  • 21. Data: 2011-08-04 17:36:46
    Temat: Re: rowery vs auta
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-08-2011 17:29, Bartłomiej Zieliński pisze:
    > Wolałbyś wyprzedzać traktor albo autobus?

    Traktor nie przeciska się po krawężniku, prawą stroną tylko po to żeby
    na skrzyżowaniu zająć pole position.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 22. Data: 2011-08-04 17:42:46
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik DoQ napisał:
    > Traktor nie przeciska się po krawężniku, prawą stroną tylko po to żeby
    > na skrzyżowaniu zająć pole position.

    A jaki to ma związek z jego późniejszym wyprzedzaniem?
    Traktor jest szerszy i dłuższy od roweru, więc czasu i miejsca na jego
    wyprzedzenie potrzeba więcej. A co do przeciskania się, żeby zająć pole
    position - kierowcy robią to samo. Czasami pasem do jazdy w innym
    kierunku, a potem rżną głupa (przepraszam: udają Greka) że niby to się
    zgubili.

  • 23. Data: 2011-08-04 17:47:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-08-2011 17:42, Bartłomiej Zieliński pisze:
    > A jaki to ma związek z jego późniejszym wyprzedzaniem?
    > Traktor jest szerszy i dłuższy od roweru, więc czasu i miejsca na jego
    > wyprzedzenie potrzeba więcej. A co do przeciskania się, żeby zająć pole

    Zasadniczy związek. Traktor nie wciska się na pole position, więc nie
    wyprzedza się go co chwilę. Szczytem są kutasińscy, co turlają się
    rowerem po jezdni mimo że mają równoległą drogę rowerową. Np. na
    Belwederskiej w DC wspaniale w ten sposób uprzykrzają życie kierowcom
    autobusów.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 24. Data: 2011-08-04 17:51:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 04 Aug 2011 17:42:46 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> wrote:

    >A jaki to ma związek z jego późniejszym wyprzedzaniem?

    a taki, że traktor wyprzedzasz raz, a tego samego rowerzystę w mieście
    - wielokrotnie.
    Łapiesz?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2011-08-04 17:53:32
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:
    > a taki, że traktor wyprzedzasz raz, a tego samego rowerzystę w mieście
    > - wielokrotnie.

    Jeśli już Ci się uda ten traktor wyprzedzić, a nie turlać się za nim 5
    km, co się zdarza.

  • 26. Data: 2011-08-04 17:54:34
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik DoQ napisał:
    > Zasadniczy związek. Traktor nie wciska się na pole position, więc
    > nie wyprzedza się go co chwilę.

    A wolisz wyprzedzać rower 5 razy, czy turlać się 5 km za traktorem?

    > Szczytem są kutasińscy, co turlają się rowerem po jezdni mimo że mają
    > równoległą drogę rowerową.

    Nie wiem jak wygląda droga, którą masz na myśli, ale wiele takich dróg
    niestety nie nadaje się do użytku - rosną na nich drzewa, stoją znaki,
    chodzą piesi, srają psy itp. Niestety przez ostatnie 20 lat zbudowano
    wiele dróg dla rowerów, które zagrażają rowerzystom bardziej niż jazda
    jezdnią pośród rozpędzonych aut.

    Tak na marginesie: mam wrażenie, że budowa _porządnych_ DDR (dróg dla
    rowerów) leży w interesie kierowców. Może się dołożycie? :->

  • 27. Data: 2011-08-04 17:56:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 04 Aug 2011 17:53:32 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> wrote:

    >Jeśli już Ci się uda ten traktor wyprzedzić, a nie turlać się za nim 5
    >km, co się zdarza.

    Nie zdarzyło mi się turlać za traktorem 5km.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 28. Data: 2011-08-04 18:02:43
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:
    > Nie zdarzyło mi się turlać za traktorem 5km.

    A mi nie raz. Na krętej, bocznej drodze. Niestety traktor ciągnął
    przyczepę albo i dwie, co dodatkowo utrudniało ewentualny manewr
    wyprzedzania.
    Poza tym lubię widzieć, co jest przed poprzedzającym mnie pojazdem.
    Jeśli to jest rower, motocykl, albo auto osobowe - widzę (chyba, że ma
    przyciemniane szyby). W przypadku traktora mogę o tym tylko pomarzyć.

  • 29. Data: 2011-08-04 18:04:25
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-08-2011 17:54, Bartłomiej Zieliński pisze:
    > A wolisz wyprzedzać rower 5 razy, czy turlać się 5 km za traktorem?

    Jeżdżę samochodem jakieś 13 lat i ani razu nie zdarzyło mi się turlać
    przez 5km za traktorem.

    > Tak na marginesie: mam wrażenie, że budowa _porządnych_ DDR (dróg dla
    > rowerów) leży w interesie kierowców. Może się dołożycie? :->

    Może jednak sami się złożycie i sobie wybudujecie? Kierowcy płacą na
    swoje drogi to i rowerzyści mogą, czyż nie?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 30. Data: 2011-08-04 18:06:28
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik DoQ napisał:
    > Może jednak sami się złożycie i sobie wybudujecie? Kierowcy płacą na
    > swoje drogi to i rowerzyści mogą, czyż nie?

    Swoje?
    Akurat drogi w większości to są publiczne. I ja - jak już pisałem -
    chętnie dołożę się do budowy dróg - proporcjonalnie do ich zużycia przez
    rower.