    From: LordBluzg(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: rondo
    Date: Wed, 20 May 2015 00:09:17 +0200

    > "masti" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjgb75$dfq$1@dont-email.me
    >>> 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    > Oczywiście Twoją. Prawy pas ma tylko JEDEN kierunek. Na lewym jest LINIA CIAGŁA :]
    > www.ognik.com/zjazd1.jpg :D hehe klikasz i płaczesz.
    > Bo miałem obrazek ale nie z tego ronda, rondo o którym rozmawiamy, na LEWYM pasie
    > ma linię ciągła, która WYKLUCZA zmianę pasa na prawy. Tadam :)

    ...gdybyś miał jednak wątpliwości to znak P-8a i P-8b (razem) wskazuje kierunek
    PROSTO lub w lewo (dookoła ronda). Skoro obierasz kierunek PROSTO i nie będzie tam
    linii ciągłej, obowiązuję Cię dodatkowo art 22/1,2 w momencie skrętu w prawo/zmiany
    pasa na prawy. Czyli wykonasz obowiązek, zgodniez art16/1. Nie mniej, nie spowoduje
    to kolizji, która wynikła z powodu PRZECINANIA się kierunków ruchu a nie zmiany pasa
    :)

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))