eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet › rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 52

  • 41. Data: 2009-09-02 12:33:05
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.09.2009 Animka <animka@to> napisał/a:
    > Piotr pisze:
    >
    >> Można na panoramie ustawić rozdzielczość 4:3, ale narysuj sobie tam
    >> kwadrat 100x100 pixeli, weź linijkę i sprawdź, czy na obrazie jest
    >> kwadratem.
    >
    > Pewnie będzie proporcjonalnie rozciągnięty na boki. Nie chce mi się sprawdzać.

    Jak prawidłowo ustawisz poziome i pionowe dpi to będzie kwadrat.
    Weź np panoramę o rozdzielczości 1:1 np: 1024x1024 o proporcjach 16:9 i wielkości
    16cali na 9cali ~19" przekątnej.

    dpi w poziomie: 64dpi
    dpi w pionie : 113,7dpi

    rysujemy kwadrat 2" na 2": wyświetlacz (znając dpi) to przelicza na "kwadrat" 128px
    na 227px i będzie na ekranie kwadratowy.

    Nie stawiajcie równości między rozdzielczością, a proporcjami, to nie ma _nic_
    wspólnego, pixle nie muszą być kwadratowe.

    --
    *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***
    $ You have new spam in /home/serek/maildir/


  • 42. Data: 2009-09-02 12:39:49
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 01.09.2009 Piotr <p...@a...net.pl> napisał/a:
    > Sergiusz Rozanski pisze:
    >> Dnia 01.09.2009 Piotr <p...@a...net.pl> napisał/a:
    >>>> Jest Wide Screen 4:3
    >>> ...ale dla Ciebie najwyraźniej istnieją:)
    >>
    >> A ograniczeni myślą że pixle mogą być tylko kwadratowe.
    >> Co powiesz na matryce 1024x1024 we formacie 16:9?
    > Powiem: pokaż mi monitor z taką matrycą do zastosowań domowych.

    http://www.cdfreaks.com/hardware/product/55767-Phili
    ps-42IN-PLASMA-1024X1024-16X9.html
    http://review.zdnet.com/filter/resolution/1024-x-102
    4?categoryId=6485&filter=502443_5027339

    --
    *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***
    $ You have new spam in /home/serek/maildir/


  • 43. Data: 2009-09-02 12:42:25
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.09.2009 Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał/a:

    > Ale czytasz co było napisane wcześniej?
    > Było o "kwadracie" 100x100 _pikseli_.

    Nic nie było mowy o pixlu, a on nie ma w definicji kwadratu (tym
    bardziej że składa się np za subpixli przesunietych o 1/3 pixla :)
    Więc pojęcie kwadrat 100x100px jest nieprecyzyjne, a powinno być
    kwadrat np. 2" na 2".

    > I owszem, przy niekwadratowych pikselach 100x100px wcale nie będzie
    > kwadratowy.

    i o to chodzi, a wszyscy jak mantra o kwadratowych pixlach, gdzie
    od lat telewizja anamorficzna na prostokatnych piklach lata, gdzie
    początki komputerów domowych to pixel 2:1 (8-bit atari czy c64) to
    był standard.

    W parametrach karty graficznej ustawiamy rozdzielczość _i_ proporcje i
    wszystko powinno się dobrze wyświetlać, chyba że autorzy np gry
    założyli (błędnie) kwadratowość pixli.

    --
    *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***
    $ You have new spam in /home/serek/maildir/


  • 44. Data: 2009-09-02 13:54:21
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sergiusz Rozanski"
    >> Ale czytasz co było napisane wcześniej?
    >> Było o "kwadracie" 100x100 _pikseli_.
    >Nic nie było mowy o pixlu,

    Zacytuję, bo twórczo wyciąłeś:
    >> Można na panoramie ustawić rozdzielczość 4:3, ale narysuj sobie tam
    >> kwadrat 100x100 pixeli, weź linijkę i sprawdź, czy na obrazie jest
    >> kwadratem.

