  • 1. Data: 2010-01-12 09:33:13
    Temat: Octavia 1.8 TSI
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Pytanie do empirycznych użyszkodników ;-)

    Ile w praktyce zjada w mieście / poza
    wersja "normalna" i 4x4, combi ?

    7,0 - 7,7 średnio,
    wydaje się wartościami mocno naciąganymi
    dla benzynowego silnika 118 kW turbo ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2010-01-12 10:15:54
    Temat: Re: Octavia 1.8 TSI
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-01-12 09:33, J_K_K pisze:
> [...]
    >
    > 7,0 - 7,7 średnio,
    > wydaje się wartościami mocno naciąganymi
    > dla benzynowego silnika 118 kW turbo ;-)

    sam poszukaj
    http://www.motostat.pl/search?year_from=1900&type_id
    =1&make_id=80&model_id=1331&search=Szukaj
    Marx

    Ps. mozesz tez przejrzec forum OCP, o spalaniu jest sporo watkow

  • 3. Data: 2010-01-12 10:40:21
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    J_K_K pisze:
> [...]
    >
    > 7,0 - 7,7 średnio,
    > wydaje się wartościami mocno naciąganymi
    > dla benzynowego silnika 118 kW turbo ;-)

    Naciągnięte i to mocno. Śmiem twierdzić, że nie spaliłaby mi mniej niż
    obecny wózek, tj. 12 w mieście.
    W trasie te 7,0 byłoby realne. Ale dopiero po jakiś czas po kupnie. Na
    początku człowieka ogarnia euforia, przez co pedał gazu bez zasadniczej
    potrzeby ląduje zbyt głęboko.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 4. Data: 2010-01-12 12:23:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> wrote in message

    > Naciągnięte i to mocno. Śmiem twierdzić, że nie spaliłaby mi mniej niż
    > obecny wózek, tj. 12 w mieście.

    Chyba jednak mozliwe:

    http://tinyurl.com/y9rwaup

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-01-12 13:14:33
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    -----
    > Chyba jednak mozliwe:
    > http://tinyurl.com/y9rwaup

    i o czym świadczy powyższy link który wrzuciłeś? o _średnim_ spalaniu ludzi
    (najczęściej w DE),
    mój samochód (Astra G 8V, 75KM) spaliła średnio na dystansie 80kkm 7.4L, ale
    jak wjadę w Kraków to spalanie rośnie do 10-12L/100km, a zdarzyło się że BC
    pokazywał mi średnią 17l/100km! i średnią prędkość 9 km/h (popołudnie w
    piątek przedświąteczny), więc trzeba się raczej posługiwać przykładami,
    brat

  • 6. Data: 2010-01-12 14:07:09
    Od: "Michas" <n...@g...com>

> [...]
    > BC pokazywał mi średnią 17l/100km! i średnią prędkość 9 km/h (popołudnie w

    Ja nie wiem o czym powyższe świadczy, mój samochod 1.8 benzyna, 110KM, spala
    po tym samym Krakowie max 9l/100 trasa Bieżanów<>Błonia (czyli codziennie
    korek Forum do Jubilata <> Forum do Matecznego). Nigdy nie spalił więcej a
    w lecie zdarza się mniej.

    M.

  • 7. Data: 2010-01-12 14:16:14
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

> [...]
    > codziennie korek Forum do Jubilata <> Forum do Matecznego). Nigdy nie
    > spalił więcej a w lecie zdarza się mniej.

    A jak jedziesz ze swiadkiem to ile pali ?
    Bo tak sie sklada, ze niejede samochod pod pupa mialem i spalanie benzyny
    1.8 w miescie na poziomie 9l to mozna miedzy bajki o smokach wlozyc.
    Chyba ze.... to miasto to np. poruszanie sie obwodnica trojmiasta albo
    innym drogami bez swiatel o duzym poziomie swobody ruchu.
    Pamietam jak sie kolega z dawnej pracy upieral ze jego Civic 1.4 pali w
    trasie nie wiecej jak 6 litrow na 100km i nie sposob zmusic go do spalania
    wiecej.
    Jadac z nim jego autem w gory notowalem na 3 stacjach ile tankowal :-) i
    cholera wyszlo 7.5 na 100km.
    Dlatego moim zdaniem glowna przyczyna wzrostu spalania w samochodach jest
    obecnosc bezstronnego swiadka przy "pomiarze" :-)

  • 8. Data: 2010-01-12 14:19:13
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > codziennie korek Forum do Jubilata <> Forum do Matecznego). Nigdy nie
    > spalił więcej a w lecie zdarza się mniej.

    już śpieszę wyjaśnić, otóż o tym, że jeździsz na innych trasach i w innych
    godzinach,
    pytanie było o spalanie w mieście, kolega podał link gdzie pokazane jest
    spalanie średnie więc wyjaśniłem, że miejskie może być zupełnie inne,
    a z ciekawości przejedź w godzinach szczytu przez Prądnicką, Długą, Filipa,
    Basztową, Westerplatte, Kopernika na Śniadeckich potem jeszcze na Mogilską i
    z powrotem, to myślę że się zdziwisz ile może palić Twoje auto,
    brat

  • 9. Data: 2010-01-12 14:21:11
    Od: "Michas" <n...@g...com>

    > A jak jedziesz ze swiadkiem to ile pali ?
    > Dlatego moim zdaniem glowna przyczyna wzrostu spalania w samochodach jest
    > obecnosc bezstronnego swiadka przy "pomiarze" :-)

    Ze świadkiem, na trasie Tarnów<>Kraków<>N.Sącz spalił 5.7l/100km. Było
    dokładnie liczone, tankowane do pełna przed wyjazdem i po przyjeździe bo
    swiadek płacił za paliwo i nie chciał zapłacic więcej niż rzeczywiście auto
    zużyło.
    Po mieście nie mam świadka - ale zapraszam jeśli chcesz się naocznie
    przekonać.

    M.

  • 10. Data: 2010-01-12 14:24:31
    Od: "Michas" <n...@g...com>

    > już śpieszę wyjaśnić, otóż o tym, że jeździsz na innych trasach i w innych
    > godzinach,

    .. co jednoznacznie daje nam wynik spalania Skody jako możliwy/niemożliwy -
    w zależności od tego jakie miasto i jaka przez nie trasa. :) Czyli trzeba
    samemu kupić/pożyczyć i się przekonać.

    Pozdrawiam,
    M.