  • 1. Data: 2010-01-12 09:48:37
    Temat: regulacja pochylenia kola seicento
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Tak sobie wczoraj zrobilem:
    http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/723391.html
    Sruba jest od regulacji tylnego zawieszenia od merca.
    Zakres regulacji (teoretyczny) do -2.5o.

    MarcinJM

  • 2. Data: 2010-01-12 09:53:02
    Temat: Re: regulacja pochylenia kola seicento
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    MarcinJM pisze:
    > Witam
    > Tak sobie wczoraj zrobilem:
    > http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/723391.html
    > Sruba jest od regulacji tylnego zawieszenia od merca.
    > Zakres regulacji (teoretyczny) do -2.5o.

    Oczywiscie otwory rozpilowane na "fasolki", zeby uzyskac zakres
    przemieszczania sie. wzgledem zwrotnicy.

    MarcinJM

  • 3. Data: 2010-01-12 10:11:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Tak sobie wczoraj zrobilem:
    > http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/723391.html
    > Sruba jest od regulacji tylnego zawieszenia od merca.
    > Zakres regulacji (teoretyczny) do -2.5o.

    Nie miala baba klopotu, dorobila sobie jeszcze jedna regulacje :-)

    To ci chyba bedzie wplywalo na ustawienie zbieznosci ?

    J.

  • 4. Data: 2010-01-12 10:26:44
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Nie miala baba klopotu, dorobila sobie jeszcze jedna regulacje :-)

    A co ma pić piwo pod budką i narzekać, że w Polsce to nie ma pracy i w ogóle
    syf?

    Szacunek dla tych którym się chce :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2010-01-12 13:37:10
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie miala baba klopotu, dorobila sobie jeszcze jedna regulacje :-)
    >
    > To ci chyba bedzie wplywalo na ustawienie zbieznosci ?

    Zaleznosc jest taka:
    Wieksze pochylenie > wieksza zbieznoc. Do wartosci danego pochylenia
    oblicza sie zbieznosc
    Sejacz ma fabryczne ustawienia neutralne (zero z malymi odchylkami) wiec
    zbieznosc/rozbieznosc jest neutralna. Im wieksze pochylenie (negatyw)
    tym wieksza zbieznosc po to, aby w polaczaniu z wartoscia kata
    wyprzedzenia sworznia zwrotnicy opona opierala sie rowno cala
    powierzchnia na nawierzchni.
    To sa madrosci mojego geometry, czlowiek starszej daty. Jka mu na
    komputerach wyskoczyly wartosci kosmiczne (takie jak chcialem,
    pochylenie -2o) to nie namyslajac sie wzial papier, olowek, wszystko
    przeliczyl i ustawil tak, ze kopara mi opadla.

    MarcinJM

  • 6. Data: 2010-01-13 00:07:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Jan 2010 13:37:10 +0100, MarcinJM wrote:
> [...]
    >tym wieksza zbieznosc po to, aby w polaczaniu z wartoscia kata
    >wyprzedzenia sworznia zwrotnicy opona opierala sie rowno cala

    Cos mi smierdzi - mozliwe to ? Chyba mozliwe, ale czy nie za duze
    wartosci wyjda ?

    Ale ja i tak o czym innym - na moj gust koncowka drazka nie jest na
    wysokosci sruby nieruchomej, wiec zmieniajac pochylenie zmienisz takze
    zbieznosc, i trzeba bedzie pojechac na ustawienie.

> [...]
    >pochylenie -2o) to nie namyslajac sie wzial papier, olowek, wszystko
    >przeliczyl i ustawil tak, ze kopara mi opadla.

    A nie mozna go poprosic zeby policzyl optymalne ustawienie .. i
    sprawdzic czy takie nie jest fabrycznie zadane ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-01-13 08:04:27
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    > wysokosci sruby nieruchomej, wiec zmieniajac pochylenie zmienisz takze
    > zbieznosc, i trzeba bedzie pojechac na ustawienie.

    Tak, oczywiscie masz racje.
    Przy samym zwiekszeniu pochyleniu zbieznosc sie skaszani z definicji,
    pojdzie w duza zbieznosc i trzeba bedzie przestawiac na drazkach.

    > A nie mozna go poprosic zeby policzyl optymalne ustawienie .. i
    > sprawdzic czy takie nie jest fabrycznie zadane ? :-)

    Dla sportu generalnie ustawia sie pochylenie kol w minusie. Auto lepiej
    radzi sobie na zakretach kosztem sil dzilajacych na kolo kierownicy.
    Tu jest art. madrzejszego ode mnie:
    http://www.126fan.pl/www/kjs.htm
    Jest tam opisane zawieszenie CC.

    MarcinJM