    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Re: różnica w kolorach na monitorze i wydruku z labu
    Date: Tue, 1 Dec 2009 15:56:27 +0100

    On 2009-12-01 14:16:13 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Dobrze wychodzi, że mniej więcej taki sam wniosek jest prawidłowy
    > w odniesieniu do monitorów które mają "zawężony gamut"?
    > Choćbyś się wściekł, części kolorów nie będzie i basta, cz-b
    > jest tylko skrajnym przypadkiem.

    Kolory będą, ale najbliższe jakie monitor może wyświetlić (a raczej
    najbliższe jakie mu się wydaje że może, na podstawie tego, co
    kalibrator wygenerował z tych swoich kilkudziesięciu próbek, za pomocą
    rednderingu percepcyjnego). Nawet profesjonalne szerokogamutowce często
    nie mieszczą idealnie całego sRGB, ciupka wystaje poza. Znaczy pewnie
    się nie nadają... ;-)

    > Ludzie stwierdzili że oprofilować trudno, to i z rynku zniknęły ;)

    Śmiej się, śmiej. Kiedyś dawno temu w niektórych firmach testy na
    grafika-retuszera wyglądały tak, że mu się przełączało monitor na skalę
    szarości i dostawał skan do obróbki. Da się ;-)

    de Fresz