-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " fir kenobi" <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: reczne rotowanie bitmap
Date: Fri, 30 Mar 2012 08:45:58 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 97
Message-ID: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1333097158 20858 172.20.26.236 (30 Mar 2012 08:45:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2012 08:45:58 +0000 (UTC)
X-User: fir
X-Forwarded-For: 31.61.130.247
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196434
[ ukryj nagłówki ]powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacją i translacja,
mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
cos sin
-sin cos
(i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstają artefakty
w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
podobienstwo bressenhama, moze jest jakas metoda nie transformowania
kazdego pixela z osobna tylko wykorzystania danych z malego pixelbufora
by wyrenderowac obroconego sprite'a szybciej jakby hurtem)
tak naprawde transformacj jakiej uzywam by przetransformowac kazdy
pixel jest troche bardziej zlozona bo chce miec mozliwosc rysowania
spriteow jakby w postaci wirtualnej na wielkim 'logicznym' wirtualnym
ekranie-mapie, np
DrawSprite(/*x*/10000,/*y*/1500,/*angle*/33);
DrawSprite(/*x*/8000,/*y*/-150,/*angle*/73);
i te duze wirtualne wspolrzedne spritow sa pozniej transformowane
przy pomocy wspolrzednych okna obrazu na ekran, wiekszosc oczywiscie
wypada ale reszta jest jeszcze obracana o kat angle i rysowana -
kod roboczy - na brudno
inline transformByXYA(float *x, float *y)
{
(*x)=(*x)-(transform_x+transformation_center_point_x
);
(*y)=(*y)-(transform_y+transformation_center_point_y
);
float xprim= transform_alfa_cos*float(*x)+transform_alfa_sin*floa
t(*y);
float yprim=-transform_alfa_sin*float(*x)+transform_alfa_c
os*float(*y);
(*x)=xprim+(transformation_center_point_x);
(*y)=yprim+(transformation_center_point_y);
}
inline void SetPixelInDib(float x, float y, unsigned color)
{
if(useTransform)
{
transformByXYA(&x,&y);
//////////
float xx = x - sprite_centre_x;
float yy = y - sprite_centre_y;
float xxprim = sprite_alfa_cos*float(xx)+sprite_alfa_sin*float(yy);
float yyprim = -sprite_alfa_sin*float(xx)+sprite_alfa_cos*float(yy)
;
x = xxprim + sprite_centre_x;
y = yyprim + sprite_centre_y;
}
int yc = CLIENT_Y-y;
if(!pBits) return;
if(yc<0) return;
if(yc>=CLIENT_Y) return;
if(x<0) return;
if(x>=CLIENT_X) return;
int adr = (yc*CLIENT_X+x);
((unsigned*)pBits)[adr] = color;
}
jak to poprawic ? (zmiana calego algorytmu na taki
ktory nie transformowalby kazdego pixela oddzielnie
bylaby wazna, ale przepisanie chocby tego co wyzej
na szybsza forme tez by bylo ciekawe)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.12 11:06 M.M.
- 30.03.12 11:38
- 30.03.12 12:25 M.M.
- 30.03.12 13:29 bartekltg
- 30.03.12 15:13 Adam Wysocki
- 30.03.12 15:13 Adam Wysocki
- 30.03.12 17:33
- 30.03.12 18:18
- 30.03.12 18:20 bartekltg
- 30.03.12 18:27
- 30.03.12 18:37 bartekltg
- 30.03.12 19:10
- 30.03.12 19:59
- 30.03.12 21:23 Michoo
- 30.03.12 21:26 Michoo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.