  • 21. Data: 2009-04-23 15:19:01
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, Tomek wrote:

    > Pierwszy raz słyszysz o przebiekach skosnie w prao i leo ?

    Jak sądzę usiłuje sobie opisać sławną "plastykę obiektywów".
    Biorąc pod uwagę, iż z tego co widzę co autor (definicji) to sobie
    inne właściwości pod to podkłada (jednocześnie zaprzeczając wszystkim
    *obiektywnym* cechom, z bokehem na czele) usiłowanie owo trzeba wstawić
    gdzieś między Herkulesa a Syzyfa :>
    Nie macie jakiejś dobrej mitycznej *właściwości*, która by się
    nadawała do objęcia ową "plastyką" (albo na odwrót)?
    (bo o wykazy mitycznych *rzeczy* łatwo, ale własciwości nie kojarzę).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-04-23 16:33:29
    Od: j...@a...at

    On 23 Apr., 17:19, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > nadawała do objęcia ową "plastyką" (albo na odwrót)?
    > (bo o wykazy mitycznych *rzeczy* łatwo, ale własciwości nie kojarzę).

    oczywiscie ze jest .
    panowie wymadrzacie sie bez sensu.
    kazdy chociaz srednio inteligentny wie co to jest np zasyfiona
    matryca , choc matryce na choroby przenoszone droga plciowa nie
    choruja.
    kazdy wie co to jest tzw plastyczne odwzorowanie obiektywu , a jesli
    nie wie to odsylam do podrecznika medycyny i niech poczyta sobie na
    temat chorob wenerycznych.

    wyraznie pisze "tzw. plastyczne" - kto bedzie chcial to zrozumie , kto
    bedzie udawal , ze nie rozumie , ten bedzie udawal.A kto nie wie to
    niech poczyta o chorobach wenerycznych.

    Te ceche ktora nazywa sie POTOCZNIE "plastycznoscia odwzorowania"
    bardzo wyraznie mozna rozpoznac na krzywych MTF , jezeli takie
    kiedykolwiek mieliscie okazje zobaczyc.

    XXX

  • 23. Data: 2009-04-23 17:19:50
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    j...@a...at wrote:
    > widac to natychmiast na krzywych pomiaru MTF , maja przebieg plaski ,
    > a na poczatku nawet lekko podchodza w gore - taki obiektyw daje tzw
    > dobra plastyke.
    > obiektywy marne maja zupelnie inny przebiek krzywych MTF - skosnie w
    > prao w dol.

    "skosnie w prawo w dol" na wykresach MTF obiektywow oznacza tylko, ze
    rozdzielczosc obiektywu jest mniejsza na krawedzi niz w centrum.

    > nie mozna powiedziec czy ta slaba praca obiektywu jest wylacznie
    > wynikiem jego slabej rozdzioelczosci czy rowniez bledu AF , a takze
    > sprawnosci absorbcyjnej matrycy.

    jaki moze byc blad AF przy ogniskowej 10mm i przeslonie conajmniej F4? i
    nie sa to zdjecia kwiatkow.

    --
    http://www.eixsite.pl

  • 24. Data: 2009-04-23 17:35:43
    Od: a402 <z...@o...pl>

    j...@a...at pisze:

    > nie wiedzialem ze w pszczynie jest takie ladne miejsce ,

    http://www.zamek-pszczyna.pl/

    Jest tez skansen, piekny park, zagroda żubrów, pole golfowe i ciekawy
    ryneczek.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-04-23 19:59:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze j...@a...at:

    > Te ceche ktora nazywa sie POTOCZNIE "plastycznoscia odwzorowania"
    > bardzo wyraznie mozna rozpoznac na krzywych MTF , jezeli takie
    > kiedykolwiek mieliscie okazje zobaczyc.

    Przecież plastyczność to miękkie rysowanie twarzy w Nikkorze 85/1.8.

    Nie, wróć. Plastyka to sposób w jaki odwzorowuja mikroszczegóły matryce
    Canona.

    Aj, przepraszam, przecież chodzi o miękkie rozmycie tła w Sigmie 30/1.4.

    Pardon, teraz już na serio - plastyka to przecież kolorystyka z matrycy CCD
    Fuji.

    OK, OK! Przyznaję się. Plastyka to przejścia tonalne w CCD Kodaka.

    No dobra - plastyka to ostrość obiektywu widoczna na wykresie MTF.

  • 26. Data: 2009-04-23 20:00:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Grzegorz Maj:

    > jaki moze byc blad AF przy ogniskowej 10mm i przeslonie conajmniej F4? i
    > nie sa to zdjecia kwiatkow.

    Jakby to zdjęcie było z 450D to powiedziałby że to cecha tej matrycy. Że
    jest nieplastyczna.

  • 27. Data: 2009-04-23 20:03:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > nieostre zdjecie psuje radosc fotografowania.

    Wstawiłbym sobie w stopkę, ale wstawiam tam tylko swoje cytaty.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 28. Data: 2009-04-23 20:15:36
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Grzegorz Maj:

    > Jakby to zdjęcie było z 450D to powiedziałby że to cecha tej matrycy. Że
    > jest nieplastyczna.

    Zdjęcia były robione D80 z ustawionym wielopunktowym AF.

  • 29. Data: 2009-04-23 20:19:07
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Wstawiłbym sobie w stopkę, ale wstawiam tam tylko swoje cytaty.

    Wiem, wiem. Nie lubisz małpowac.
    A ja zmałpowałem Twój pomysł, choc na pewno efekt nawet nie zbliża sie
    do Twojego.
    http://img21.imageshack.us/img21/7749/dsc3273f.jpg
    Rodzinka zrobiła oczy kiedy zobaczyła ile mamy psów.

  • 30. Data: 2009-04-23 20:24:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    a402 pisze:
    > A ja zmałpowałem Twój pomysł, choc na pewno efekt nawet nie zbliża sie
    > do Twojego.
    > http://img21.imageshack.us/img21/7749/dsc3273f.jpg
    > Rodzinka zrobiła oczy kiedy zobaczyła ile mamy psów.

    Mój pomysł też oczywiście nie jest mój. Ale takie zabawy są fajne. Choć
    gdybym zobaczył tyle psów to bym się przeraził, choć nie ze strachu
    przed nimi, lecz przed skutkami :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co masz zrobić dziś, zrób jutro - będzie koniec świata to narobisz się
    darmo/