  • 11. Data: 2009-03-19 10:50:16
    Temat: Re: publikacja zdjec dziecka - prawo
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Skad wiadomo, ze to ojciec?

    Tak założył autor wątku pisząc "otrzymalem maila od jej taty". Zdaje
    się, że autorowi nie chodzi o kwestie ustalenia ojcostwa - bo zaraz
    faceta odeślemy na jakieś badania ;-), tylko o odpowiedź na pytanie -
    czy ojciec po rozwodzie ma prawo domagać się zaprzestania publikacji
    wizerunku córki, w sytuacji kiedy wcześniej taką zgodę wyraziła jej
    matka? Zresztą fakt rozwodu chyba nie ma tu znaczenia o ile ojciec ma
    prawa rodzicielskie...
    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 12. Data: 2009-03-19 10:59:58
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    ktotek (K.P.) wrote:

> [...]
    > wizerunku córki, w sytuacji kiedy wcześniej taką zgodę wyraziła jej
    > matka? Zresztą fakt rozwodu chyba nie ma tu znaczenia o ile ojciec ma

    niech rodzice załatwią to między sobą
    trzeba być zakompleksioną świnią by wplątywać w swoje problemy
    małżeńsko-rozwodowe innych ludzi...

    co do ustalenia ojcostwa - jakoś mail pt. jestem ojcem dziewczynki na tym
    zdjęciu mnie nie przekonują
    niech sie bardziej postara...

    --
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-03-19 12:00:49
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > niech rodzice załatwią to między sobą
    > trzeba być zakompleksioną świnią by wplątywać w swoje problemy
    > małżeńsko-rozwodowe innych ludzi...

    Zgoda.

    > co do ustalenia ojcostwa - jakoś mail pt. jestem ojcem dziewczynki na tym
    > zdjęciu mnie nie przekonują
    > niech sie bardziej postara...

    A nie uważasz, że to nie ojciec powinien się starać coś udowodnić tylko
    fotograf? Może ojciec ma wysłać oficjalne pismo z notarialnym potwierdzeniem
    podpisu? IMO nie tędy droga. Jak gdzieś robię zdjęcia i ktoś mi mówi, że to
    jego teren i sobie nie życzy to idę gdzieś indziej, a nie sprawdzam w
    księgach wieczystych czy to jego teren. Nie sprowadzajmy prostych spraw do
    absurdu. Są tysiące innych dzieci i jeśli są jakiekolwiek wątpliwości co do
    publikowania zdjęć tego dziecka to bym publikował inne.

    Nie rozstrzygam tu czy ojciec ma zastrzeżenia słusznie czy nie. Czy np. robi
    tylko na złość matce. To nie moja sprawa.

    Pozdrawiam
    Winetoo

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 14. Data: 2009-03-19 12:04:38
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Winetoo wrote:

> [...]
    > Nie sprowadzajmy prostych spraw do absurdu. Są tysiące innych dzieci
    > i jeśli są jakiekolwiek wątpliwości co do publikowania zdjęć tego

    Twoje argumenty są ok
    ale wybacz - mail to trochę za mało...

    --
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-03-19 12:50:10
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 19 Mar 2009 13:04:38 +0100, "zkruk [Lodz]"
    <z...@g...pl> wrote:

    >Twoje argumenty są ok
    >ale wybacz - mail to trochę za mało...
    Niestety nie zgodzę się z tobą. To zadaniem fotografa jest sprawdzenie
    i uzyskanie zgody (IMHO) - dotychczas postępował OK, bo można było
    założyć, że skoro jedno z rodziców się zgadza to i drugie też. Ojciec
    dał teraz sygnał, że nie jest OK i to fotograf powinien sprawę
    wyjaśnić uzyskując zgodę OBU rodziców, no chyba że chce mieć problemy.
    Ja jako ojciec na taki Twój argument zaśmiałbym się i poprosił o
    pokazanie *udokumentowanej MOJEJ zgody*. Ja wiem, że solidarność
    zawodowa, wolność i te pe i te de, ale jeszcze istnieje przyzwoitość.
    I jeszcze pchanie się pomiędzy rozwiedzionych rodziców którzy próbują
    grać dzieckiem ...
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 16. Data: 2009-03-19 12:58:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Grzegorz Krukowski napisal:
    > Ja jako ojciec na taki Twój argument zaśmiałbym się i poprosił o
    > pokazanie *udokumentowanej MOJEJ zgody*.

