  • 1. Data: 2009-08-28 19:33:09
    Temat: Urządzenie do przeglądania neta z wifi
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Witam!

    Kończą mi się wakacje. Nie narzekam, bo studiowanie jest fajne,
    ale... ;]

    W trakcie nauki bardzo mi brakowało możliwości szybkiego sprawdzenia
    czegoś na wiki i google. Rozwiązywałem problem papierowymi książkami i
    zapisaniem listy rzeczy, które sprawdzałem hurtowo wieczorem na
    blaszaku.

    Chciałbym sobie ułatwić życie przez kupno jakiegoś urządzonka, które
    będzie mi mogło służyć w dowolnej chwili, nie uruchamiając się zbyt
    długo i nie żrąc zbyt dużo prądu a jednocześnie oferując wygodną
    przeglądarkę WWW. Internet mam w tej chwili dostępny tylko po skrętce,
    ale mógłbym go puścić np. przez wifi 2,4GHz (może być też coś innego -
    odpowiedni sprzęt muszę dopiero kupić - ale standardowe wifi może się
    przydać w przyszłości).

    W sumie sprawa jest niby prosta, tyle że zamiast 1000zł na netbooka wolę
    wydać ~300zł na starego laptopa (razem z dyskiem i działającą baterią).
    Zresztą im mniej, tym lepiej :]

    Stary laptop to jednak toporna rzecz jest i trochę problemów może
    sprawić z początku, wolałbym coś w stylu palmtopa. Na allegro są za
    160zł, ale bez wifi i z Windowsem (IE? Bez przesady!). Może jakiś
    telefon z wifi? Nie mam doświadczenia z gadżetami, proszę o poradę.

    Marcin Kocur

  • 2. Data: 2009-08-28 20:22:01
    Temat: Re: Urządzenie do przeglądania neta z wifi
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Marcin Kocur wrote:
> [...]
    > 160zł, ale bez wifi i z Windowsem (IE? Bez przesady!). Może jakiś
    > telefon z wifi? Nie mam doświadczenia z gadżetami, proszę o poradę.

    Telefon z wi-fi to nieglupi pomysl. Sam uzywam kupionego za 250 zl E-51,
    ktory sprawdza sie w takiej roli znakomicie - www dzialaja szybko i da sie
    je wygodnie przegladac mimo niewielkich gabarytow wyswietlacza (dodatkowo
    strony mozna skalowac oraz dopasowywac do rozmiarow wyswietlacza - po
    przeskalowaniu czcionka jest mikroskopijna, ale bardzo czytelna), poza tym
    ten telefon ma bardzo szybki procesor i duzo RAM-u, wiec wszystko dziala
    stosunkowo szybko. Jako ze na pokladzie jest Symbian, mozesz wgrac np.
    Opere, wygodnego klienta Gmail, przegladac PDF i dokumenty Office...
    jednak najwazniejszy jest dla mnie Xlator - bardzo szybkie narzedzie, z
    mysla o ktorym przygotowano m.in. Slownik Jezyka Polskiego, s.
    ortograficzny, s. synonimow i slowniki jezykowe. Bezcenna rzecz. I co
    najwazniejsze calosc miesci sie w malej kieszeni, w odroznieniu od
    kilkakrotnie drozszego netbooka.

    k,

  • 3. Data: 2009-08-28 20:57:56
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Marcin Kocur pisze:
    > Witam!
    >(...)
    > telefon z wifi? Nie mam doświadczenia z gadżetami, proszę o poradę.

    EeeePC, za 800zł. Taki niby laptop. Zobacz na allegro, poczytaj opinie.
    JEśli byś jednak chciał skorzystać z telefonu z wifi, to postaw na ekran
    - jego rozdzielczość. pomiedzy 320x240 a 640x320 jest 4krotna różnica, a
    to (biorąc pod uwage dzisiejsze strony) bardzo duża różnica. Co wiecej
    niewiem czy nie taniej będzie kupić COŚ na kształt PDA BEZ telefonu. Sam
    zdecyduj czy wolisz mieć komórke + pda czy sam PDA z duzym ekranem
    wystarczy. Co do systemu - windows.. niestety. łatwiej jest porzegnać
    sie z XPkiem niż z WM na telefonie.

    Epc miałem 2 razy w rękach i oceniam go jako prawie laptop. mały ekran
    jednak dużo odbiera, oczekiwania co do nowego sprzętu wysokie. ( wiec to
    subiektywan opinia)
    PDA "macałem" wiecej. JAk strona www sie przeskaluje (sam tekst), to
    można ją wygodnie przeglądać. JAk nie - kaszanka. Tym bardziej jak jest
    dużo wodotrysków. JAk już wspominałem 640w poziomie daje.. "+200% w
    jakości odbioru informacji" wiadomo ze wiecej widać, ale miniej trzeba
    przesuwac, łatwiej jest coś znaleźć. A są telefony z 800punkatami w
    poziomie. DRuga sprawa to bateria. 2 godziny internetu non stop - pustka.
    Ciekawy masz problem, napisz jakie masz przemyślenia, co sie wykluwa.
    ToMasz

  • 4. Data: 2009-08-28 21:50:32
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Jaaasne. Chyba dziala szybko jak do e51 wlozysz turbosprezarke! Wieksze
    strony (powyzej 300kB razem obrazkami) zabijaja telefon na dluzsza chwile
    juz nie wspominajac o cudownych reklamach z flashem.

    --
    pozdr

  • 5. Data: 2009-08-28 22:39:45
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba KILu napisała na pl.comp.pecet:

    > Telefon z wi-fi to nieglupi pomysl. Sam uzywam kupionego za 250 zl
    > E-51

    Widzę na allegro jakieś z simlockiem. Nawet uszkodzonego bym kupił,
    byleby miał to, co mi potrzebne (a niepotrzebny mi telefon).

