  • 11. Data: 2013-12-12 22:35:18
    Temat: Re: rewolucja w smartfonach...
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik masti napisał:

    > każdy

    co?

  • 12. Data: 2013-12-12 22:39:58
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > teoretycznie możesz, ale wybór osów jest ograniczony, a mało kto, chce
    > się w to bawić
    bopraktycznie jest to droga przez meke.
    jak sie instaluje windows od zarania dziejow na PC?
    wkladasz plytke i klikasz i juz.
    w moim pomysle - wkladasz karte SD klikasz i juz.
    tak to ma dzialac.
    to bedzie rewolucja :)

    > nie do końca trafne prównanie. te laptopy bardziej robione sa przez
    > różnych producentów ale tak aby hardware był bardzo podobny w
    > funkcjonalności.
    a co za problem ze standaryzacja?
    samochody da sie tak robic, zeby daly rade jezdzic po tych samyc drogach
    za pomoca kilku roznych paliw.

    > załóżmy że możesz. co dalej?
    koniec, nic dalej, koniec :)

    > automapa działa pod raptem 3 osami.

    no to wybierasz os jaki lubisz i instalujesz automape.

    > strony
    > www z flashem pod iloma ? Klient poczty, grup.... inny soft? To niestety
    > jest tak, że soft jest wyznacznikiem tego z ktorego OSu mamy korzystać.

    na chwile obecna jest tez wyznacznikiem z jakiego telefonu mozesz :]

    > To właśnie OS powoduje że dzisiaj możesz uruchamiać "twój program.exe"
    > na urządzeniu samsunga, LG motoroli itp. Niestety dużą część mocy
    > sprzętu i baterii zużywa sam OS....

    dziekuje za wywod :p

    > czy ja wiem czy to jest fantastyka? To jest możliwe, ale nie opłacalne.

    Co jest nieoplacalne?

  • 13. Data: 2013-12-13 00:48:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arivald" l8d4qf$p42$...@n...dialog.net.pl

    > Z PC i laptopami da się, ale tylko dlatego że pochodzą od wspólnego przodka PC XT,
    poprzez kolejne standardy (AT, PS2, itd), plus
    > standaryzacja wymagana prze Microsoft.

    IMO ,,standaryzacja'' ta była deptaniem konkurencji,
    zatem raczej nie pomagała, ale wręcz przeszkadzała.

    Przykładowo -- producenci nagrywarek CDVDRW wspierali
    pracę programistów oferujących za darmo światu programy
    nagrywające czy weryfikujące nagrania.

    Podobnie mogą czynić producenci smartfonów, dzięki czemu
    na rynku mogą pojawić się OSy pisane przez zapaleńców
    wspieranych przez producentów. Producenci by po prostu
    przekazywali zapaleńcom dokumentację nowych smartfonów
    i sypaliby nieco zachętą ;) a zapaleńcy by pisali OSy
    oraz dbaliby o to, aby nabywcy nie mieli problemów
    z instalacją (raczej jednoznacznie prymitywną) czy
    obsługą ogólną...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2013-12-13 01:37:03
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> [...]
    > oraz dbaliby o to, aby nabywcy nie mieli problemów
    > z instalacją (raczej jednoznacznie prymitywną) czy

    I byloby "normalnie" tzn. teraz na dowolnym laptopie moge wybrac jaki os
    zainstaluje, czy windowsa czy jednego z fefdziesienciu linuksow...

    I to raczej niekoniecznie produkcji "zapalencow" tylko calkiem powaznie
    podchodzacych do tematu firm - np. taki RHEL czy inny linuks klasy
    enterprise.

  • 15. Data: 2013-12-13 01:53:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mr. Misio" l8dkrh$gl5$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > I to raczej niekoniecznie produkcji "zapalencow" tylko
    > calkiem powaznie podchodzacych do tematu firm - np. taki

    W ostateczności smartfon mógłby mieć coś na sobie w chwili
    kupna, ale z możliwością łatwego wgrania czegokolwiek innego.

    Na WWW byłyby stosowny plik z OSem, który należałoby ściągnąć
    (poprzez proste kliknięcie) i wgrać (być może jakimś stosownym
    programem, jednocześnie preparującym kartę) na karty mikroSD,
    która by przejęła na chwilę kontrolę nad smartfonem, ładując
    na smartfon ściągnięty OS i zamieniając kartę na niebootowalną...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2013-12-13 01:59:03
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > "Mr. Misio" l8dkrh$gl5$...@n...news.atman.pl

    > W ostateczności smartfon mógłby mieć coś na sobie w chwili
    > kupna, ale z możliwością łatwego wgrania czegokolwiek innego.

    No tak jak obecnie lap/pc z wgranym oemem.

> [...]
    > która by przejęła na chwilę kontrolę nad smartfonem, ładując
    > na smartfon ściągnięty OS i zamieniając kartę na niebootowalną...

    ale po co kombinacje, po prostu plik ISO wgrany na karte SD, nazwany
    autorun-install-android.iso

    i bios czy inny wynalazek pytajacy, z czego zbootowac i pozwalajacy
    wybrac z ktorego iso (moze byc .bin)

    przeciez wszystkie rozwiazania sa juz od dawna

    skoro smartfon/tablet to obecnie 4-rdzeniowe komputery z dyskami ssd -
    to nie widze zadnych problemow :)

  • 17. Data: 2013-12-13 04:23:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mr. Misio" l8dm4p$i6a$...@n...news.atman.pl

    > No tak jak obecnie lap/pc z wgranym oemem.

    Ale te obecnie wgrane czasami kosztują.

> [...]

    > przeciez wszystkie rozwiazania sa juz od dawna

    > skoro smartfon/tablet to obecnie 4-rdzeniowe komputery z dyskami ssd - to nie widze

    Więc podaj mi stronę WWW, za którą ktoś (producenci
    telefonów czy Google) odpowiada, na której są takie pliki.

    Na razie raczej tyko na stronie producenta można znaleźć gotowe updaty.
    (z masą badziewia typu angry bird)

    Fajnie ;) też wygląda updejtowanie Monstera...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2013-12-13 05:14:51
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > "Mr. Misio" l8dm4p$i6a$...@n...news.atman.pl

    > Ale te obecnie wgrane czasami kosztują.

    Czasem tak, ale czasem lap z oemem jest tanszy niz ten sam no-OS.

    Dziwnie. Ale jak szukalem kiedys lapa no-OS to... kupilem z winoemem,
    byl tanszy o 200 :]

    Widac te no-OS byly dla "bardziej specjalistow" taki specjalistyczny
    sprzet, a wiadomo, to kosztuje :D

    > Więc podaj mi stronę WWW, za którą ktoś (producenci
    > telefonów czy Google) odpowiada, na której są takie pliki.

    Ale o tym byl moj pomysl na rewolucje - ze jak bedzie to, czego nie ma
    to bedzie rewolucja w smartfonach.

    > Na razie raczej tyko na stronie producenta można znaleźć gotowe updaty.
    > (z masą badziewia typu angry bird)
    >
    > Fajnie ;) też wygląda updejtowanie Monstera...

    Nie wiem, nie rajcuja mnie takie zabawy. Nie rajcuje mnie, ze nie mam
    hasla roota wraz z urzadzeniem i ze wlasciwie nie mam kontroli nad tym
    co to urzadzenie robi i kiedy.

  • 19. Data: 2013-12-13 07:08:42
    Od: Arivald <N...@i...pl>

    > "Mr. Misio" l8dm4p$i6a$...@n...news.atman.pl

    > Ale te obecnie wgrane czasami kosztują.

    > Więc podaj mi stronę WWW, za którą ktoś (producenci
    > telefonów czy Google) odpowiada, na której są takie pliki.

    www.modaco.com, www.xda-developers.com, www.cyanogenmod.org,
    www.ubuntu.com/phone

    Dla Nexusów i innych popularnych modeli jest pełno różnych wersji OS.

    I nie wymagaj żeby to producent sprzętu dostarczał alternatywny OS.
    Producent dostarcza podstawowy OS, zmieniasz go na własną rękę.

    A i tak większość użytkowników nic nie zmienia, używa oryginalnego OS.

    --
    Arivald

  • 20. Data: 2013-12-13 09:34:58
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 13.12.2013 01:37, Mr. Misio pisze:
> [...]

    producenci tego oficjalnie nie zrobili, ale prawie tak jest. tzn jest to
    kwestia chęci i czasu w wielu modelach telefonów - dokładnie tak jak w
    htc hd2

    > I byloby "normalnie" tzn. teraz na dowolnym laptopie moge wybrac jaki os
    > zainstaluje, czy windowsa czy jednego z fefdziesienciu linuksow...

    nie, a właściwie tak samo. w laptopach możesz zainstalować windowsa albo
    linuksa. na htc hd2 możesz zainstalować tą a nie inną wersje windowsa
    albo tą a nie inną wersje linuksa. Z własnej nieprzymuszonej woli nikt
    nie chce instalować systemu z nagdryzionym jabłkiem.