  • 1. Data: 2010-10-04 22:20:12
    Temat: następca Canona 5d markII
    Od: janusz stelmach <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy słychać już coś na temat następcy Canona 5d markII?

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 2. Data: 2010-10-05 06:50:53
    Temat: Re: następca Canona 5d markII
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Czy słychać już coś na temat następcy Canona 5d markII?

    Trudno powiedzieć. Nie zdziwiłbym się gdyby obecny pozostał dłużej, a
    doszedł jeszcze zupełnie nowy korpus FF (czyli podobna sytuacja jak z 50d i
    7d). Bo spodziewam się, że 1Ds mk IV może być hiperkonstrukcją, która
    zostawi sporo miejsca dla modeli poniżej.

  • 3. Data: 2010-10-05 08:56:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-05 08:50:53 +0200, "kurdybanek" <k...@n...plt> said:

> [...]
    > 7d). Bo spodziewam się, że 1Ds mk IV może być hiperkonstrukcją, która
    > zostawi sporo miejsca dla modeli poniżej.

    Jeśli, podkreślami jeśli Canon wyniesie naukę z lekkiej wtopy z 60D
    (kolejnej poniekąd po 5Dmk2, mam tu na myśli wypuszczenie nowego modelu
    znacznie poniżej oczekiwań wielu użytkowników). A nie zakładałbym się o
    to. Ergo można też liczyć na tradycyjną politykę małych kroczków i
    wkładania do nowej puszki minimum co wypada (albo i mniej). Ale pewnie
    i tak im się to to sprzedaje, więc nasze kwękanie niewiele zmieni.
    Co do 5Dmk2 większość rumorsów twierdzi że już nie w tym roku. Może
    zimą, może jeszcze później.

    de Fresz

  • 4. Data: 2010-10-05 12:36:49
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Jeśli, podkreślami jeśli Canon wyniesie naukę z lekkiej wtopy z 60D
    > (kolejnej poniekąd po 5Dmk2, mam tu na myśli wypuszczenie nowego modelu
    > znacznie poniżej oczekiwań wielu użytkowników).

    5dmkII sprzedaje się bardzo dobrze. Nie sądzę, żeby 60d był jakąkolwiek
    wtopą. Wręcz przeciwnie.

  • 5. Data: 2010-10-05 13:12:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-05 14:36:49 +0200, "kurdybanek" <k...@n...plt> said:

    > 5dmkII sprzedaje się bardzo dobrze.

    Bo właściciele eLek za kupę kasy zdali ten niełatwy test cierpliwości,
    co umocniło Canona w przekonaniu, że może sobie dalej lecieć w kulki.
    No i pytanie jak duża zasługa w tej sprzedaży filmowców?

    > Nie sądzę, żeby 60d był jakąkolwiek
    > wtopą. Wręcz przeciwnie.

    IMHO nie będzie to jakiś mega sukces, co zupełnie nie znaczy, że
    twierdzę iż będzie zalegał na półkach, a Kanonierzy masowo będą
    odpływać do innych systemów (choć część być może tak). Ale nie zmienia
    to faktu, że ten aparat zawiódł wiele nadzieji (po części zasługa w tym
    Nikona, który złamał swój imidż kastratora i z D7000 pojechał po
    bandzie, ceną niestety też). Ale fakty są takie, że Canon z pozycji
    niepodważalnego lidera branży jest spychany do tyłu przez Nikona i
    Sony, nie zapominając o m43 w niższych segmentach. A wciąż zachowuje
    się tak, jakby jego pozycja była niezachwiana (oceniając po ostatnich
    premierach - G12, 60D, ceny nowych szkieł).

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-10-05 13:35:18
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > też). Ale fakty są takie, że Canon z pozycji niepodważalnego lidera branży

    tutaj można się zgodzić, ale bez przesady...

    > Sony, nie zapominając o m43 w niższych segmentach.

    Sony i m43 mogą tylko pomarzyć o takiej sprzedaży jaką Canon ma w entry
    level (xxxd).

  • 7. Data: 2010-10-05 14:21:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-05 15:35:18 +0200, "kurdybanek" <k...@n...plt> said:

    > Sony i m43 mogą tylko pomarzyć o takiej sprzedaży jaką Canon ma w entry
    > level (xxxd).

    Oni nie marzą, oni konsekwentnie skubią Canona z roku na rok coraz
    bardziej. W latach 2006-2008 udział Canona spadł z 47% do 36% w całym
    rynku sprzętu z wymienną optyką, w pierwszej połowie tego roku ma już
    całe ~31% i drugie miejsce, z Nikonem na pierwszym (34%). Panas do
    spółki z Olkiem w ciągu raptem 2 lat doszli do poziomu ponad 15% z
    jakichś 7% w 2006 r., Sony z 6% w 2006 skoczyło na 13% w 2008, żeby
    teraz spaść do jakichś 7,5%. Z ciekawostek, to w tym roku nawet NEX5
    (2%) wyprzedził 50D, który miał sprzedaż (całe 1,7%) nawet niższą od
    5Dmk2 (1,8%). Seria trzycyfrowa jeszcze się broni, choć już w tym roku
    zdeklasował ją D90. Pytanie jak długo jeszcze będzie się bronić?
    Bezlusterkowce w segmencie entry-level nieźle pną się do góry i myślę
    że w ciągu ze 2-3 lat przewyższą ogółem ilościowo sprzedaż luster
    entry-level.

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-10-05 14:35:09
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:
    > Bezlusterkowce w segmencie entry-level nieźle pną się do góry i myślę
    > że w ciągu ze 2-3 lat przewyższą ogółem ilościowo sprzedaż luster
    > entry-level.

    W kwestii bezlusterkowców jest jeszcze ważna na ile poszerzają rynek
    a nie po prostu zastępują starsze modele.

    m.

  • 9. Data: 2010-10-05 15:17:28
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

> [...]
    > trzycyfrowa jeszcze się broni, choć już w tym roku zdeklasował ją D90.
    > Pytanie jak długo jeszcze będzie się bronić?

    Mogę zapytać o źródło tak precyzyjnych danych? Chciałbym je zinterpretować
    po swojemu ;)

  • 10. Data: 2010-10-05 17:03:15
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-10-05 16:21:13 +0200, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Bezlusterkowce w segmencie entry-level nieźle pną się do góry i myślę
    > że w ciągu ze 2-3 lat przewyższą ogółem ilościowo sprzedaż luster
    > entry-level.

    Bez problemu, a kolejne pięć latek dla wyższych półek.
    Dawno to pisałem, że lustro to przeżytek i będzie znikało.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam