  • 1. Data: 2010-01-12 09:28:27
    Temat: kto robi aku do elektrycznych?
    Od: "kli" <k...@p...onet.pl>

    czesc. Znacie moze firme/y ktora jest liderem w dostarczaniu akumulatorow czy
    jak to tam sie nazywa do samochodow elektrycznych/ hybryd?
    nie ma dnia zebym nie wylapal niusa ze jakas firma - czesto niekoniecznie uznany
    producent - chce sie brac za 'komercjalizacje' samochodu elektrycznego.
    Oznacza to drastyczny - podejrzewam ze wykladniczy - wzrost popytu na akumulatory.
    Kupno akcji takiej firmy moze byc dobrym pomyslem.
    Oczywiscie wiadomo ze nie bedzie to polska firma ale to nie powinno stanowic
    problemu.
    Zna ktos? Kto robi baterie do elektrycznych marzen?

  • 2. Data: 2010-01-12 10:28:00
    Temat: Re: kto robi aku do elektrycznych?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    kli wrote:

> [...]
    > firma ale to nie powinno stanowic problemu.
    > Zna ktos? Kto robi baterie do elektrycznych marzen?

    To byłby strzał w ciemno, bo żadna technologia nie jest dobra,
    aktualnie komercyjnie wykorzystuje się stosunkowo małe zestawy zwykłych
    ogniw litowo - jonowych lub Ni-MH.
    Np. w Tesli masz prawie 7000 takich ogniw.

    Tyle że takie ogniwa to tłucze tysiące fabryk w Chinach, i kluczowa
    jest cena, moga być lepsze albo gorsze, ale i tak najwazniejsza jest
    cena - bo są pioruńsko drogie.

    Dlatego też nie ma "firmy co robi aku do elektrycznych".

    Jak ktoś potrzebuje 7000 sztuk ogniw do jednego pojazdu i zamawia np.
    10 milionów takich ogniw, to się nie będzie bawił w pośredników, tylko
    znajdzie fabryki w Chinach i sobie zamówi.
    Fabryka przyjmie takie bezpośrednie zamówienie nawet w ilości 5000
    sztuk.

    Względnie sam taką fabrykę otworzy, może się opłacić.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2010-01-12 10:43:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    kli pisze:
> [...]
    > problemu.
    > Zna ktos? Kto robi baterie do elektrycznych marzen?

    Do hybryd będą wchodzić coraz bardziej akumulatory na bazie litu.
    Myślę, że w istocie producenci akumulatorów samochodowych, podobnie
    jak i tych do sprzętu elektro, tylko konfekcjonują ogniwa produkowane
    przez kilku wytwórców, którzy mają dobrze opanowane technologie:
    Sony, Panasonic, GP, Hitachi...

  • 4. Data: 2010-01-12 10:58:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>
> [...]
    > produkowane
    > przez kilku wytwórców, którzy mają dobrze opanowane technologie:

    Od kiedy Panasonic ma dobrze opanowana technologie ?

    No i zapominasz o paru mniej znanych, moze i z gorsza technika, ale
    niekoniecznie mniejsza produkcja.
    Np B&K.

    J.

  • 5. Data: 2010-01-12 11:31:02
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>
    >
    > Od kiedy Panasonic ma dobrze opanowana technologie ?

    Wodorkowych to chyba od dawna - infinium na przykład (analogiczne
    do sonowych eneloopów itp). A litowych - co najmniej od momentu
    gdy kupili Sanyo :)

    > No i zapominasz o paru mniej znanych, moze i z gorsza technika, ale
    > niekoniecznie mniejsza produkcja.
    > Np B&K.

    Owszem...

  • 6. Data: 2010-01-12 11:34:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    J.F. pisze:

    > No i zapominasz o paru mniej znanych, moze i z gorsza technika, ale
    > niekoniecznie mniejsza produkcja.
    > Np B&K.

    Tylko pytanie na ile można sobie pozwolić na pakowanie do hybryd
    ogniw z gorszej półki? To chyba są dość trudne warunki pracy.
    Ja mam doświadczenia modelarskie - tam zdecydowanie się to nie opłaca.

  • 7. Data: 2010-01-12 13:11:40
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Tylko pytanie na ile można sobie pozwolić na pakowanie do hybryd
    > ogniw z gorszej półki? To chyba są dość trudne warunki pracy.
    > Ja mam doświadczenia modelarskie - tam zdecydowanie się to nie opłaca.

    Chyba nie tyle warunki pracy co ich trwałość - kto będzie wymieniał
    komplet ogniw co rok, o ile dobrze pamiętam 5 000PLN, czy ile tam
    kosztuje wymiana w Priusie.

    Mają dożyć gwarancji, a potem niech się klient martwi, buli i płacze :)

  • 8. Data: 2010-01-12 13:40:40
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 12 Sty, 11:34, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Tylko pytanie na ile mo na sobie pozwoli na pakowanie do hybryd
    > ogniw z gorszej p ki? To chyba s do trudne warunki pracy.
    > Ja mam do wiadczenia modelarskie - tam zdecydowanie si to nie op aca.

    Tak, tylko modelarstwo robisz dla siebie i priorytetem jest
    niezawodnosc.
    Firma robi na sprzedaz i jej priorytetem jest niska cena, by
    zwiekszysc sprzedaz a w konsekwencji zysk.

  • 9. Data: 2010-01-12 13:41:32
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jakub Witkowski wrote:

    > Tylko pytanie na ile można sobie pozwolić na pakowanie do hybryd
    > ogniw z gorszej półki? To chyba są dość trudne warunki pracy.
    > Ja mam doświadczenia modelarskie - tam zdecydowanie się to nie opłaca.

    Tu jest inna skala, i cena jednostkowa ma ogromne znaczenie.
    Bo albo aku będzie tak jak do tesli kosztował 30 tysięcy usd, co
    spowoduje że nie będzie "dla ludu" (bo tyle to kosztuje cała niezła
    fura klasy średniej), albo będzie trochę gorszy ale będzie kosztował
    10k usd i da szansę na zbudowanie całego samochodu za 20k usd.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-01-12 13:51:03
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > stanowic
    > problemu.
    > Zna ktos? Kto robi baterie do elektrycznych marzen?

    Elektryczne marzenia jeszcze długo pozostaną marzeniami, bo jak wszelkie
    testy wskazują, jazda samochodem elektrycznym jest droższa od jazdy
    samochodem na benzynę/ON/gaz. Wszyscy piszą tylko o tym, że prąd w niedużym
    aucie kosztuje 3zł na 100km, ale nie piszą, że zużycie akumulatorów to
    20-40zł na 100km.

    Rewelacje o autach elektrycznych pojawiają się od lat. Jeśli pamiętam, nawet
    się dało kupić fabrycznie elektryczne Cinquecento. Nie przyjęło się, bo nie
    było i nie jest opłacalne. Nawet samochody hybrydowe nie palą mniej od
    nie-hybrydowych, a są droższe...

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]