  • 1. Data: 2012-03-10 17:47:28
    Temat: Transmisja głosu po GSM + sterowanie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zadanie hobbystyczne:

    a) naciśnięcie przycisku "wykręca numer" uzyskując połaczenie głosowe

    b) musze mieć informacje kiedy i czy udało się nawiązać połaczenie

    c) Głośnik musi być dość głośny, mikrofon ma zbierać z okolicy 1m

    d) Odbierający rozmowę musi mieć mozliwośc wysłania zwrotnie kilku
    poleceń na klawiaturze (wciska klawisz->polecenie)

    e) Czasem do toru mikrofonu muszę "wstrzyknąć" własny sygnał audio

    f) muszę wiedzieć że ktoś dzwoni do telefonu i musze pozwolić mu odebrać
    rozmowę.

    Teraz, wydaje mi się że mógłbym do tego celu wykorzystać:

    1) Jakiś telefon GSM w postaci normalnego telefonu z portem rs232/uart.

    2) Jako kontroler wykorzytać cokolwiek, np ATMegę

    3) Dodatkowy tor audio zrobić na medze, po prostu odtworzyć
    kilkunastosekundowy komunikat uzywając C/A i flash

    4) detekcje dtmf do sterowania mogę zrobić jakimś scalakiem, albo
    pomęczyć się w DSP na medze

    5) głośność załatwić zestawem głośnomówiącym

    Efektem czego całość mogę poskładać z normalnego telefonu + mały
    kontroler + kilka elementów analogowych + zestaw glośnomówiący.

    Teraz pytania:

    1) Jaki *najtańszy*,*komisowy* telefon mogę wykorzystać w tym celu,
    który posiada:

    a) rozsądne gniazdo

    b) Rs232 albo lepiej goły UART pozwalający wykonać polecenia typu
    "zadzwoń pod numer", "zakończ rozmowę" i "odbierz rozmowę".

    c) Łatwy do wykonania w części analogowej uklad glośnomówiący, bądz
    fabryczny który mogę przerobić

    d) byc może kiedyś będę chciał wykonać dodatkowy kawałek
    funkcjonalności, więc SMSy też wchodza w grę.

    e) Doskonale rozpracowany pod tym względem w internecie.

    Widze np. często używane Siemens C35(i) w tym celu. Widzę też Nokie (np.
    3310) ale uzywają innego protokołu niż AT. Nie chciałbym wtopić na
    poczatek, więc pozwole sobie zapytać: za jakim się porozglądać na
    allegro aby bylo prosto?

  • 2. Data: 2012-03-11 11:48:19
    Temat: Re: Transmisja głosu po GSM + sterowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Mar 2012 18:47:28 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    > b) Rs232 albo lepiej goły UART pozwalający wykonać polecenia typu
    > "zadzwoń pod numer", "zakończ rozmowę" i "odbierz rozmowę".

    Czyli stary. Bo nowe sa USB.

    > e) Doskonale rozpracowany pod tym względem w internecie.

    Akurat wiekszosc realizuje podobny zestaw komend.

    > Widze np. często używane Siemens C35(i) w tym celu.

    Tylko ze to juz staroc wielki. Podobnie jak seria 45, ktora tez sie nada.
    I np o bateryjke do nich juz chyba trudno.

    Ale na jedna sztuke chyba wystarczy.

    Cos mi chodzi po glowie ze siemensy mialy jakas drobna wade - cos nie
    dzialalo przy wlaczonej ladowarce. Ale chyba nie bylko to nic z rzeczy
    interesujacych.
    Taki ME45 to nawet wlasny glosnik mial niezly w trybie glosnomowiacym, ale
    czy da sie go wlaczyc z RS to nie wiem ..

    J.