  • 1. Data: 2011-11-02 10:20:32
    Temat: Jak sensownie kupić akumulator do Yarisa?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czy możecie polecić jakiś niedrogi akumulator do Yarisa, który pozwoli
    bezproblemowo przetrwać zimę?
    Nie musi być na wiele lat - najdalej za rok sprzedam to auto.
    Priotet - niska cena, ale bez przesady - nie chcę kupić jakiegoś totalnego
    badziewia.

    Czy warto kupować akumulator przez internet (chodzi mi o to, czy koszty dostawy
    tak ciężkiego przedmiotu nie są zbyt duże)?
    Ewenetualnie jakiś sklep w Warszawie w rejonie Ursusa, Włoch lub Woli.

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2011-11-02 10:42:32
    Temat: Re: Jak sensownie kupić akumulator do Yarisa?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Wygooglałem sobie taki:
    http://www.oponylux.pl/akumulator/akumulator-bosch-s
    4-12v-45ah-330a-l-wymiary-238-x-129-x-227-0-092-s40-
    220-.html
    myślicie, że będzie OK?

    P.S.
    O co chodzi z tymi "akumulatorami do samochodów azjatyckich"? Czym się różnią od
    "akumultorów do samochodów osobowych"? Mój Yaris to oryginalny japończyk - czy
    powinienem szykać więc akumulatora z kategorii "azjatyckie"?

    Dzięki,

    latet

  • 3. Data: 2011-11-02 10:52:31
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Latet" <> napisał w wiadomości ...

    > O co chodzi z tymi "akumulatorami do samochodów azjatyckich"?

    zwykle chodzi o inną wysokość...
    większość osobówek ma akumulator wysokości 175 -178 mm
    japończyki (przynajmniej Toyota, Lexus) mają przeważnie 225 - 227 mm

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 4. Data: 2011-11-02 11:07:13
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Latet" <> napisał w wiadomości ...

    > Czy możecie polecić jakiś niedrogi akumulator do Yarisa,

    którego?
    rocznik i silnik :)

  • 5. Data: 2011-11-02 11:25:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Latet,

    Wednesday, November 2, 2011, 10:42:32 AM, you wrote:

> [...]
    > "akumultorów do samochodów osobowych"? Mój Yaris to oryginalny japończyk - czy
    > powinienem szykać więc akumulatora z kategorii "azjatyckie"?

    "Samochody azjatyckie" mają często akumulatory o nietypowych
    proporcjach - wyższe i węższe niż stosowane typowo w europejskich
    konstrukcjach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-11-02 11:39:38
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > którego?
    > rocznik i silnik :)

    Rocznik 1999. Silnik 1.0 benz. (Oryginalny japończyk. Ani jednek awarii od
    początku). Dziś już takich nie robią.

    latet

  • 7. Data: 2011-11-02 11:49:59
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    > Rocznik 1999. Silnik 1.0 benz. (Oryginalny japończyk. Ani jednek awarii od
    > początku). Dziś już takich nie robią.

    miałem kiedyś Carinę E z 1997 - takich aut już faktycznie nie robią :(
    a akumulator kup taki:
    http://allegro.pl/akumulator-yuasa-pro-12v-45ah-380a
    -l-p-azja-jap-i1872599894.html
    i będziesz bardzo zadowolony :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 8. Data: 2011-11-02 13:22:06
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Latet nabazgrał(a):

    > Ewenetualnie jakiś sklep w Warszawie w rejonie Ursusa, Włoch lub Woli.

    Podjedz do marketu (tego masz sporo w okolicy) i bierz co tam leży, na rok
    spokojnie wystarczy. Ja do Volvo kupiłem jakiś norauto i działa już ze 4
    lata.

  • 9. Data: 2011-11-02 13:38:20
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > a akumulator kup taki:
    > http://allegro.pl/akumulator-yuasa-pro-12v-45ah-380a
    -l-p-azja-jap-i1872599894.html
    > i będziesz bardzo zadowolony :)

    A sądzisz, że ten byłby gorszy?

  • 10. Data: 2011-11-02 14:42:55
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostawy tak ciężkiego przedmiotu nie są zbyt duże)?
    > Ewenetualnie jakiś sklep w Warszawie w rejonie Ursusa, Włoch lub Woli.

    Przy takim założeniu robisz tak - bierzesz miarke, idziesz do auta, mierzysz
    wymiary akumulatora, zaznaczasz z której jest plus. Następnie jedziesz do
    marketu i kupujesz nowy aku lub wpisujesz w google akumulatory + twoja
    miejscowość.