    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochód z usa - V50 [opinie]
    Date: Wed, 9 Jun 2010 09:39:59 -0500

    "Przemek V" <p...@g...com> wrote in message
    news:abce9f18-29cd-47bd-85b2-4d19e1a4d9d9@i28g2000yq
    a.googlegroups.com...
    > Opiszę ci sytuację. Dwupasmówka. Jadę lewym pasem. Wyprzedzam dorobek
    > życia jakiegoś greenpointowego zrywacza azbestu leczącego swojego raka
    > płuc w publicznej służbie zdrowia. Zbliżam się do niego, patrzę przed
    > siebie + na wyprzedzanego. Z racji pozycji głównie rejestruję jego
    > lewą stronę. Gdy jestem już bardzo blisko widzę, że zapala się u niego
    > lewy stop. Normalka - facet przyhamowuje, może będzie się gdzieś
    > zatrzymywał, łotewer. Tyle, że ten palant właśnie wbił też kierunek,
    > oczywiście w ostatniej chwili i pakuje się mnie przed maskę.

    No ale jakie ma to znaczenie czy gość hamuje czy przygotowuje się
    do zmiany pasa czy skrętu?? Tak czy inaczej nie możesz go wyprzedzać.
    Zresztą jeśli miga lewym migaczem to być może on omijał jakąś
    przeszkodę której nie widziałeś bo Ci ją zasłonił...
    Na jedno wychodzi - jakiekolwiek światło zapalone na jego tyłku
    powinno natychmiast przekreślić Twój manewr wyprzedzania go
    aż do czasu ustalenia sytuacji...

    A czemu ubarwiasz wypowiedź jakimiś epitetami pod adresem
    innych użytkowników dróg? Co to ten zrywacz azbestu miał znaczyć?

    > Miałem dwie takie sytuacje. Raz nie byłem pewny czy palant hamuje i
    > sygnalizuje zamiar skrętu czy tylko hamuje.

    A jaka to różnica z Twojego punktu widzenia?
    Równie dobrze mógł mieć żółty kierunkowskaz i zapomnieć go włączyć...
    Będziesz się tłumaczył że wjechałeś mu w tyłek bo za szybko i za blisko
    trzymałeś się jego zderzaka aby ocenić prawidłowo sytuację na drodze?

    > Drugi raz wyglądało jakby
    > hamował i miał spalony prawy stop a okazało się, że on kierunek
    > wrzucił i zamierzał zmieniać pas. Gdyby wiadomo które światło było
    > pomarańczowe w tych autach to za każdym razem reakcja byłaby o ok. 1
    > sekundę szybsza. Jadąc w Europie nie spodziewasz się, że coś
    > czerwonego może być kierunkiem. W Stanach wiem czego się
    > spodziewać więc mi nie przeszkadza.

    Przesadzasz - poczytaj więcej o zasadzie ograniczonego zaufania...
    Masz tak jechać aby nie spowodować kraksy nawet gdy drugi kierowca
    zawali bo nie włączy migacza albo w ostatniej chwili zrobi unik aby nie
    przywalić w przeszkodę - te Wasze dywagacje na temat bycia zmylonym
    przez kolor migacza są po prostu śmiesznie dziecinne...