    >a on nie ma w definicji kwadratu (tym
    >bardziej że składa się np za subpixli przesunietych o 1/3 pixla :)
    >Więc pojęcie kwadrat 100x100px jest nieprecyzyjne, a powinno być
    >kwadrat np. 2" na 2".

    Nie. Mowa była o pikselach z punktu widzenia strony generującej obraz.

    >> I owszem, przy niekwadratowych pikselach 100x100px wcale nie będzie
    >> kwadratowy.
    >i o to chodzi, a wszyscy jak mantra o kwadratowych pixlach, gdzie
    >od lat telewizja anamorficzna na prostokatnych piklach lata, gdzie
    >początki komputerów domowych to pixel 2:1 (8-bit atari czy c64) to
    >był standard.

    E, jak się miało takie popaprane komputery, to się miało popaprane
    piksele :-P

    >W parametrach karty graficznej ustawiamy rozdzielczość _i_ proporcje i
    >wszystko powinno się dobrze wyświetlać, chyba że autorzy np gry
    >założyli (błędnie) kwadratowość pixli.

    Że gdzie? Że co? A co kartę graficzną obchodzi cokolwiek poza
    rozmiarami obrazu? Rozdzielczość (w sensie dpi) powinna obchodzić
    oprogramowanie.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'
    d' http://epsilon.eu.org/ Yb
    `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'


  • 45. Data: 2009-09-02 14:02:40
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Dnia 01.09.2009 Piotr <p...@a...net.pl> napisał/a:
    >> Sergiusz Rozanski pisze:
    >>> Dnia 01.09.2009 Piotr <p...@a...net.pl> napisał/a:
    >>>>> Jest Wide Screen 4:3
    >>>> ...ale dla Ciebie najwyraźniej istnieją:)
    >>> A ograniczeni myślą że pixle mogą być tylko kwadratowe.
    >>> Co powiesz na matryce 1024x1024 we formacie 16:9?
    >> Powiem: pokaż mi monitor z taką matrycą do zastosowań domowych.
    >
    > http://www.cdfreaks.com/hardware/product/55767-Phili
    ps-42IN-PLASMA-1024X1024-16X9.html
    > http://review.zdnet.com/filter/resolution/1024-x-102
    4?categoryId=6485&filter=502443_5027339
    Rozróżniasz monitor i telewizor?


  • 46. Data: 2009-09-02 14:10:02
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    >> I owszem, przy niekwadratowych pikselach 100x100px wcale nie będzie
    >> kwadratowy.
    >
    > i o to chodzi, a wszyscy jak mantra o kwadratowych pixlach, gdzie
    > od lat telewizja anamorficzna na prostokatnych piklach lata, gdzie
    Halo, mowa o MONITORACH, nie telewizorach. Tak trudno to zauważyć?

    > początki komputerów domowych to pixel 2:1 (8-bit atari czy c64) to
    > był standard.
    A jeszcze wcześniej były komputery, w których bajt miał 13 bitów.
    Czytałeś tematykę grupy, na którą piszesz?

    > W parametrach karty graficznej ustawiamy rozdzielczość _i_ proporcje i
    > wszystko powinno się dobrze wyświetlać, chyba że autorzy np gry
    > założyli (błędnie) kwadratowość pixli.
    No cóż. Autorów gier to akurat guano obchodzi, bo piszą przez API i to
    sterowniki przeliczają na pixele. Ja rozumiem, że Ty wiesz lepiej od
    AMDATI i NV razem wziętych, jak być powinno. Chłopaki od sterowników nie
    wpadli na Twój genialny koncept ustawiania różnych dpi w pionie i
    poziomie, bo jakoś tak się ugadali z producentami monitorów, że pixele
    będą kwadratowe. Więc albo pokaż *monitor* z prostokątnymi pixelami albo
    skończ pisać posty nie związane z tematem.


