  • 1. Data: 2010-10-05 18:35:19
    Temat: serwis nikona
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Gdzie wysłać do gwarancyjnej naprawy D5000 ?

    W jednym netowych sklepów foto (tam, gdzie kupiułem) mówią, żeby wysłaś do
    nich, oni wyślą do nikona, albo wysłać bezpośrednio do nikona. Przy okazji
    się dowiedziałem, że serwis nikona jest delikatnie mówiąć powolny, podobno
    czasem czeka sie na aparat do kilku miesięcy.

    Gdzie jest najlepiej /i czasowo, i przedew szystskim- co do jakości sameog
    serwisu/ .

    W aparacie uwalił się czujnik położenia ekranu= nie obraca obrazu po
    zamknięciu ekranu.

  • 2. Data: 2010-10-05 20:48:19
    Temat: Re: serwis nikona
    Od: rafulec <d...@g...pl>

    W dniu 2010-10-05 20:35, Marek pisze:
> [...]
    > serwisu/ .
    >
    > W aparacie uwalił się czujnik położenia ekranu= nie obraca obrazu po

    http://zoltyserwisfotograficzny.info/

    pozdr, r

    --
    http://rafulec.digart.pl/digarty/

  • 3. Data: 2010-10-06 07:37:54
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > czasem czeka sie na aparat do kilku miesięcy.
    > Gdzie jest najlepiej /i czasowo, i przedew szystskim- co do jakości sameog

    Trochę się w Polsce zmieniło.
    Tzn. odpowiadają na maile, naprawy trwają już na ogół szybciej.
    Tylko niestety nie do końca jest ok.
    Mój aparat z nowym obiektywem wyraźnie źle ustawiał ostrość.
    Mimo dwu regulacji w serwisie nie zmieniło się nic a wg nich wszystko
    było zgodne z normą producenta.
    W Polsce jest JEDEN serwis, więc nie masz żadnego wyboru.
    Gdzieś czytałem, że niektórzy ślą do ..Anglii.
    Moim zdaniem skorzystaj z niezgodności towaru z umową,
    poczytaj o tym w necie.
    Wtedy będzie to problem sklepu a nie Twój.

  • 4. Data: 2010-10-06 08:05:09
    Od: "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    >Mój aparat z nowym obiektywem wyraźnie źle ustawiał ostrość.
    >Mimo dwu regulacji w serwisie nie zmieniło się nic a wg nich wszystko
    >było zgodne z normą producenta.

    Wlasnie sie zastanawiam co zrobic. Mam D90 z kitem i teraz chce dokupic
    Nikkora 50mm 1.4. Probowalem juz 3 egzemplarzy i wszystkie ustawialy ostrosc
    w zlym punkcie. Na kitowym obiektywie tez jest nieciekawie, moim zdaniem
    aparat wymaga kalibracji. Pytanie czy szukac obiektywu z ktorym bedzie
    wzglednie ok czy zaryzykowac i wyslac aparat do serwisu (jak czytam trzymaja
    czasami aparat tygodniami i odsylaja z kwitkiem ze jest zgodnie z norma).

  • 5. Data: 2010-10-06 08:14:22
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 00:37:54 -0700 (PDT), TomekM napisał(a):

    > Moim zdaniem skorzystaj z niezgodności towaru z umową,
    > poczytaj o tym w necie.
    > Wtedy będzie to problem sklepu a nie Twój.

    Zgadnij, gdzie sklep to wyśle w celu naprawy?

  • 6. Data: 2010-10-06 09:51:23
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > czasami aparat tygodniami i odsylaja z kwitkiem ze jest zgodnie z norma).
    Moim zdaniem próbuj do skutku.
    A może sprawdź 50mm 1.8 ??

  • 7. Data: 2010-10-06 09:55:45
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Zgadnij, gdzie sklep to wyśle w celu naprawy?

    Wbrew pozorom to nie jest to samo.
    Przepisy o niezgodności towaru z umową są ustawowe.
    Masz całkiem sporo praw.
    Możesz domagać się naprawy lub wymiany na nowy towar (wg Twojego
    uznania).
    Jest też okres na rozpatrzenie reklamacji.
    Jeśli używasz gwarancji to zdajesz się na widzimisie producenta,
    wszystko wg jego regulaminu.
    W tych regulaminach co widziałem jest mnóstwo zapisów o tym co jest
    wyłączone z gwarancji,
    a praktycznie nic producenci nie piszą o tym jakie masz prawa np. o
    terminie naprawy.

  • 8. Data: 2010-10-06 10:02:37
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 10:14:22 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Zgadnij, gdzie sklep to wyśle w celu naprawy?

    Ale przy niezgodności obowiązują jakieś terminy - przy gwarancji żadne.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2010-10-06 10:10:08
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Henry(k) wrote:
    > Ale przy niezgodności obowiązują jakieś terminy - przy gwarancji
    > żadne.

    Poza tym nie musisz chcieć naprawy, tylko od razu wymiany na nowy.

    Tomek

  • 10. Data: 2010-10-06 10:31:37
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Poza tym nie musisz chcieć naprawy, tylko od razu wymiany na nowy.

    Wbrew pozorom 4czasem juz można w sklepach coś uzyskać.
    Wprawie jeszcze nie spotkałem sklepu co by sam zaproponował
    skorzystanie z niezgodności,
    wszyscy proponują gwarancję.
    Ale w tym roku dwa razy właśnie skorzystałem z niezgodności i sklepy
    nie robiły problemów.
    jedna firma to była e-fotojoker drugiej nie pamiętam.
    W zeszłym roku próbowałem też w e-cyfrowe to baaardzo byli niechętni.