    Ehm, IMVHO bladzisz :)

    Tamten gosc na razie NICZEGO nie udokumentowal, a w szczegolnosci
    rzeczy najwazniejszej: ze jest osoba, za ktora sie podaje.

    Fotograf powinien przede wszystkim wykonac sekwencje:
    a) zazadac potwierdzenia tozsamosci,
    b) zazadac udokumentowania, ze jest ojcem tego dziecka i dysponuje
    prawami rodzicielskimi.

    Wtedy ma prawo zadac usuniecia tego zdjecia. Wczesniej jest
    to dowolny mail z sieci. I nic wiecej.

    Tak sie sklada, ze obowiazek udokumentowania ciazy na osobie,
    ktora chce wywiesc skutki prawne. Ot, co :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2009-03-19 14:03:08
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:
> [...]
    > zawodowa, wolność i te pe i te de, ale jeszcze istnieje przyzwoitość.
    > I jeszcze pchanie się pomiędzy rozwiedzionych rodziców którzy próbują

    poniżej napisano że błądzisz, ja napiszę że bredzisz - opieraj się na
    faktach a nie na wydumanych teoriach

    póki co fotograf dostał maila, w którym ktoś podaje się za ojca dziecka na
    zdjęciu - ja takiego maila zlewam - może być konkurencja która skręca się z
    zazdrości
    póki co fotograf ma zgodę w ręku
    póki co nasze prawo stanowi:
    Kodeks rodzinny i opiekuńczy
    Art. 97 par. 2
    Art 98 cały
    Art 146

    jeśli matka Twojego dziecka się zgodziła - to z nią ustalaj i do niej miej
    pretensje
    i napiszę jeszcze raz - póki nie było zapłaty - to zgodę można cofnąć
    i to ona musi tą zgodę wycofać

    --
    pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-03-19 14:16:58
    Od: Piotr Kaczor <t...@m...net>

    K.M.C. pisze:
    > Witam,
    > mam problem z "tata psychopata" :-) Zrobilem zdjecia pewnej dziewczynce,
    > i za zgoda jej mamy powiesilem na stronie. Teraz otrzymalem maila od jej
    > taty (rodzice sa po rozwodzie) z zadaniem ich usuniecia. powoluje sie na
    > przepis ze wykorzystanie wizerunku nieletniego wymaga zgody obojga
    > opiekunow.
    > Czy - jesli zdjecie sluzy wylacznie do celow promocji mnie, jest to
    > miniatura oznaczona znakiem wodnym, mam prawo je publikowac czy nie.
    > Czytam i czytam i coraz mniej rozumiem.

    Kolega raczej niema własnych dzieciaczków - gdybym ja się rozwiódł z
    moją żoną to niezależnie od tego czy mam prawo czy nie (choć sam rozwód
    nie odbiera praw) i nie chciałbym aby publikować zdjęcia mojego dziecka
    to walczyłbym do ostatnie kropli krwi a zdjęcie tej fotki.

    Kolego - po prostu ją usuń i zapomnij o temacie - jest bardzo drażliwy.

    PK

  • 19. Data: 2009-03-19 14:21:36
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > jeśli matka Twojego dziecka się zgodziła - to z nią ustalaj i do niej
    > miej pretensje
    > i napiszę jeszcze raz - póki nie było zapłaty - to zgodę można cofnąć
    > i to ona musi tą zgodę wycofać

    right, nie wyobrazam sobie sytuacji, ze robie zdjecia dziecku ktore
    przyszlo z mama i ja bede ustalal czy ona moze czy nie moze, bo a moze
    jest rozwodka, a moze sie rozwiedzie za chwile. Generalnie w tym wypadku
    zdjecia zdjalem dla jej swietego spokoju, bo znam lubie i szanuje.
    W innym jednak wypadku podejrzewam, ze bym czekal na sprawe w sadzie.

    pozdrawiam i oglaszam koniec tematu ;-)
    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 20. Data: 2009-03-19 14:37:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ktotek (K.P.) pisze:
    > Dlaczego faceta tak nazywasz?

    Bo to jest zachowanie psychopatyczne. Może nie w sensie jednostki, w
    sensie społeczeństwa jak najbardziej.

    > Zresztą - nawet pomijając aspekt prawny, skoro rodzic sobie
    > życzy usunięcia zdjęcia to po prostu bym to zrobił...

    Ja też. Bo świat jest głupi i tylko dlatego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl