    From: Przemek V <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochód z usa - V50 [opinie]
    Date: Wed, 9 Jun 2010 07:11:45 -0700 (PDT)

    On 8 Cze, 21:33, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> wrote in message

    > A co to zmienia? Ksenony te b d niew a ciwie ustawione.
    > W Ameryce oba wiat a (lewe i prawe) wiec jednakowo,
    > snop wiat a nie jest profilowany po jednej stronie inaczej ni
    > po drugiej.
    >
    > I co chcesz wymienia ? To du e koszty wymienia takie reflektory.
    > To jest zwykle ca a zintegrowana lampa do wymiany...

    Jak chcesz przechodzić legalnie przeglądy to musisz wymienić

    > Legalne jest mie ci gle za wiecone te wiat o?
    > Nie w migaczu? A kt ry to artyku kodeksu na to zezwala?
    > Mi to nie przeszkadza wcale, ale rozpatrujemy legalno ...

    Tak. Sprawdź warunki techniczne oświetlenia w jakimś załączniku do
    rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów. Kiedyś to
    sprawdzałem, teraz mi się nie chce szukać. To nie są obrysowe tylko
    bodajże światła pozycyjne boczne. Stąd m.in. S40/V40 jeszcze wiele lat
    przed wejściem do UE miały homologację w Polsce. Jeździłem takim 11
    lat temu i się wtedy interesowałem tematem.

    > W a ciwie to nie wiem czemu "niestety" - co mi przeszkadza
    > czy miga kierunkowskazem czerwonym czy tym?
    > Wa ne e miga i nie ma tam spalonej ar wki...-

    Opiszę ci sytuację. Dwupasmówka. Jadę lewym pasem. Wyprzedzam dorobek
    życia jakiegoś greenpointowego zrywacza azbestu leczącego swojego raka
    płuc w publicznej służbie zdrowia. Zbliżam się do niego, patrzę przed
    siebie + na wyprzedzanego. Z racji pozycji głównie rejestruję jego
    lewą stronę. Gdy jestem już bardzo blisko widzę, że zapala się u niego
    lewy stop. Normalka - facet przyhamowuje, może będzie się gdzieś
    zatrzymywał, łotewer. Tyle, że ten palant właśnie wbił też kierunek,
    oczywiście w ostatniej chwili i pakuje się mnie przed maskę. Miałem
    dwie takie sytuacje. Raz nie byłem pewny czy palant hamuje i
    sygnalizuje zamiar skrętu czy tylko hamuje. Drugi raz wyglądało jakby
    hamował i miał spalony prawy stop a okazało się, że on kierunek
    wrzucił i zamierzał zmieniać pas. Gdyby wiadomo które światło było
    pomarańczowe w tych autach to za każdym razem reakcja byłaby o ok. 1
    sekundę szybsza. Jadąc w Europie nie spodziewasz się, że coś
    czerwonego może być kierunkiem. W Stanach wiem czego się spodziewać
    więc mi nie przeszkadza.