  • 71. Data: 2010-06-09 15:04:40
    Temat: Re: samochd z usa - V50 [opinie]
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MadMan" <m...@n...wp.pl> wrote in message
    news:1nje7larj5t9x$.dlg@rower.power.pl...

    > Upośledzenie kierującego uszkodzonym samochodem?
    > Przecież cały czas piszę że przeraża...

    Acha :-0

  • 72. Data: 2010-06-09 15:06:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mi nie przeszkadzają czerwone klosze, tylko czerwony kolor
    > kierunkowskazu. Jeśli w momencie załączenia kierunkowskazu
    > miga toto barwą żółtą samochodową - dlaczego nie?
    > Przeszkadza mi jeśli ten samochód ma polską rejestrację i miga na
    > czerwono.

    Czyli w procesie rozpoznawania czy to hamulec czy migacz
    dodatkowo uwzględniasz rodzaj tablicy rejestracyjnej ? :-)
    No nie mów mi że teraz już nie ściemniasz na 100%...

  • 73. Data: 2010-06-09 15:21:48
    Od: amos <g...@g...com>

    On 9 Cze, 14:38, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Dosyc chamsko zostal potraktowany...

    Owszem, mogl mu to milej powiedziec. Widac taka byla jego natura.

    Niemniej co do samego faktu odeslania z kwitkiem moim zdaniem mial
    100% racji.

    --
    amos

  • 74. Data: 2010-06-09 15:29:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 9 Jun 2010 08:06:57 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Czyli w procesie rozpoznawania czy to hamulec czy migacz
    > dodatkowo uwzględniasz rodzaj tablicy rejestracyjnej ? :-)
    > No nie mów mi że teraz już nie ściemniasz na 100%...

    Nie żartuję. Amerykańska tablica rejestracyjna od razu przykuwa moją
    uwagę :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 75. Data: 2010-06-09 16:11:45
    Temat: Re: samochód z usa - V50 [opinie]
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On 8 Cze, 21:33, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> wrote in message

    > A co to zmienia? Ksenony te b d niew a ciwie ustawione.
    > W Ameryce oba wiat a (lewe i prawe) wiec jednakowo,
    > snop wiat a nie jest profilowany po jednej stronie inaczej ni
    > po drugiej.
    >
    > I co chcesz wymienia ? To du e koszty wymienia takie reflektory.
    > To jest zwykle ca a zintegrowana lampa do wymiany...

    Jak chcesz przechodzić legalnie przeglądy to musisz wymienić

    > Legalne jest mie ci gle za wiecone te wiat o?
    > Nie w migaczu? A kt ry to artyku kodeksu na to zezwala?
    > Mi to nie przeszkadza wcale, ale rozpatrujemy legalno ...

    Tak. Sprawdź warunki techniczne oświetlenia w jakimś załączniku do
    rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów. Kiedyś to
    sprawdzałem, teraz mi się nie chce szukać. To nie są obrysowe tylko
    bodajże światła pozycyjne boczne. Stąd m.in. S40/V40 jeszcze wiele lat
    przed wejściem do UE miały homologację w Polsce. Jeździłem takim 11
    lat temu i się wtedy interesowałem tematem.

    > W a ciwie to nie wiem czemu "niestety" - co mi przeszkadza
    > czy miga kierunkowskazem czerwonym czy tym?
    > Wa ne e miga i nie ma tam spalonej ar wki...-

    Opiszę ci sytuację. Dwupasmówka. Jadę lewym pasem. Wyprzedzam dorobek
    życia jakiegoś greenpointowego zrywacza azbestu leczącego swojego raka
    płuc w publicznej służbie zdrowia. Zbliżam się do niego, patrzę przed
    siebie + na wyprzedzanego. Z racji pozycji głównie rejestruję jego
    lewą stronę. Gdy jestem już bardzo blisko widzę, że zapala się u niego
    lewy stop. Normalka - facet przyhamowuje, może będzie się gdzieś
    zatrzymywał, łotewer. Tyle, że ten palant właśnie wbił też kierunek,
    oczywiście w ostatniej chwili i pakuje się mnie przed maskę. Miałem
    dwie takie sytuacje. Raz nie byłem pewny czy palant hamuje i
    sygnalizuje zamiar skrętu czy tylko hamuje. Drugi raz wyglądało jakby
    hamował i miał spalony prawy stop a okazało się, że on kierunek
    wrzucił i zamierzał zmieniać pas. Gdyby wiadomo które światło było
    pomarańczowe w tych autach to za każdym razem reakcja byłaby o ok. 1
    sekundę szybsza. Jadąc w Europie nie spodziewasz się, że coś
    czerwonego może być kierunkiem. W Stanach wiem czego się spodziewać
    więc mi nie przeszkadza.

  • 76. Data: 2010-06-09 16:21:34
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mam podobne priorytety, co w tym dziwnego?
    > Era podniecania się autami w kombi i w dizlu na szczęście mija.

