  • 11. Data: 2009-04-23 21:29:23
    Temat: Re: rozdzielczość odbitki do photolabu
    Od: Jerz <jerzybrzuch_malpa@gmail_kropka_._usun_smieci_.com>

    j...@a...at chwyciwszy klawiaturę napisał(a):

    (...)

    Litości człowieku. Tnij cytaty, bo się tego czytać nie da.

    Jerzy

  • 12. Data: 2009-04-23 22:48:51
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 23 Kwi, 13:44, Ed <s...@p...wp.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > zapoznalem się z tym artykułem
    >
    > http://www.fotosite.pl/artykuly/cyfrowa-ciemnia/dpi.
    html

> [...]
    > zacznie przeskalowywac , to cale moje wyostrzanie selektywnych miejsc
    > i tak szlag trafi.
    >
    > Dodam , ze zdjecia zawsze w labie wywolywane sa z wyraznym
    > zaznaczeniem , ze maszyna ma kompletnie nie ingerowac w odbitke ,
    > czyli zadnego jasniej/ciemniej , zadnego podbijania kontrastu ,
    > zadnego wyostrzania. Dodam rowniez , ze zawsze mam problem z
    > uzyskaniem dokladnych informacji apropo pracy rozdzielczosci maszyny ,
    > jedni mowia 280 dpi , drudzy 320 dpi, jeszcze inni 300 dpi. Nie wiem
    > wiec ile pikseli powiniennem przyzniesc , zeby zdjecie bylo dopasowane

    Zależy od maszyny.
    Np maszyny KIS mają dokładnie 314 DPI.
    Ale !
    Format papieru to nie jest 20 cm tylko 203 mm...
    Dodatkowo maszyna natywnie ignoruje ok 2 mm kadru ( scina brzegi z
    dyfrakcją).
    Rozmaita powierzchnia papieru zmienia rozdzielczość odbitki
    niezależnie od precyzji naświetlania
    ( z reguły najlepsze przełożenie powinno być na papierze błyszczącym ,
    ale widziałem wyjątki)
    ITD
    Podobnie dokładne obliczenia mijają się z celem . Zbyt wiele
    zmiennych...
    Ale też biorąc poprawkę na "ludzkie oko"...
    Tak naprawdę trzeba przeprowadzić test.
    Acha . jeżeli lab oprócz standartowej poprawki na rodzaj papieru
    dodaje jakieś swoje widzimisię to jest to widoczne na odwrocie
    odbitki...
    Pozdro Marcin

  • 13. Data: 2009-04-23 23:01:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, j...@a...at wrote:

    > jak sie nie da to powiedza ze sie nie da.

    Mi chodzi o to, że pomysł jakoby miało móc się dać nastawiać
    (płynnie!) rozdzielczosć labu jest... cokolwiek podejrzany.
    A nie napisałeś tego w roli "testu na laboludka" (że jak
    powie iż "nastawią" to natychmiast trzeba uciekać).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-04-24 05:38:58
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Ed pisze:

    > Chciałbym sobie zrobić kilka testów , zanim wywołam większą ilość
    > zdjęć. Zakładając , że wszystkie zdjęcia będą miały rozmiar 20 x 30 ,
    > z tego co widzę, powiniennem przygotowac rozmiar 2398 x 3591.

    Skoro publikują tak precyzyjną tabelkę, należy zadbać o pikselowe
    rozmiary zdjęcia (by _co_do_piksela_ były jak wybrana pozycja
    w tabelce), podkreślić wiersz w tabelce, oddać i zobaczyć,
    jak to wygląda oraz zmierzyc rozmiary linijką. Oznacza to zaufanie
    do labu, który zapewne skonstruował tabelkę tak, by sprzet pracowal
    w najlepszym (natywnym) trybie rozdzielczosci. Nie chce mi sie
    liczyc bo zapomnialem ile mm ma cal - ale jakie DPI mamy w tej
    tabelce? Na oko wygląda zawsze takie samo. Natywne?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 15. Data: 2009-04-24 09:16:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Apr 2009, Andrzej S. wrote:

    > w najlepszym (natywnym) trybie rozdzielczosci. Nie chce mi sie
    > liczyc bo zapomnialem ile mm ma cal

    25,4
    To co piszesz wygląda przekonująco, jak rozumiem chodziło o weryfikację :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-04-30 19:43:47
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    /.../
> [...]
    > A nie napisałeś tego w roli "testu na laboludka" (że jak
    > powie iż "nastawią" to natychmiast trzeba uciekać).

    A wynika to z mechaniki - w przypadku naświetlarek led jest linijka o
    określonym upakowaniu (i tutaj rozdziłkę można zmniejszać tylko poprzez
    blokowanie komórek, zwiększyć się nie da) oraz układ posuwu na silniku
    krokowym który także ma skwantyzowany kąt kroku wynikający choćby z
    liczby biegunów. Tutaj akurat można bardziej poszaleć bo dochodzi
    przekładnia (ale tutaj znowu dochodzi pasowanie luzów na ślimaku).
    Przy naświetlarce laserowej niby łatwiej (2 zespoły silników krokowych -
    posuw + napęd lustra/pryzmatu).

    ALex

  • 17. Data: 2009-04-30 19:51:02
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    Ed pisze:
    /.../
    > Dodam , ze zdjecia zawsze w labie wywolywane sa z wyraznym
    > zaznaczeniem , ze maszyna ma kompletnie nie ingerowac w odbitke ,

    2 lata temu w MM po każdym transferze w automacie szukałem laboranta i
    dopisywaliśmy do zlecenia "bez korekcji", co wywoływało ulgę u
    operatora. Niedawno oddawałem odbitki i dowiedziałem się, że od
    dłuższego czasu i tak puszczają jak leci bo nie wyrabiają się w
    szczytach zamówień zaś gdy posucha też nie korygują bo wtedy klient ma
    odbitki w 20 minut :) (Toruń)

    ALex