  • 47. Data: 2009-09-02 14:38:47
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr"
    >AMDATI i NV razem wziętych, jak być powinno. Chłopaki od sterowników nie
    >wpadli na Twój genialny koncept ustawiania różnych dpi w pionie i
    >poziomie, bo jakoś tak się ugadali z producentami monitorów, że pixele
    >będą kwadratowe. Więc albo pokaż *monitor* z prostokątnymi pixelami albo
    >skończ pisać posty nie związane z tematem.

    Chyba dawno nie miałeś w ręku CRT.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]
    [ http://epsilon.eu.org/ ]
    [------------------------]


  • 48. Data: 2009-09-02 15:13:13
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr"
    >> AMDATI i NV razem wziętych, jak być powinno. Chłopaki od sterowników nie
    >> wpadli na Twój genialny koncept ustawiania różnych dpi w pionie i
    >> poziomie, bo jakoś tak się ugadali z producentami monitorów, że pixele
    >> będą kwadratowe. Więc albo pokaż *monitor* z prostokątnymi pixelami albo
    >> skończ pisać posty nie związane z tematem.
    >
    > Chyba dawno nie miałeś w ręku CRT.
    No, to pokaż mi pixele w CRT:P
    Poza tym standardowe rozdzielczości gier/programów/osów do standardowych
    monitorów (4:3) 512x384, 640x480, 800x600, 1024x768, 1280x960,
    1600x1200... faktycznie, iście prostokątne pixele wychodzą.

    320x200 wyłamuje się ze względu na ilość pamięci, ale to prehistoria.

    Nie mam tylko pomysłu, skąd się wzięło 1280x1024. Chociaż moje EIZO o
    takiej natywnej rozdzielczości ma proporcje 5:4. I znów skubańcy
    kwadraty zrobili.


  • 49. Data: 2009-09-02 18:04:44
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:slrnh9sp9e.cj3.write-only-with-spf@dns.
    media-lab.com.pl...

    >> Powiem: pokaż mi monitor z taką matrycą do zastosowań domowych.
    >
    > http://www.cdfreaks.com/hardware/product/55767-Phili
    ps-42IN-PLASMA-1024X1024-16X9.html
    > http://review.zdnet.com/filter/resolution/1024-x-102
    4?categoryId=6485&filter=502443_5027339

    Kolega nie potrafi czytać ze zrozumieniem.

    --
    Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał śmieci
    to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jesteś obdarzony inteligencją.


  • 50. Data: 2009-09-03 07:15:25
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr"
    >>> AMDATI i NV razem wziętych, jak być powinno. Chłopaki od sterowników nie
    >>> wpadli na Twój genialny koncept ustawiania różnych dpi w pionie i
    >>> poziomie, bo jakoś tak się ugadali z producentami monitorów, że pixele
    >>> będą kwadratowe. Więc albo pokaż *monitor* z prostokątnymi pixelami albo
    >>> skończ pisać posty nie związane z tematem.
    >> Chyba dawno nie miałeś w ręku CRT.
    >No, to pokaż mi pixele w CRT:P

    Wiedziałem, że się przyczepisz :-P

    >Poza tym standardowe rozdzielczości gier/programów/osów do standardowych
    >monitorów (4:3) 512x384, 640x480, 800x600, 1024x768, 1280x960,
    >1600x1200... faktycznie, iście prostokątne pixele wychodzą.

    1280x1024 akurat było dużo bardziej popularne niż 1280x96. To po
    pierwsze. Po drugie, zapomniałeś o 640x400 na przykład, albo 320x200.
    Po trzecie - do tego dochodzi kwestia regulacji geometrii obrazu.

    >320x200 wyłamuje się ze względu na ilość pamięci, ale to prehistoria.

    A, pamiętałeś. No, ale była taka rozdzielczość, i to nawet dość
    powszechnie używana (np. na Amidze).

    >Nie mam tylko pomysłu, skąd się wzięło 1280x1024. Chociaż moje EIZO o
    >takiej natywnej rozdzielczości ma proporcje 5:4. I znów skubańcy
    >kwadraty zrobili.

    Ale spróbuj sobie na tym wyświetlić w takim razie 640x480. :-P

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'
    d' http://epsilon.eu.org/ Yb
    `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: