  • 31. Data: 2009-09-01 00:12:30
    Temat: Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Piotr pisze:
    > Napisałaś dokładnie tak:
    > -mam monitor panoramiczny (czyli w proporcjach innych od 4:3)
    > -obraz mam w proporcjach 4:3
    > -nie mam żadnych pasków.
    >
    > Są takie gry dla małych dzieci, w których wkładają kwadratowe klocki
    > przez kwadratowe otwory, trójkątne klocki przez trójkątne itp.
    >
    > Ty twierdzisz, że włożyłaś trójkątny klocek przez kwadratowy otwór i
    > pasował on dokładnie:)

    Myślisz o klockach i piaskownicy i Twoje aluzje są jakieś dziwne.

    Jest Wide Screen 4:3

    Żegnam wampira.

    --
    animka

  • 32. Data: 2009-09-01 00:34:44
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Animka pisze:
    > Myślisz o klockach i piaskownicy i Twoje aluzje są jakieś dziwne.
    Metafora taka, miałem nadzieję, że pomoże Ci zrozumieć, że nie ma
    zarazem trójkątnych i kwadratowych klocków...

    > Jest Wide Screen 4:3
    ...ale dla Ciebie najwyraźniej istnieją:)

  • 33. Data: 2009-09-01 08:31:26
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Piotr pisze:
    > Metafora taka, miałem nadzieję, że pomoże Ci zrozumieć, że nie ma
    > zarazem trójkątnych i kwadratowych klocków...

    A czy ja napisałam o jakichś klockach? Masz jakieś urojenia.

    > ...ale dla Ciebie najwyraźniej istnieją:)

    Taką mam informację o ustawieniu w monitorze !

    --
    animka

  • 34. Data: 2009-09-01 14:41:37
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 01.09.2009 Piotr <p...@a...net.pl> napisał/a:

    > ...ale dla Ciebie najwyraźniej istnieją:)

    A ograniczeni myślą że pixle mogą być tylko kwadratowe.
    Co powiesz na matryce 1024x1024 we formacie 16:9?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 35. Data: 2009-09-01 14:43:57
    Od: z <z...@g...pl>

    Animka pisze:

    > No właśnie dlatego napisałam o tej płytce ze sterownikami do danego
    > monitora.

    O sterownikach do karty graficznej mowa.
    Na płytce od monitora to może być przydatny czasami programik do
    kalibracji. Mój Gateway ma teraz profil i ładniej świeci :-) Nie
    porównywałem z profesjonalnym oprofilowanym monitorem z pracy ale na
    moje oko jest bardziej ok niż na standardowym.

  • 36. Data: 2009-09-01 22:45:58
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Animka pisze:
    > A czy ja napisałam o jakichś klockach? Masz jakieś urojenia.
    Wciąż nie rozumiesz słowa-klucza: metafora.

    > Taką mam informację o ustawieniu w monitorze !
    Ręce opadają. Może zanim zaczniesz pisać o temacie zorientuj się w nim?
    Widać nawet tak banalna rzecz, jak używanie monitora może okazać się
    skomplikowane.

    Można na panoramie ustawić rozdzielczość 4:3, ale narysuj sobie tam
    kwadrat 100x100 pixeli, weź linijkę i sprawdź, czy na obrazie jest
    kwadratem.

  • 37. Data: 2009-09-01 22:47:22
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > A ograniczeni myślą że pixle mogą być tylko kwadratowe.
    > Co powiesz na matryce 1024x1024 we formacie 16:9?
    Powiem: pokaż mi monitor z taką matrycą do zastosowań domowych.

  • 38. Data: 2009-09-02 00:15:13
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Piotr pisze:

    > Można na panoramie ustawić rozdzielczość 4:3, ale narysuj sobie tam
    > kwadrat 100x100 pixeli, weź linijkę i sprawdź, czy na obrazie jest
    > kwadratem.

    Pewnie będzie proporcjonalnie rozciągnięty na boki. Nie chce mi się sprawdzać.

    --
    animka

  • 39. Data: 2009-09-02 00:42:44
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Animka pisze:

    > Pewnie będzie proporcjonalnie rozciągnięty na boki. Nie chce mi się
    > sprawdzać.
    Zauważyłaś już, że sama sobie zaprzeczyłaś w tym wątku, czy jeszcze nie?

  • 40. Data: 2009-09-02 12:26:44
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sergiusz Rozanski"

    >Jak prawidłowo ustawisz poziome i pionowe dpi to będzie kwadrat.
    >Weź np panoramę o rozdzielczości 1:1 np: 1024x1024 o proporcjach 16:9 i wielkości
    >16cali na 9cali ~19" przekątnej.
    >
    >dpi w poziomie: 64dpi
    >dpi w pionie : 113,7dpi
    >
    >rysujemy kwadrat 2" na 2": wyświetlacz (znając dpi) to przelicza na "kwadrat" 128px
    >na 227px i będzie na ekranie kwadratowy.
    >
    >Nie stawiajcie równości między rozdzielczością, a proporcjami, to nie ma _nic_
    >wspólnego, pixle nie muszą być kwadratowe.

    Ale czytasz co było napisane wcześniej?
    Było o "kwadracie" 100x100 _pikseli_.
    I owszem, przy niekwadratowych pikselach 100x100px wcale nie będzie
    kwadratowy.

    --