  • 111. Data: 2017-09-24 23:04:21
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    news:59c79c9d$0$659$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wypraktykowałem, że jeśli jednak z cukrem, to warto go wsypać (razem z
    > kawą) już do ekspresu. Smak wychodzi zauważalnie bardziej "jedwabisty".

    Zgadza się, przeciwnie do herbaty, smak kawy zaparzanej na słodko wychodzi
    bogatszy, jakby lepiej naciągała. Natomiast herbata wydaje mi się naciagać
    gorzej i nie wychodzi cały smak. Przynajmniej tak było, jak próbowałem.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 112. Data: 2017-09-24 23:08:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W upały na budowie własnego domu podczas zalewania fundamentów
    > wypiłem w ok 3 godziny 3 butelki 1,5l gazowanego Żywca tzn. wody
    > mineralnej Żywiec i nie odczułem żadnych dolegliwości poza
    > zmęczeniem z powodu wysiłku. Zdarza mi się nieraz w lato
    > wypić całą butelkę 1,5l na raz wody i też nic nie odczuwam...
    > Dziwne dla mnie to osłabienie jeśli to była zwykła nie demineralizowana
    > czy destylowana woda.

    Dlatego mimo prób, mie mogę podjąć ciągłego picia nawet minerałki, bez
    dodatków. A jak czegoś dodam, jest dobrze, choćby to właśnie był napar
    herbaciany.
    Po czystej minerałce, to mnie przede wszystkim suszy prawie jak po alkoholu.
    Choc jedną butelkę jak opieprzę, to jeszcze jest OK.
    Ta źródlana, co wspominałem, mogła być rzeczywiście, bardzo czysta, choć
    żadnych zastrzeżeń nie było. Jeszcze jakiś czas ją widywałem w sprzedaży.
    Nie pamiętam producenta.

  • 113. Data: 2017-09-25 00:31:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wysokie pH wymaga "mocnych kationow" i "slabych anionow", lub w ogole
    > zasadowych skladnikow.
    > Twardosc wymaga Ca++ i Mg++.

    Ze składu wody twardej wynika jej pH.

    > IMO obniza, tylko czasem bardzo nieznacznie, bo faktycznie sklad moze
    > byc buforowy.

    Czyli nie zawsze obniża :-) Bo właśnie właściwości buforujące
    polegają z definicji na przeciwdziałaniu zmiany pH...

    > Wydaje mi sie, ze troche zmienia, bo w takiej zupie jonowej wiecej
    > rownowag do ustalenia.

    Jako akwarysta morski powiem Ci, że zawartość Na Cl w praktyce
    nic nie zmienia ani jeśli chodzi o pH ani jeśli chodzi o jego buforowanie...
    Istotne są te jony które przypadkiem odpowiadają za twardość.

    > Ta "reszta tluszczowa" jest przerobiona, ale na co ma sie rozlozyc Na+
    > czy Cl-

    Na nic - takie dodatki w niczym nie przeszkadzają oceanowi...

    > Zgadza sie, tylko nie wiedzialem czy w tym kontekscie pisales.

    Dobre. Myślałeś że pisząc o pH i wodzie twardej mam na myśli
    bufory transmisji szeregowej w komputerach? Jaja...

  • 114. Data: 2017-09-25 00:41:24
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > "Wiesz Moryc, gdybym nie wiedziała, że to "verre d'eau", mogłabym
    > przysiąc,
    > że to zwykła woda!" -- taka stara anegdotka mi się przypomniała, o wizycie
    > we francuskiej restauracji.

    No, coś plus minus.

    > To się nazywa "lej krasowy". Tak jak wyżej opisano, tworzy się on nagle.

    Ano, w tym sęk. Musiałby geolog mieć szczęście, aby swym geofonem, czy innym
    magicznym aparatem, trafić na tworzący się takowy i zawczasu ostrzec
    potencjalnie zainteresowanych, że "polecicie, jeśli nie spier...icie
    Hipolicie stąd".

