  • 11. Data: 2002-05-20 18:37:14
    Temat: Re: radiodostęp w Bydgoszczy
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <acavur$2c7$1@news.tpi.pl>, a...@t...pl says...

    > Niestety operatorów legalnie działających na 2,4GHz i 5,8GHz nie będzie,
    > ponieważ pasmo będzie uwolnione TYLKO
    > i wyłącznie dla urządzeń pracujących w budynkach .
    >
    > Krzysztof Siejka

    Pozyjemy, zobaczymy. Na razie Ministerstwo pracuje nad ostateczna wersja
    rozporzadzenia a URTiP twierdzi, ze 2.4GHz bedzie uwolnione takze
    outdoor.

    Leszek

  • 12. Data: 2002-05-21 13:16:58
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...tkb.pl>

    In article <acavur$2c7$1@news.tpi.pl>, Krzysztof Siejka wrote:

    > Niestety operatorów legalnie działających na 2,4GHz i 5,8GHz nie będzie,
    > ponieważ pasmo będzie uwolnione TYLKO
    > i wyłącznie dla urządzeń pracujących w budynkach .
    >
    > Krzysztof Siejka

    Bzdury. Pracowałem w firmie która ma takową koncesje na obszar
    Białegostoku i nie ma tam nic o budynkach. Widziałem ją bo brałem udział w
    jej zdobywaniu.

    --
    Marcin Jurczuk -> s...@t...pl
    Network/System Administartor.

  • 13. Data: 2002-05-21 20:48:23
    Od: "ArG" <g...@g...pl>

    > Ps. Elnet dzierzawi miedz? Bo np. Netia juz na jesieni zeszlego roku
    > zaprzestala.

    Dzierzawi - o ile sie nie myle to 14,- zł za km

    Pozdr.
    Arek

  • 14. Data: 2002-05-21 20:48:28
    Temat: Re: radiodostep w Bydgoszczy
    Od: "ArG" <g...@g...pl>

    > W Bydgoszczy juz Formus probowal dzialac, skonczylo sie na szumnych
    > zapowiedziach. Osobiscie watpie czy komukolwiek oplaci sie postawic tam
    > siec LMDS,

    Wg badań marketingowych przeprowadzanych na zlecenie pewnego dostawcy (nie
    wymienie jakiego) wynika, że się opłaca. A z tego co wiem to Formus zaczął
    do Bydgoszczy wchodzić jak już miał kłopoty finansowe.

    Pozdr.
    Arek

  • 15. Data: 2002-05-22 14:01:46
    Od: Zeus <m...@w...pl>

    Marcin Jurczuk <s...@s...tkb.pl> wrote in

    > Bzdury. Pracowałem w firmie która ma takową koncesje na obszar
    > Białegostoku i nie ma tam nic o budynkach. Widziałem ją bo brałem
    > udział w jej zdobywaniu.

    Pienknie godosz, tylko nie zauwazasz ze rozmawiamy o warunkach na
    jakich zostana uwolnione urzadzenia w pasmach 2,4 i 5,8 GHz.
    Dotychczas (i niestety nadal) dzialanie w ww. zakresach wiazalo
    sie z koniecznoscia uzyskania przydzialu czestotliwosci (a nie
    koncesji !), a nowe rozporzadzenie zwalnia z tego obowiazku,
    ale probuje sie sztucznie ograniczyc zasieg takich urzadzen poprzez
    zamkniecie ich wewnatrz budynkow ...

    Zeus

  • 16. Data: 2002-05-22 14:01:50
    Od: Zeus <m...@w...pl>

    "ArG" <g...@g...pl> wrote in news:acds7i$9o2$1@news.tpi.pl:

    > Wg badań marketingowych przeprowadzanych na zlecenie pewnego dostawcy
    > (nie wymienie jakiego) wynika, że się opłaca. A z tego co wiem to
    > Formus zaczął do Bydgoszczy wchodzić jak już miał kłopoty finansowe.

    Byc moze, haczyk tkwi w pytaniu na jakich danych opieraly sie te
    badania ? Albo mamy rozne pojecie LMDS. Jestem przekonany, ze sprzet
    w pasmie 3,5 GHz doskonale spelnilby swoje zadanie w takim terenie,
    a inwestycje w niego zwrocilyby sie po kilku latach. Piszac o LMDS
    myslalem jednak o urzadzeniach z zakresu 26, 28 GHz.

    A w Formusie dopiero po pojawieniu sie klopotow finansowych podjeto
    decyzje o zamknieciu projektu Bydgoszcz :( jakies 2 tygodnie po
    zestawieniu lacza E3 Warszawa - Bydgoszcz :((

    Zeus

  • 17. Data: 2002-05-22 14:02:33
    Od: "Krzysztof Siejka" <a...@t...pl>

    > Bzdury. Pracowałem w firmie która ma takową koncesje na obszar
    > Białegostoku i nie ma tam nic o budynkach. Widziałem ją bo brałem udział w
    > jej zdobywaniu.

    A czy ja napisałem, że nie było ????!!! jak dało się zauważyć napisałem że
    nie będzie !
    Czytaj trochę uważniej te bzdury .

    Siejek

  • 18. Data: 2002-05-22 17:44:42
    Od: "ArG" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Zeus" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a inwestycje w niego zwrocilyby sie po kilku latach. Piszac o LMDS
    > myslalem jednak o urzadzeniach z zakresu 26, 28 GHz.

    Chodzi tu właśnie o pasmo 26, 28 GHz.
    Wydaje mi się, że lokalizacja Formusa była niezbyt fortunna (o ile się nie
    mylę to budynek BRE Banku na Starym Mieście) - a Bydgoszcz to miasto
    "wąskie" za to rozciąga się na około 20 km. No i ta pradolina Brdy. Jest w
    Bydgoszczy idealna lokalizacja na bazówkę dla systemu LMDS - maszt nowej
    siedziby telewizji (na górze i widać całe miasto z masztu).

    > A w Formusie dopiero po pojawieniu sie klopotow finansowych podjeto
    > decyzje o zamknieciu projektu Bydgoszcz :( jakies 2 tygodnie po
    > zestawieniu lacza E3 Warszawa - Bydgoszcz :((
    Z tego co wiem to wstępnie kilku klientów było.

    W każdym razie jest w Bydgoszczy nisza rynkowa i ten provider, który wejdzie
    pierwszy z radiówką - to prawdopodobnie dużo zyska.

    Pozdr.
    Arek.