została w misce
    olejowej, a te 1,5l świeżego który zalałeś, to tak jakbyś wcisnął psu
    pod ogon. Reszta oleju jest misce olejowej. I nie wymieniaj go
    samodzielnie. Zaprowadź auto do mechaniora i niech on go wymieni.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2011-11-02 15:35:46
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/11/2011 14:25, Robson wrote:

    > Tak z ciekawości: czy warto samemu wymieniać olej? Dziesiątki warsztatów
    > świadczy usługę "kup olej i filtr - wymiana gratis". Pomijam przypadki,
    > gdy ktoś nabywa olej inną metodą niż poprzez zakup ;)

    Pewnie że warto - oszczędzisz 50zł na oleju z Allegro (oryginalny
    panie), upieprzysz się, pojedziesz na drugi koniec miasta do punktu
    recyklingu oddać stary olej - same zalety. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2011-11-02 15:40:05
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-02, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Pewnie że warto - oszczędzisz 50zł na oleju z Allegro (oryginalny
    > panie), upieprzysz się, pojedziesz na drugi koniec miasta do punktu
    > recyklingu oddać stary olej - same zalety. ;)

    http://www.joemonster.org/art/1430/Jak_wymienic_olej
    _w_samochodzie

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2011-11-02 15:40:52
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/11/2011 14:40, AZ wrote:

    > http://www.joemonster.org/art/1430/Jak_wymienic_olej
    _w_samochodzie

    Eee, to jakaś bzdura. Kawę w warsztacie za darmo dostaję. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 9. Data: 2011-11-02 15:41:45
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Pewnie że warto - oszczędzisz 50zł na oleju z Allegro
    > (oryginalny panie), upieprzysz się, pojedziesz na drugi
    > koniec miasta do punktu recyklingu oddać stary olej - same
    > zalety. ;)

    Śmiem twierdzić, że na oleju zaoczędzi max 10-20 zł ;-))).
    Dolicz koszty wysyłki ;-). Ale oczywiście zgadzam się z Tobą
    że cała zabawa jest bez sensu, zwłaszcza że szanowny Kolega
    nie wykazuje się pojęciem o sposobie wykonania tej czynności
    ;-))

  • 10. Data: 2011-11-02 15:43:59
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > \> troll
    >
    > Pudło.

    Nawet jeśli nie troll to na pewno ktoś, kto nie powinien
    zabierać się za opisywaną czynność ;-)). Podaj powód dla
    którego chcesz sam to robić? Tylko sensowny ;-)