    > Bywa, że akurat komuś pod chałupą, wtedy nieszczęśnik leci wraz z łóżkiem
    > kilkanaście metrów w dół (o takim przypadku przeczytałem niedawno w
    > prasie).

    Kilka tego w telewizorni już pokazywali. W sztucznej wersji przy powodzi w
    rejonie (w .pl też bywało), że woda podmywa (bo to nie ulica ma się
    podmywać) ulicę od spodu i zaparkowane auta zostają ładnie (albo brzydko,
    jeśli z błotem, to przeważnie) umyte w utworzonym dole. Najgorsze, zże mocno
    niedelikatnie i jeśli skończy się na zalaniu i zadrapaniach karoserii, to
    wystarczy umyć, wysuszyć, niektóre mechanizmy rozebrać i usunąć wodę, po
    wysuszeniu złożyć do kupy i pomalować, gdy potrzeba, auto jeździ... to taki
    pechowiec-posiadacz, ma wyjątkowe szczęście.

  • 115. Data: 2017-09-25 01:47:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 17:31:21 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ze składu wody twardej wynika jej pH.

    Ale masz na mysli Ca++ i Mg++ czy takze aniony ?
    Czy jakis "typowy sklad twardej wody" ?

    > Czyli nie zawsze obniża :-) Bo właśnie właściwości buforujące
    > polegają z definicji na przeciwdziałaniu zmiany pH...

    znikome obnizenie to ciagle obnizenie :-)

    > Jako akwarysta morski powiem Ci, że zawartość Na Cl w praktyce
    > nic nie zmienia ani jeśli chodzi o pH ani jeśli chodzi o jego buforowanie...
    > Istotne są te jony które przypadkiem odpowiadają za twardość.

    Znow chyba za duzy skrot myslowy.
    Jak juz sobie mieszasz skladniki aby wytworzyc poządaną wode, to pH
    mozesz podniesc dodajac NaOH, KOH, Na2CO3 - za zasadowe pH odpowiadaja
    jony OH-, ewentualnie slabe aniony.

    > Na nic - takie dodatki w niczym nie przeszkadzają oceanowi...

    Oceanowi w niczym, skoro jest ich w nim pelno.
    Ale jesli po drodze jest czerpnia wody do picia, to potem plyna w
    kranie. A poniewaz pochodza z rożnych zrodel, to ilosci wcale nie
    musza byc rowne - i pH moga zmienic.

    > Dobre. Myślałeś że pisząc o pH i wodzie twardej mam na myśli
    > bufory transmisji szeregowej w komputerach? Jaja...

    Pisales o zawartosci CO2, to myslalem tez o wplywie pH na
    rozpuszczanie CO2.

    J.

  • 116. Data: 2017-09-25 05:45:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale masz na mysli Ca++ i Mg++ czy takze aniony ?
    > Czy jakis "typowy sklad twardej wody" ?

    Mam na myśli kationy i aniony tworzące typowy skład twardej wody
    stającej się buforem zapobiegającym obniżaniu się jej względnie
    wysokiego pH pod wpływem rozpuszczania się CO2 z powietrza.

    > znikome obnizenie to ciagle obnizenie :-)

    Dzielisz włos na czworo...
    Twarda woda, żeby nie wiem ile stała otwarta, z dostępem do CO2,
    będzie mieć pH zabarwiające herbatę na brązowo...
    Woda destylowana, wystarczy że otworzysz butelkę, a CO2 się
    w niej rozpuści i będzie zabarwiać herbatę na jasno czerwono.

    > Znow chyba za duzy skrot myslowy.
    > Jak juz sobie mieszasz skladniki aby wytworzyc poządaną wode, to pH
    > mozesz podniesc dodajac NaOH, KOH, Na2CO3 - za zasadowe pH
    > odpowiadaja jony OH-, ewentualnie slabe aniony.

