  • 141. Data: 2011-08-05 16:03:03
    Temat: Re: rowery vs auta
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 5 Aug 2011 15:37:06 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >A ja sprzeciwiem się możliwości znajdowania się rowera na jezdni, gdy są
    >inne możliwości w pobliżu, nawet niekoniecznie na drodze.

    a jakie inne możliwości poza drogą widzisz?

    >A ja tak uważam.

    >Już nie wspominając o nagminnym jeżdżeniu jezdnią, nawet gdy w tym samym
    >kierunku biegnie ścieżka.

    ale to coś zupełnie innego. Ja też jestem temu przeciw.

    >Rowerem=w tempie żółwia.

    No cóż, nie jestem ekspertem od gadów, może i sa takie żółwie...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 142. Data: 2011-08-05 16:09:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > a jakie inne możliwości poza drogą widzisz?

    Np. równoległa ścieżka przez las.
    W Poznaniu jest taka 50 m-100m od drogi, oznakowana jako rowerowa (Malta),
    ale i tak nie można na tej podstawie wziąć za dupsko pedalarzy, którzy wolą
    asfaltem.

    To samo dotyczy trasy katowickiej, auta górą, ścieżka równolegle dołem, a
    pedalarze też górą - mimo że to ruchliwa arteria, bezkolizyjna, z 3 pasami w
    każdą stronę.

  • 143. Data: 2011-08-08 17:22:05
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    MadMan wrote:

    > Uzasadnij.

    Po co uzasadniać oczywitość? Czy pedalarze płacą za jazdę po autostradach, czy
    może podatki z paliwa idą na ich budowę?

    \SK

  • 144. Data: 2011-08-08 17:44:31
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 08 Aug 2011 17:22:05 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Po co uzasadniać oczywitość? Czy pedalarze płacą za jazdę po autostradach, czy
    > może podatki z paliwa idą na ich budowę?

    Podatki z innych źródeł idą na ich budowę. Dla odmiany podatki z paliwa
    idą nie tylko na drogi :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 145. Data: 2011-08-08 18:14:31
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-08-05 13:01, Andrzej Ława pisze:

    > OIDP to raz nawet biegacz wygrał z samochodem ;)

    Dokładniej maratończyk. Co więcej JC cały czas myślał, że jest z przodu
    i się zdziwił dopiero na mecie. :)

    > Albo nawet dwa razy,
    > biorąc pod uwagę przypadek tych skaczących przed dachy i płoty akrobatów.

    Ja kojarzę jeszcze rajd - "alpiniści" vs Audi S4. (czy tam RS4). Tak,
    Clarkson przegrał, 2 razy :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 146. Data: 2011-08-09 11:57:06
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-04 10:46, pwz pisze:
    > ...po raz setny, ale może w końcu wszyscy zapamiętają, że tak naprawdę
    > nie ma świętych krów - ani za kierownicą okrągłą, ani za widełkowatą:
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/536067,kierowc
    a_ktory_skreca_musi_ustapic_rowerzyscie.html

    ...a życie dopisuje własny scenariusz do teorii:
    http://www.rp.pl/artykul/699155-Tragiczny-bilans-wie
    kszych-uprawnien-dla-cyklistow.html
    pwz

  • 147. Data: 2011-08-09 15:16:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pwz,

    Tuesday, August 9, 2011, 11:57:06 AM, you wrote:

    a_ktory_skreca_musi_ustapic_rowerzyscie.html

    > ...a życie dopisuje własny scenariusz do teorii:
    > http://www.rp.pl/artykul/699155-Tragiczny-bilans-wie
    kszych-uprawnien-dla-cyklistow.html

    To było do przewidzenia. Jak usłyszałem o zmianach, to się za głowę
    złapałem - WSZYSTKIE zmiany zmniejszają bezpieczeństwo rowerzystów.

    I nieważne jest, kto "spowoduje" wypadek z udziałem rowerzysty - dla
    mających pierwszeństwo niedługą zaczną budować specjalne aleje na
    cmentarzach :(

    To sumienia parlamentarzystów (o ile oni mają sumienia) obciążają te
    liczby.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 148. Data: 2011-08-11 10:12:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Aug 2011 23:24:14 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > menele tez placa akcyze...

    Chwala im za to. Idealny obywatel - podatki placi, nic nie chce od panstwa
    :-)

    > twierdzisz ze placac duzo dochodowego a malo jezdzac samochodem
    > finansuje mniej drog niz osoba z minimalna majaca 40km do roboty?

    1600km miesiecznie na same dojazdy, powiedzmy 100 litrow benzyny, za jakies
    520 zl, z tego powiedzmy 60% - 312 zl/mc. 3744 rocznie.
    A teraz spojrz w pita - ale z ulgami to juz nie jest podatek od minimalnej
    pensji.

    > mam wobec tego np. uznac ze place za chodniki i odganiac cie jak
    > wyjdziesz z auta do sklepu?
    >
    > te 'podatki' nie sa podatkami celowymi wiec...

    A powinny byc.

    Wtedy bys moze zobaczyl na co panstwo stac a na co nie.

    J.

  • 149. Data: 2011-08-11 10:14:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2011 15:16:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > cmentarzach :(
    > To sumienia parlamentarzystów (o ile oni mają sumienia) obciążają te

    Minie pare lat, wystawi sie troche wyrokow i mandatow, rusza FR z ITD -
    kierowcy sie naucza gdzie trzeba stanac :-)

    J.

  • 150. Data: 2011-08-11 10:46:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 11, 2011, 10:14:41 AM, you wrote:

    kszych-uprawnien-dla-cyklistow.html
    > Minie pare lat, wystawi sie troche wyrokow i mandatow, rusza FR z ITD -
    > kierowcy sie naucza gdzie trzeba stanac :-)

    Jasne. A, że w międzyczasie będzie dodatkowych parę setek trupów, to
    już nikogo nie obchodzi.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl