  • 1. Data: 2012-03-12 07:41:01
    Temat: serializacja hardware/software
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    zastanawiam (projekt) sie nad pewnym kawalkiem sprzetu i
    oprogramowania,ale chcialbym aby kazda plytka i do niej soft miala cos
    w rodzaju numeru seryjnego niezmienialnego.

    Czy i jak takie rzeczy sie robi?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-03-12 10:15:30
    Temat: Re: serializacja hardware/software
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2012-03-12 08:41, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > oprogramowania,ale chcialbym aby kazda plytka i do niej soft miala cos
    > w rodzaju numeru seryjnego niezmienialnego.

    Cześć,

    Jest kilka sposobów.
    1. Ręcznie - upierdliwe.
    2. Unikalny numer w sprzęcie np DS2431
    3. MAC adres jeżeli masz ethernet
    4. Automat wprowadzający personalizowanie firmwareu podczas programowania

    i pewnie wiele innych

    Adam

  • 3. Data: 2012-03-12 13:54:09
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2012-03-12 11:15, Adam Górski pisze:

    > Cześć,
    >
    > Jest kilka sposobów.
    > 1. Ręcznie - upierdliwe.
    > 2. Unikalny numer w sprzęcie np DS2431

    Żeby nie było nieporozumień DS2431 to 1-wire eeprom, ale ma także
    unikalny 64 bitowy numer seryjny.

    Adam

  • 4. Data: 2012-03-12 15:24:48
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 12/03/2012 13:54, Adam Górski wrote:
> [...]
    naklejki z kodami paskowymi. Kupa oprogramowania do ich drukowania
    potrafi nadawac unikalne numery seryjne.

    > Żeby nie było nieporozumień DS2431 to 1-wire eeprom, ale ma także
    > unikalny 64 bitowy numer seryjny.

    Uklady ethernet nie posiadaja wprogramowanego na stale adresu MAC.
    Nadwany jest on podczas startu urzadzeniai i zazwyczaj siedzi gdzies w
    OTP/NVRAM

    to akurat zly pomysl - np utrudnia pozniejszy upgrade firmware

  • 5. Data: 2012-03-12 15:48:16
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-03-12 16:24, Cezar pisze:

    > Uklady ethernet nie posiadaja wprogramowanego na stale adresu MAC.
    > Nadwany jest on podczas startu urzadzeniai i zazwyczaj siedzi gdzies w
    > OTP/NVRAM

    Ale muszą mieć unikalny numer. Na przykład enc624j600 ma "factory
    preprogrammed unique MAC address" :)

    Michał

  • 6. Data: 2012-03-12 17:47:56
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 12/03/2012 15:48, Michał Lankosz wrote:

    > Ale muszą mieć unikalny numer. Na przykład enc624j600 ma "factory
    > preprogrammed unique MAC address" :)

    a LAN911x od SMC nie maja adresu MAC.... I nie wiem dlaczego mialy by miec.
    To Producent sprzetu musi miec przydzielony zakres adresow a nie
    producent kontrolera ethernet.

    c.

  • 7. Data: 2012-03-12 18:21:53
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > naklejki z kodami paskowymi. Kupa oprogramowania do ich drukowania
    > potrafi nadawac unikalne numery seryjne.

    Jak kto lubi. Ale jak zidentyfikować urządzenie programowo ?

    > Uklady ethernet nie posiadaja wprogramowanego na stale adresu MAC.
    > Nadwany jest on podczas startu urzadzeniai i zazwyczaj siedzi gdzies w
    > OTP/NVRAM

    Można kupić również układy scalone łączące 2 i 3 , tzn zawierające
    unikalne numery mac z całkowicie legalnej puli.

    > to akurat zly pomysl - np utrudnia pozniejszy upgrade firmware

    Zależy od rozwiązania i wcale nie utrudnia upgradu oprogramowania.

    Adam

  • 8. Data: 2012-03-12 18:22:52
    Od: Portal <m...@t...poczta.onet.pl>

    On 03/12/2012 08:41 AM, a...@p...pl wrote:
> [...]
    > oprogramowania,ale chcialbym aby kazda plytka i do niej soft miala cos
    > w rodzaju numeru seryjnego niezmienialnego.

    Najprościej chyba przy użyciu pamięci jednorazowo zapisywalnej (OTP).
    Można dać na oddzielnym scalaku, scalaku łączącym funkcję pamięci
    wielokrotnie programowalnej i OTP (np. ST robi takie EPROMY na I2C które
    mają dodatkową 32-bajtową stronę OTP) albo w ogóle do projektu wybrać uC
    ze zintegrowaną pamięcią OTP oprócz standardowego Flasha i RAMu (świta
    mi coś że Texas takowe robi(ł) ). Wszystko zależy od rozmiarów projektu,
    pozostałych wymaganych od uC ficzerów (bo skoro piszesz o kawałku
    sprzętu i oprogramowania to zakładam że projekt ma być oparty na uC),
    docelowego kosztu itp.

    Pozdr
    Portal

  • 9. Data: 2012-03-12 18:26:37
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 12/03/2012 07:41, a...@p...pl wrote:
> [...]
    > oprogramowania,ale chcialbym aby kazda plytka i do niej soft miala cos
    > w rodzaju numeru seryjnego niezmienialnego.

    Plytka ma nalepke z kodem paskowym. Podczas przechodzenia przez FTE ten
    numer jest programowany a potem juz z gorki - wszystko i tak w bazie
    danych siedzi. Numer seryjny zawiera wersje hardware, zeby ewentualny
    upgrade softu nie narobil problemow (urzadzenie odmowi upgrade jesli nie
    bedzie kompatybilny z wersja plytki).

    Od strony plytki wszystko jest traktowane SHA-1, a od strony PC masz
    security bazy danych.

    Nie da sie zabezpieczyc od fizycznego duplikowania urzadzenia za kazdym
    razem (znaczy da sie, ale potrzebujesz procek ktory ma chociaz kawalek
    pamieci nieulotnej nie do odczytania z zewnatrz).

    --
    Jerry1111

  • 10. Data: 2012-03-12 18:33:35
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Żeby nie było nieporozumień DS2431 to 1-wire eeprom, ale ma także unikalny
    > 64 bitowy numer seryjny.

    Mikroprocesory też potrafią mieć unikalny numer seryjny, ze znanych mi
    np.STM32F1xx.