> [...]
    > ortograficzny, s. synonimow i slowniki jezykowe. Bezcenna rzecz. I co
    > najwazniejsze calosc miesci sie w malej kieszeni, w odroznieniu od

    Żeby było zabawniej, studiuję filologię, więc tym bardziej podoba mi się
    ta opcja. Bardzo dziękuję!

    Marcin Kocur

  • 6. Data: 2009-08-28 22:42:37
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba G Nowak napisała na pl.comp.pecet:

    > Jaaasne. Chyba dziala szybko jak do e51 wlozysz turbosprezarke!
    > Wieksze strony (powyzej 300kB razem obrazkami) zabijaja telefon na
    > dluzsza chwile juz nie wspominajac o cudownych reklamach z flashem.

    Toto ma flasha? Mam nadzieję, że można go wywalić :]

    Poważnie, na stacjonarnym nie mam flasha na domyślnej przeglądarce.
    jutuba nie oglądam, w gierki z joemonstera nie mam kiedy grać. Na co mi
    on?

    A jak z wirusami na tego Symbiana? Wolałbym tego po prostu używać, a nie
    konfigurować przez miesiąc i naprawiać co tydzień.

    Marcin Kocur

  • 7. Data: 2009-08-28 22:49:22
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    MID - http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_internet_device

    > W sumie sprawa jest niby prosta, tyle że zamiast 1000zł na netbooka wolę
    > wydać ~300zł na starego laptopa (razem z dyskiem i działającą baterią).
    > Zresztą im mniej, tym lepiej :]

    Gdzie Ty chłopie kupisz normalnego notebooka z działającą baterią, sensownymi
    parametrami (aby chociażby dało się odpalać współczesne strony WWW - wbrew
    pozorom są dosyć wymagające obecnie), interfejsem wifi za 300zł? Netbook to nie
    jest głupi pomysł ale na coś sensownego to minimum 1500zł.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 8. Data: 2009-08-28 22:55:07
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba ToMasz napisała na pl.comp.pecet:

    > Ciekawy masz problem, napisz jakie masz przemyślenia, co sie wykluwa.

    Jak widzisz opcja z telefonem mnie zainteresowała. Uczyć się wolę leżąc
    na łóżku (najlepszy czworonożny przyjaciel człowieka), zamiast przy
    biurku. A na łóżku dosyć ciężko się pisze (tak, długopisem), nie mówiąc
    już o trzymaniu tam jeszcze starego laptopa, który się grzeje i buczy.
    Najbardziej podobałby mi się elektroniczny papier z wifi, no ale to
    chyba na razie niezbyt dostępne. W każdym razie coś małego, poręcznego,
    na czym nie będę musiał stawiać geekowego Linuksa z jakimś haxiorskim
    WM-em i męczyć się ze sterownikami do grafiki, żeby mi hibernacja
    ruszyła. Do tego jak mi się o 2 w nocy coś przypomni, to o wiele
    łatwiej i ciszej będzie sięgnąć po telefon, niż po laptopa.

    Marcin Kocur

  • 9. Data: 2009-08-28 23:01:30
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    > Jak widzisz opcja z telefonem mnie zainteresowała. Uczyć się wolę leżąc na
    > łóżku (najlepszy czworonożny przyjaciel człowieka), zamiast przy biurku. A na
    > łóżku dosyć ciężko się pisze (tak, długopisem),

    W pozycji leżącej tak samo ciężko się pisze na klawiaturze, a rysikiem ciężko
    się pisze ogólnie. Niestety do pisania najwygodniej siedzieć.

    Poza tym nie wiem jak się uczysz ale generalnie to chyba są cykle czytam/piszę
    - czytając chciałbyś raczej robić proste adnotacje, zaznaczać fragmenty,
    tagować itd. Nie?

> [...]
    > jak mi się o 2 w nocy coś przypomni, to o wiele łatwiej i ciszej będzie

    Patrzyłem na Allegro Nokie N800 używane chodzą po ~500zł. Masz na tym Linuksa
    ale to akurat w tym układzie zupełnie nie oznacza hackowania sterowników
    grafiki tylko dosyć prężną społeczność zgromadzoną dookoła projektu Maemo,
    spory zestaw aplikacji open source przystosowanych do tej platformy oraz
    *możliwość* (nie musisz tego robić) w razie czego zakasania rękawów i zrobienia
    sobie coś szytego na miarę. :)

    Wydaje mi się, że taki MID nadawałby się dla Ciebie - głównie ogranicza Cię
    cena jednak. Ja tam nie wierzę w MID bo wolę mieć urządzenie, które jest
    zarówno MID jak i telefonem (dobry smartphone) zawsze przy sobie. No ale to nie
    te widełki cenowe.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 10. Data: 2009-08-28 23:07:36
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Konrad Kosmowski napisała na pl.comp.pecet:

    > MID - http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_internet_device

    Czyli ma to swoją nazwę :)

    Na allegro nie ma to jeszcze swojej kategorii, a na google idą po kilka
    tysięcy... jakiś konkretny model? Nie mam tyle kasy do wywalenia.

> [...]
    > strony WWW - wbrew pozorom są dosyć wymagające obecnie), interfejsem
    > wifi za 300zł? Netbook to nie jest głupi pomysł ale na coś sensownego

    Wifi podłączane do USB ~25zł. Laptopa znalazłem na allegro, przykładowo
    500MHz i 128MB RAM, 6GB dysk. Styknie, tylko trzeba wiedzieć co tam
    wgrać. Słabszy komputer robił u mnie za ruter z SUSE. Ale już lepiej
    ten telefon.

    Marcin Kocur