  • 51. Data: 2011-01-17 17:41:52
    Temat: Re: samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 17:21:33 +0100, p0li napisał(a):

    > po co?
    > wystarczy lpg

    Szejkowi może wystarczy:
    http://www.spritmonitor.de/en/overview/10-Chevrolet/
    67-Astro.html?powerunit=2
    ŚREDNIE spalanie LPG wychodzi prawie 18 litrów, w mieście będzie ponad
    20....

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 52. Data: 2011-01-17 20:24:45
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-01-17 17:41:52 niejaki Waldek Godel napisał:

> [...]
    67-Astro.html?powerunit=2
    > ŚREDNIE spalanie LPG wychodzi prawie 18 litrów, w mieście będzie ponad

    no i??

    mi xm średnio w miescie palił 19
    a czasem i 22

    więc duzej rżnicy nie widzę

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 53. Data: 2011-01-17 20:38:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 20:24:45 +0100, p0li napisał(a):

    > mi xm średnio w miescie palił 19
    > a czasem i 22

    ten, którego dałeś na spalenie? ;-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 54. Data: 2011-01-17 20:55:30
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Mondeo >2003 i <20 tys.? To chyba jakiś kompletny trup...

    niekoniecznie. Brat właśnie sprzedaje (w DC) 2003r, kombi z prawdziwym
    przebiegiem ok 160kkm. 1,8 benzyna bez gazu, automatyczna klima. Używany
    więc kilka wgniotek czy obcierek się znajdzie ale technicznie bez
    zarzutu.Chciał za to ~ 19kzł. Uważam ze to normalna cena, rzadna okazja.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 55. Data: 2011-01-17 21:00:06
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > ach... te legendarne droższe naprawy diesla...

    akurat w przypadku fordowego TDCI mogą okazać się kosztowne.

    Szcz\ególnie że człowiek z założenia chce robić 20kkm głównie w mieście,
    czyli zapewne na krótkich trasach gdzie diesel jest bez sensu. Długo się
    grzeje, wcale mało nie pali itd. Diesel jest fajny jak ktoś śmiga w trasy a
    na miasto to niepotrzebne wydatki (droższy zakup, kosztowniejsze naprawy)

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 56. Data: 2011-01-17 21:05:58
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Wstępnie założyłem sobie (nie wiem czy słusznie) że nie może to być auto
    > starsze niż 2003 i przebieg nie większy niż 120kkm.

    Ja bym celował w kombi typu Omega, Mondeo (na takiego mogę Ci dać namiar w
    Warszawie, brat sprzedaje)

    Ewentualnie brzydkie ale w sumie bardzo poprawne autko jakim jest Xara
    Picasso. Silniki albo dowolna benzyna + lpg albo 2,0 HDI 90KM.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 57. Data: 2011-01-17 21:09:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 21:00:06 +0100, Scyzoryk napisał(a):

    > akurat w przypadku fordowego TDCI mogą okazać się kosztowne.

    akurat TDCI poza 1.8 to HDi, który jest mi znany, tak samo jak większość
    urban legend o nich.

> [...]
    > na miasto to niepotrzebne wydatki (droższy zakup, kosztowniejsze naprawy)

    o własnie, te legendarne a nawet urban-legendarne kosztowne naprawy o
    których wspominałem..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 58. Data: 2011-01-17 21:17:15
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > o własnie, te legendarne a nawet urban-legendarne kosztowne naprawy o
    > których wspominałem..

    OK

    każdy ma praw mieć swoje zdanie. Ja przerabiałem remont silnika benzynowego
    i cały kosztował mnie mniej niż wymiana turbiny w typowym nowoczesnym
    dieslu. Wśród znajomych którzy kupowali używki diesle mam kilku znajomych
    którzy włożyli do typowych diesli (Volvo V50, Saab 93, Mondeo) od kilku do
    ~10kzł w drobne naprawy/regeneracje osprzętu. Za takie pieniądze w
    benzyniaku zrobiłbym kilka remontów generalnych :) Są rzeczy które w dieslu
    co jakiś czas trzeba wymienić i mało nie kosztuja (wtryski, turbiny,
    dodatkowe filtry) Można to robić u henia na podwórku i może wtedy nie są
    drogie ale ceny serwisowe powalają.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 59. Data: 2011-01-17 21:19:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 21:17:15 +0100, Scyzoryk napisał(a):

> [...]
    > co jakiś czas trzeba wymienić i mało nie kosztuja (wtryski, turbiny,
    > dodatkowe filtry) Można to robić u henia na podwórku i może wtedy nie są

    ROTFL!!! Turbiny wymieniane razem z filtrami...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 60. Data: 2011-01-17 21:25:45
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > ROTFL!!! Turbiny wymieniane razem z filtrami...

    pokaż gdzie napisałem razem

    Jak się samochód serwisuje to są elementy które wymagają wymiany. Jeżeli
    temat jest Ci obcy polecam lekturę okresowych przeglądów zalecanych przez
    producenta, ewentualnie info ożywotności poszczególnych podzespołów
    nowoczesnych silników diesla. Potem w kolejnym kroku zajrzyj do cennika
    części zamiennych (nie szrot tylko nowych w porządnym serwisie) i wróć do
    pierwszego zdania, może zaskoczysz czemu diesle są kosztowne w naprawach. No
    chyba ze dla kogoś zostawienie 1/5 lub 1/4 wartości samochodu to niedużo to
    nie mamy o czym gadac :)

    Pozdr
    Scyzoryk