  • 41. Data: 2016-08-08 10:50:18
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:

    > No nie aż takie proste.
    > Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została
    > ściśnięta od
    > spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz
    > ciśnienie, tam
    > nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
    >Nieprawda.

    Nieprawda, ze dokladnie, prawda, ze mniej wiecej.
    No chyba, ze masz jakies opony z serii p-zero - wtedy bardziej niz
    wiecej ...

    J.

  • 42. Data: 2016-08-08 11:00:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.08.2016 17:45, Wiesiaczek wrote:

    > Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
    > jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
    > Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!

    Pewex robisz i mieszasz różne systemy walutowe;)

    Nacisk jednostkowy jest równy ciśnieniu w oponach - ciśnienie to
    siła/powierzechnię, czyli dokładnie nacisk jednostkowy (też siła na
    powierzchnię). Z trzeciej zasady dynamiki wynika, że siła z jaką opona
    działa na asfalt musi być równa siłą jaka działa z wewnętrznej strony
    opony, czyli w przeliczeniu na powierzchnię właśnie ciśnieniu. Chyba że
    samochód zaczyna unosić się w powietrzu;)

    To o czym myślisz to całkowity nacisk, w oderwaniu od powierzchni.

    > Kolega Pyra twierdzi inaczej :)

    I kolega Pyra ma rację;)

  • 43. Data: 2016-08-08 11:02:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze:

    >Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
    >jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?

    Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni.
    Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt.

    >Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!
    A jednak bardzo duzo.

    >Kolega Pyra twierdzi inaczej :)
    >A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko
    >związane.

    Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
    obcasow.
    Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
    Koleiny jednak od tego nie powstaja.

    A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
    asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.

    J.

  • 44. Data: 2016-08-08 11:03:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.08.2016 17:47, Wiesiaczek wrote:

    > Nieprawda.

    Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
    na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
    Newton i jak na razie się sprawdza;)

    Shrek

  • 45. Data: 2016-08-08 15:42:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    obcasow.
    Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
    ---
    No jak to nie ? Powierzchnia rozchodzi się na wszystkie strony a zagłębia
    tylko w linii.

  • 46. Data: 2016-08-08 17:12:53
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup

    > Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni.
    > Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt.

    Cóś ci się synku popierdoliło... Howk!
    Wróć do tego wątku z ciśnieniem.

    > A jednak bardzo duzo.

    Gówno, a to już jest dużo :D

> [...]
    >
    > A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
    > asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.

    Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
    Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

    P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 47. Data: 2016-08-09 11:35:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

    > Cóś ci się synku popierdoliło... Howk!
    > Wróć do tego wątku z ciśnieniem.

    Proponuje google, albo poradnik mechanika, czy budowlanca.

    Policz sobie.

    J.

  • 48. Data: 2016-08-09 11:38:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2016 15:42:01 +0200, re napisał(a):
> [...]
    > ---
    > No jak to nie ? Powierzchnia rozchodzi się na wszystkie strony a zagłębia

    Powierzchnia sie rozchodzi, a podloze nie.

    Ale moze i racja jakby tam milion kobiet przeszlo, to kto wie jakby
    to wygladalo.

    J.

  • 49. Data: 2016-08-09 11:47:12
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 09.08.2016 o 11:35, J.F. pisze:

    > Proponuje google, albo poradnik mechanika, czy budowlanca.

    Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)

  • 50. Data: 2016-08-09 16:50:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze:

    > Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)

    Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
    No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
    A ty spotkałeś że o nie pytasz ?