    Akurat V50 jest dokładnie wersją kombi ;)
    Natomiast mając przy takim modelu do wyboru doskonały silnik diesla i taki
    sobie benzynowy (ani nie imponuje mocą, ani osiągami, za to spalanie ma
    niezbyt przyjazne) plus do tego droga w naprawach skrzynia automatyczna
    (niestety ten model tak ma) - rzucanie się na połączenie benzyna + automat +
    auto z USA... średni pomysł, no ale cóż - pisałem, że dziwne mają ludzie
    preferencje.

    Jurand.

  • 77. Data: 2010-06-09 16:31:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "amos" <g...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Owszem, mogl mu to milej powiedziec. Widac taka byla jego natura.

    Otóz to.

    > Niemniej co do samego faktu odeslania z kwitkiem moim zdaniem mial
    > 100% racji.

    Zgadzamy sie w tej sprawie. Aczkolwiek bylbym za zmiana tych przepisów
    bo to czy miga czerwony czy zólty kierunkowskaz jest dla mnie bez znaczenia.

  • 78. Data: 2010-06-09 16:32:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Chyba Twoje.
    > Nie mam już ochoty czytać tych bzdur.
    > PLONK

    Kikuś, nie wyspałeś się? Po co te nerwy?
    Uśmiechniętej mordki nie zauwazyłeś?

  • 79. Data: 2010-06-09 16:39:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemek V" <p...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > zatrzymywał, łotewer. Tyle, że ten palant właśnie wbił też kierunek,
    > oczywiście w ostatniej chwili i pakuje się mnie przed maskę.

    No ale jakie ma to znaczenie czy gość hamuje czy przygotowuje się
    do zmiany pasa czy skrętu?? Tak czy inaczej nie możesz go wyprzedzać.
    Zresztą jeśli miga lewym migaczem to być może on omijał jakąś
    przeszkodę której nie widziałeś bo Ci ją zasłonił...
    Na jedno wychodzi - jakiekolwiek światło zapalone na jego tyłku
    powinno natychmiast przekreślić Twój manewr wyprzedzania go
    aż do czasu ustalenia sytuacji...

    A czemu ubarwiasz wypowiedź jakimiś epitetami pod adresem
    innych użytkowników dróg? Co to ten zrywacz azbestu miał znaczyć?

    > Miałem dwie takie sytuacje. Raz nie byłem pewny czy palant hamuje i
    > sygnalizuje zamiar skrętu czy tylko hamuje.

    A jaka to różnica z Twojego punktu widzenia?
    Równie dobrze mógł mieć żółty kierunkowskaz i zapomnieć go włączyć...
    Będziesz się tłumaczył że wjechałeś mu w tyłek bo za szybko i za blisko
    trzymałeś się jego zderzaka aby ocenić prawidłowo sytuację na drodze?

> [...]
    > sekundę szybsza. Jadąc w Europie nie spodziewasz się, że coś
    > czerwonego może być kierunkiem. W Stanach wiem czego się

    Przesadzasz - poczytaj więcej o zasadzie ograniczonego zaufania...
    Masz tak jechać aby nie spowodować kraksy nawet gdy drugi kierowca
    zawali bo nie włączy migacza albo w ostatniej chwili zrobi unik aby nie
    przywalić w przeszkodę - te Wasze dywagacje na temat bycia zmylonym
    przez kolor migacza są po prostu śmiesznie dziecinne...

  • 80. Data: 2010-06-09 16:41:26
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Pszemol pisze:

    > Nie, dalej nie widzę... Co złego się stanie że pomylisz kierunkowskaz
    > z światłem stopu?

    Jak uznam swiatlo stopu za kierunkowskaz to raczej nic, ale jak myslisz
    ze to stop a to jest kierunkowskaz to... wchuj duzo zlego.

    > Zwolnisz biedaczysko? I co się stało ?

    pare osob juz zginelo z powodu wyprzedzania skrecajacego w lewo pojazdu,
    jak Ci pierwszy raz kolo tych czerwonych stopokierunkowskazow przeleci
    pare ton TIR-a to zaczniesz myslec biedaczysko o sobie.

    > Mowa tu jest o wydumanym "zagrożeniu" spowodowanym złą
    > interpretacją czerwonego migacza jako światła hamulcowego.

    Dla mnie, po kilkudzisieciu tysiacach na moto po wawie najwazniejszym
    elementem bezpiecznego jezdzenia jest komunikacja miedzyludzka. Czyli
    uprzedzanie o swoich zamiarach przez wszystkich uczestnikow ruchu.

    Nieprawidlowe migacze to chujnia pod tym wzgledem, a jezdzenie na nich
    to chamowa i wdupiemanie.

    > Widzę że niektórzy ludzie są mocno ograniczeni...

    Moze masz lusterka zle ustawione - za bardzo na siebie.

    KJ