  • 1. Data: 2010-06-08 19:07:21
    Temat: Tanie ELM327 - jak się powinny zachować?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zanabyłem ELM327 - tanią podróbę z allegro - potrzebuje do pogadania
    przez CANa z pewnym kawałkiem elektroniki w samochodzie.

    Zdaje sobie sprawę, ze allegrowe ELM327 nawet nie leżały obok oryginału
    ... ale mimo wszystko ktokolwiek podrobił firmware chyba zrobił je na
    tyle podobnie zeby działało w podstawowym zakresie, ponadto opinie ludzi
    od zabawy z CANem sa takie, że to żalosna podróba, ale akurat CAN działa ok.

    Moj jest martwy niestety. Albo jestem za tępy aby się z nim dogadać:

    Instaluje w systemie sterownik (windows) albo podpinam pod Linuxa.
    Wykrywa poprawnie scalak FTDI. Wykluczam zły sterownik (Linux go i tak
    nie potrzebuje, ponadto z racji tego że jestem elektronikiem mam
    doświadczenie z własnymi układami z FTDI). Odpalam Hyperterminal albo
    Tutty albo Gtkterm. Ustawiam prędkośc 38400 8N1. Wysyłam "AT Z". I nic.

    Pytanie do osob które mają tanie podróby ELM327 z allegro: czy wydanie
    tego polecenia coś u was robi? I drugie pytanie: czy bezładne stukanie w
    klawisze terminala powoduje miganie jakiejś diody na obudowie? I w
    końcu: *czy* *ELM* *wymaga* *zasilania* od strony samochodu do dzialania
    (bo samochodu akurat nie mam w tej chwili pod ręką)? U mnie swieci się
    jedna (na pięć) diodek - czerwona. Nie chce tego rozbierać jesli miało
    by się okazać, że jednak jest popsuty.

    Jeśli kogoś interesuje to ten:

    http://tinyurl.com/36le5xj

  • 2. Data: 2010-06-08 19:14:08
    Temat: Re: Tanie ELM327 - jak się powinny zachować?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > (bo samochodu akurat nie mam w tej chwili pod ręką)? U mnie swieci się
    > jedna (na pięć) diodek - czerwona. Nie chce tego rozbierać jesli miało by

    Nie mam ELM327 ale ELM323 i on jakby nie patrzeć potrzebuje zasilania 12V z
    gniazda auta. Tak jest elektronika zrobiona
    O ile sie nie mylę to ten ma tak samo. Diodka to może i zasilanie
    wewnętrznego konwertera USB/RS pokaże, ale procek raczej na 99% zasilany od
    strony samochodu.

    Jak sprawdzić? po prostu zasil go z jakiegokolwiek 12V. + na 16 pin, 0 na
    pin 4 czy 5.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-06-08 19:30:00
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    wymaga zasilaniua z auta
    zwieksz tolerancje na opoznienia jesli nie bedize chcial ruszyc