  • 31. Data: 2009-12-01 14:42:01
    Temat: Re: różnica w kolorach na monitorze i wydruku z labu
    Od: Marx <M...@n...com>

    de Fresz pisze:

    > Zawsze twierdziłem. że zabawa w CM na poziomie amatorskim jest:
    > - czasochłonna (głównie ze względu na czas wymagany na naukę)
    > - droga
    > - nie zawsze efektywna (bo wymaga jeszcze kogoś po drugiej stronie
    > mającego o tym pojęcie)
    >
    > Każdy powinien sam sobie ocenić jak głęboko chce w to wchodzić i czy aby
    > napewno efekty będą warte włożonych środków.

    nastepne zlote mysli. Najprosciej jest siasc na tylku i nic nie robic
    tylko sie wymadrzac, bron boze dac jakas sensowna porade...

    Marx

  • 32. Data: 2009-12-01 14:49:53
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-01 15:38:51 +0100, Marx <M...@n...com> said:

    > nie wiem, temat mnie nie interesuje, to problem labu, a nie moj.

    Czyli promujesz życie w fikcji. Też fajnie.

    > Ja dostarczalem odpowiednio obrobiony obraz (jak korzystalem) i bylem z
    > efektow zadowolony. Jak nie jestes zadowolony - zmieniasz lab. Proste.

    I tak po 30 zmianie labu...

    > Wiem ze dla ciebie za trudnie. Dla mnie nie.

    Po pierwsze koszty, po drugie też trzeba oprofilować. Niby łatwizna,
    jak już się wyda te ~800 ojro na spekto... Inaczej efekty będą równie
    przewidywalne, jak z labu, może tylko stabilniej.

    > na Allegro chyba znajdziesz jeszcze... Alternatywnie z toru RGB usun
    > dwie skladowe i tez otrzymasz fajne wyzwanie.... ;)

    Aha, czyli za dowód mają być monitory niemal niewystępujące na rynku. Kul.

    > W sumie to nie wiem o co ci chodzi, ja pisze by pomoc,

    A żeś się napomagał ogólnikami bez pokrycia w rzeczywistości.

    > ty - by bic piane.

    A bo mam ochotę na omlet :-P

    de Fresz

  • 33. Data: 2009-12-01 14:56:27
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-01 14:16:13 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Dobrze wychodzi, że mniej więcej taki sam wniosek jest prawidłowy
    > w odniesieniu do monitorów które mają "zawężony gamut"?
    > Choćbyś się wściekł, części kolorów nie będzie i basta, cz-b
    > jest tylko skrajnym przypadkiem.

    Kolory będą, ale najbliższe jakie monitor może wyświetlić (a raczej
    najbliższe jakie mu się wydaje że może, na podstawie tego, co
    kalibrator wygenerował z tych swoich kilkudziesięciu próbek, za pomocą
    rednderingu percepcyjnego). Nawet profesjonalne szerokogamutowce często
    nie mieszczą idealnie całego sRGB, ciupka wystaje poza. Znaczy pewnie
    się nie nadają... ;-)

    > Ludzie stwierdzili że oprofilować trudno, to i z rynku zniknęły ;)

    Śmiej się, śmiej. Kiedyś dawno temu w niektórych firmach testy na
    grafika-retuszera wyglądały tak, że mu się przełączało monitor na skalę
    szarości i dostawał skan do obróbki. Da się ;-)

    de Fresz

  • 34. Data: 2009-12-01 15:03:31
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-01 15:42:01 +0100, Marx <M...@n...com> said:

    > nastepne zlote mysli. Najprosciej jest siasc na tylku i nic nie robic
    > tylko sie wymadrzac, bron boze dac jakas sensowna porade...

    Po pierwsze multum już o tym jest w tutejszym archiwum i nie chce mi
    się po raz kolejny pisać wykładów na ten temat. Po drugie podawanie
    wszystkiego na tacy jest nieedukacyjne. Po trzecie akurat powyższe jest
    bardzo życiowe i oparte na doświadczeniu, zpewne w przeciwieństwie do
    Twoich jakże merytorycznych wypowiedzi w tym wątku.

    de Fresz

  • 35. Data: 2009-12-02 07:23:22
    Od: Marx <M...@n...com>

    de Fresz pisze:

    > Czyli promujesz życie w fikcji. Też fajnie.
    cos bredzisz. Moze mam isc do labu i im profilowac? to nie moj problem,
    mamy wolny rynek, jak lab daje ciala to go zmieniam.

    > I tak po 30 zmianie labu...
    jak sie ma kosmiczne wymagania, to trzeba sie meczyc albo zaplacic.
    normalny amator znajdzie dobry lab bez problemu, to tylko ty masz jakies
    problem (chyba ze soba)

    > Po pierwsze koszty, po drugie też trzeba oprofilować. Niby łatwizna, jak
    > już się wyda te ~800 ojro na spekto... Inaczej efekty będą równie
    > przewidywalne, jak z labu, może tylko stabilniej.
    profilowanie drukarki kosztuje 50-100zl dla jednej kombinacji
    papier+tusz, normalnemu amatorowi wystarczy
    koszty drukowania sa wyzsze niz labu ale masz pelna kontrole nad tym co
    wyjdzie, a wydruki sa od reki - za to warto zaplacic.
    jak sie ma kosmiczne wymagania, to trzeba sie meczyc albo zaplacic

    > Aha, czyli za dowód mają być monitory niemal niewystępujące na rynku. Kul.
    tak
    jesli wciaz twierdzisz ze kazdy monitor nadaje sie do profilowania to
    dyskusja z toba nie ma sensu

    > A żeś się napomagał ogólnikami bez pokrycia w rzeczywistości.
    moje rady sa poparte codzienna praktyka - posiadam przyzwoity monitor
    Eizo, posiadam kalibrator, sam drukuje swoje zdjecia na drukarce (choc
    wczesniej dlugi czas korzystalem z labu i tez bylo ok). A ty pierniczysz
    bez sensu i kolejny raz wychodzi na to ze twoje miejsce jest w KF
    Papa trollu, z mojej strony EOT

    Marx

  • 36. Data: 2009-12-02 07:33:37
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-02 08:23:22 +0100, Marx <M...@n...com> said:

    > moje rady sa poparte codzienna praktyka - posiadam przyzwoity monitor
    > Eizo, posiadam kalibrator, sam drukuje swoje zdjecia na drukarce (choc
    > wczesniej dlugi czas korzystalem z labu i tez bylo ok).

    Szkoda tylko że zabrakło ci trochę pomyślunku i zmysłu obserwacji. Ale
    spox, może będzie na przedświątecznej wyprzedaży.

    > A ty pierniczysz bez sensu i kolejny raz wychodzi na to ze twoje
    > miejsce jest w KF
    > Papa trollu, z mojej strony EOT

    Oby, oby.

    de Fresz