    Nie trzeba podnosić pH dodatkiem zasad, ługów.
    Obojętne sole wapnia i magnezu podbijają pH powyżej 8.
    Idealne pH wody morskiej to jakieś 8.3 :-)

    > Oceanowi w niczym, skoro jest ich w nim pelno.
    > Ale jesli po drodze jest czerpnia wody do picia, to potem plyna w
    > kranie. A poniewaz pochodza z rożnych zrodel, to ilosci wcale nie
    > musza byc rowne - i pH moga zmienic.

    Bardziej bym się przejmował zawartością estrogenów w wodzie
    pitnej wysikanych przez kobiety łykające pigułki antykoncepcyjne :-)

    > Pisales o zawartosci CO2, to myslalem tez o wplywie pH na
    > rozpuszczanie CO2.

    Mówiliśmy raczej o wpływie pH na kolor i smak herbaty.

  • 117. Data: 2017-09-25 08:11:08
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.09.2017 o 16:02, JaNus pisze:
    > A za nim - ja też :)
    > Polega ona na tym, że miota się pomiędzy dwoma wskazaniami, a różnica
    > jest większa, niż dopuszczalny (przez producenta) błąd, bo sięga 1,6
    > stopnia: raz pokazuje 20?, a po jakichś 2,5 sek. - 18,4? które znów
    > wyświetla te niespełna 3 sek. i wraca do 20-tu...
    > Regulator jest chiński, o taki
    > http://allegro.pl/termostat-stc1000-regulator-temper
    atury-220v-nowy-i6893601297.html

> [...]
    > go do regulowanego autotransformatora, i próbie uzyskania wahania
    > wskazań, przy zmianie napięcia zasilania: bezskutecznie! Tzn. mogłem dać
    > mu 250V, i zmniejszać nawet do 100, i żadnego "migotania zastawek" nie
    > wywołałem tym.
    >
    > No ale może przyczyną są jakieś zakłócenia, typu jakichś pików
    > napięciowych, w pojedynczych połówkach sinusoidy? A może ktoś zna jakieś
    > inne jeszcze powody? Przy czym interesują mnie tylko takie, które by
    > dało się wyeliminować ;-)
    > Np przez owinięcie diwajsu w folię aluminiową, i podłączenie jej do

    Niepewność ostatniej cyfry jest przypadłością układów cyfrowych, jeśli
    wachanie o 1 to może tak być.

  • 118. Data: 2017-09-25 09:08:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie moze tak byc. To nie jakis dziadowski portal tylko grupy dyskusyjne. Tutaj jesli
    sa jakies wahania to przez "h". Skasuj i napisz jeszcze raz.

  • 119. Data: 2017-09-25 09:09:59
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-09-23 o 09:32, JaNus pisze:

    > Prawdziwy herbaciarz na tych, co słodzą cesarski napój - patrzy z
    > pogardą. Słodzić ją można jedynie wtedy, gdy podaje się ze śmietanką,
    > czy zagęszczonym mlekiem (bawarka).

    Prawdziwy żre same liście, żeby nie zepsuć wodą.

  • 120. Data: 2017-09-25 09:13:53
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-09-23 o 16:54, JaNus pisze:

> [...]
    >>
    > Możesz sobie sprawić (za jakieś kilka tysiaczków) filtr z "odwróconą
    > osmozą", który daje wodę zmiękczoną.

    > To pestka, owo osiadanie. Gdy woda twarda, to z listków ekstrakcja
    > najważniejszych substancji zachodzi znacznie gorzej, niż przy wodzie
    > miękkiej. Aby temu zaradzić, to trzeba sypać więcej listków "na
    > szklankę", czasem nawet 2,5 łyżeczki! A i tak nie uzyskasz dobrego
    > *aromatu*! Jedynie "moc", kolor będzie zbliżony. Zamiast tak szastać
    > surowcem (listkami) lepiej już się szarpnąć na ten filtr z odwróconą osmozą.

    A nie da się jakoś taniej tej wody zmiekczyć?