  • 1. Data: 2009-11-26 14:03:30
    Temat: Samowyzwalacz.pl - nowy blog o fotografii
    Od: Wicher <w...@s...pl>

    Witam,

    Wystartowałem niedawno z blogiem o fotografii dla początkujących i
    średnio zaawansowanych:
    http://www.samowyzwalacz.pl/.

    Jest to strona poświęcona robieniu lepszych zdjęć. Po prostu.
    Przeznaczona jest przede wszystkim dla osób mniej doświadczonych ale i
    średnio zaawansowani fotografowie znajdą tu ciekawe informacje i będą
    mieli okazję uporządkować swoją wiedzę. Zapraszam!

    Pozdro,
    Wicher

  • 2. Data: 2009-11-26 17:15:06
    Temat: Re: Samowyzwalacz.pl - nowy blog o fotografii
    Od: Wicher <w...@s...pl>

    > mieli okazję uporządkować swoją wiedzę. Zapraszam!

    Zapomniałem dodać, że bardzo interesują mnie Wasze opinie i wrażenia!

    Pozdro,
    Wicher

  • 3. Data: 2009-11-26 18:32:50
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    /*
[...]

    */
    np. jak już subiektywnie zamieszczesz "słabe zdjęcia zrobone dobrym
    aparatem" to napisz dlaczego sa słabe. ktos kto się nimi chwali uważa że są
    co najmniej OK.

    ogólnie małokonkretne pitolenie
    raczej drugi raz nie zerknę

  • 4. Data: 2009-11-26 21:25:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-26, Wicher <w...@s...pl> wrote:
    > Wystartowałem niedawno z blogiem o fotografii dla początkujących i
    > średnio zaawansowanych:
    > http://www.samowyzwalacz.pl/.

    Abstrahując od całej reszty: pokutujący mit, że wystarczy podać
    źródło/autora utworu aby można go dowolnie cytować i publikowac w formie
    oryginalnej bądź zmienionej jest błędny.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2009-11-27 00:09:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-26, Wicher <w...@s...pl> wrote:
    > Wystartowałem niedawno z blogiem o fotografii dla początkujących i
    > średnio zaawansowanych:
    > http://www.samowyzwalacz.pl/.

    Abstrahując od całej reszty: pokutujące przeświadczenie, że wystarczy
    podać źródło/autora utworu aby można go dowolnie cytować i publikowac w
    formie oryginalnej bądź zmienionej jest błędne.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2009-11-27 07:00:01
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Abstrahując od całej reszty: pokutujące przeświadczenie, że wystarczy
    > podać źródło/autora utworu aby można go dowolnie cytować i publikowac w
    > formie oryginalnej bądź zmienionej jest błędne.

    Eeee - jesli to zródlo w internecie, to mozna cytowac w formie linku?

    --
    A S

  • 7. Data: 2009-11-27 08:04:39
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

> [...]
    >średnio zaawansowani fotografowie znajdą tu ciekawe informacje i będą
    >mieli okazję uporządkować swoją wiedzę. Zapraszam!

    dlaczego to zdjecie jest kiepskie?:
    http://www.samowyzwalacz.pl/wp-content/uploads/2009/
    10/4014083588_45b7226c1c_o-300x199.jpg

    a np to jest dobre?:
    http://www.samowyzwalacz.pl/wp-content/uploads/2009/
    09/3043375234_8c3e8488be_o-300x225.jpg

    pisanie ze mozna zrobic kiepskie zdjecie bardzo drogim aparatem jest jak
    pisanie ze nie każdemu zasmakuje kawior.. to jest oczywiste i zupełnie nic
    nie wnosi

  • 8. Data: 2009-11-27 08:21:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-27, Andrzej S. <A_S@nie_nie.pl> wrote:

    > Eeee - jesli to zródlo w internecie, to mozna cytowac w formie linku?

    Linkowanie zwykłe - jak najbardziej, ale już w formie inframe zdania sa
    podzielone z przewagą na nie. Ale zdaje się kolega Wicher ma większość w
    formie lokalnych kopii.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2009-11-27 08:49:37
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Linkowanie zwykłe - jak najbardziej, ale już w formie inframe zdania sa
    > podzielone z przewagą na nie. Ale zdaje się kolega Wicher ma większość w
    > formie lokalnych kopii.

    Nie wiem, czy autor ma pozwolenia na kopiowanie zdjęć - ale na kilku, do
    oryginałów których zajrzałem, jest wyraźnie zaznaczone copyright. Na
    zdjęciu Ilony jest nawet pod zdjęciem specjalna informacja o
    zastrzeżeniu praw i jest wyraźnie zabronione używanie w blogach,www itp.

    Jeśli autor strony nie ma pozwolenia, to używanie tych zdjęć jest moim
    skromnym zdaniem nadużyciem.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 10. Data: 2009-11-27 09:42:48
    Od: Wicher <w...@s...pl>

    > Abstrahując od całej reszty: pokutujące przeświadczenie, że wystarczy
    > podać źródło/autora utworu aby można go dowolnie cytować i publikowac w
    > formie oryginalnej bądź zmienionej jest błędne.

    Po pierwsze moje przeświadczenie o tym, że mogę w pewnych momentach
    skorzystać ze zdjęć wynika z mojej, chłopskorozumowej analizy prawa
    autorskiego i prawa cytatu. A z tego co wiem, to nawet sądy i prawnicy
    nie są w stanie dojść co można, a czego nie.

    Po drugie tam gdzie mogę, posługuję się swoimi zdjęciami. Dopiero gdy
    nie mam odpowiednich fot, korzystam z chyichś. Poza tym nie mam
    dostępu do całej gamy najdroższych aparatów, żeby móc samemu zrobić
    przykładowe zdjęcia. Docelowo wszystkie zdjęcia będą tam moje lub
    public domain.

    Pozdro,
    Wicher