  • 11. Data: 2012-09-20 14:36:54
    Temat: Re: przepalanie akumulatorow NiCd
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <m...@w...pl> wrote in message
    news:4e1fba88-f3dc-4f5e-98b4-cdb81f273bdf@googlegrou
    ps.com...
    > W calkowicie rozladowanych akumulatorach NiCd
    > po dluzszym czasie nastepuje przebicie separatora
    > krysztalkami soli zalegajacych (rosnacych) na elektrodach.
    > Te krysztalki robia zwarcie miedzy elektrodami.
    > Duzym pradem mozna te zwarcia usunac.

    Piszesz tak, jakby akumulatorom NiCd miałoby szkodzić
    dłuższe przechowywanie w stanie rozładowanym.
    A tymczasem tak właśnie się ich powinno przechowywać.
    Nawet zalecają dobre ich zwarcie aby nie nastąpiła
    w czasie przypadkowa rewersja polaryzacji...

  • 12. Data: 2012-09-21 00:10:25
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F napisał:
    [..]
    > No normalnie - wsadzam do ladowarki a tam 5V a diodka nie pokazuje ze
    > prad plynie.
    > mierze omomierzem, a tam nieskonczonosc.
    >
    > Zeby bylo smieszniej - kilka wykazuje jakies napiecie. Jest np 1.3V, po
    > przylaczeniu voltomierza cyfrowego powolutku spada.

    A weź ściśnij go wzdłuż osi podczas pomiaru, powinien ożyć pod dość
    dużym naciskiem.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 13. Data: 2012-10-03 16:33:41
    Od: m...@w...pl

    On Thursday, 20 September 2012 13:37:05 UTC+1, Pszemol wrote:
    > <m...@w...pl> wrote in message

    ps.com...

    > Piszesz tak, jakby akumulatorom NiCd mia�oby szkodzi�
    >
    > d�u�sze przechowywanie w stanie roz�adowanym.
    >
    > A tymczasem tak w�a�nie si� ich powinno przechowywa�.
    >
    > Nawet zalecaj� dobre ich zwarcie aby nie nast�pi�a
    >
    > w czasie przypadkowa rewersja polaryzacji...

    Troszke bladzisz kolego.
    Mysle, ze ten link moze Ci pomoc:

    http://batteryuniversity.com/learn/

    Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2012-10-04 03:46:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <m...@w...pl> wrote in message
    ps.com...

    ps.com...

    > Troszke bladzisz kolego.
    > Mysle, ze ten link moze Ci pomoc:
    >
    > http://batteryuniversity.com/learn/

    A konkretnie co masz mi do zarzucenia? Gdzie błądzę?
    Napisz którą tezę z tych wyraziłem uważasz za błędną...

    p.s. czy możesz coś zrobić ze swoim czytnikiem
    aby tak nie masakrować polskich liter?

  • 15. Data: 2012-10-04 11:57:23
    Od: m...@w...pl

    On Thursday, 4 October 2012 02:47:00 UTC+1, Pszemol wrote:
    > <m...@w...pl> wrote in message

    ps.com...

    > A konkretnie co masz mi do zarzucenia? Gdzie błądzę?
    >
    > Napisz którą tezę z tych wyraziłem uważasz za błędną...

    Akumulatory NiCd i pochodne sa odporne na pelne rozladowanie do zera.

    Zaleca sie zwieranie akumulatorow NiCd pracujacych w bateriach akumulatorow laczonych
    szeregowo aby nie nastapila rewersja polaryzacji slabszych ogniw po ich rozladowaniu
    pod wplywem przeplywu pradu z pochodzacego z ogniw mocniejszych ktore jeszcze sie nie
    rozladowaly.

    W bateriach ogniw przemyslowych o duzej pojemnosci (i duzej wartosci materialnej)
    stosuje sie takie rozwiazania. Celem tego rozwiazania jest spowolnienie procesu
    zuzywania sie slabszych ogniw.

    Troche podobne rozwiazanie stosuje sie w bateriach ogniw litowo jonowych - zapobiega
    nadmiernemu rozladowaniu i przeladowaniu ktore grozi pozarem i eksplozja. W litowo
    jonowych jest to obowiazkowe dla kazdej pojemnosci ogniwa.

    Nie w Moskwie a w Petersburgu nie samochody a rowery i nie rozdaja a kradna.

    Nie spotkalem sie z zaleceniem zwierania ogniw w celu ich dlugiego przechowywania.
    Nic nie jest w stanie spowodowac jak napisales przypadkowego przebiegunowania
    akumulatora przez ktory nie plynie prad.

    Zaleca sie przechowywanie akumulatorow w stanie prawie rozladowanym ale nie
    calkowicie - spowalnia to proces o ktorych ponizej.

    Dlugotrwale przechowywanie akumulatorow NiCd - tak jak napisalem - powoduje
    narastanie struktur krysztalow soli obecnych na elektrodach i z czasem przebijanie
    separatora i zwarcia.

    Nieeksploatowanie akumulatory zaleca sie poddac cylkowi ladowania rozladowania raz na
    jakis czas w celu niedopuszczenia do uszkodzenia separatora przez krysztaly soli.

    Ponownie polecam http://batteryuniversity.com/learn/

    Najbardziej kompetentne i pelne zrodlo wiedzy o akumulatorach jakie znam.

    Pozdrawiam. Mam nadzieje, ze to wyjasnia Twoje watpliwosci.

  • 16. Data: 2012-10-06 16:27:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <m...@w...pl> wrote in message
    ps.com...
    > Pozdrawiam. Mam nadzieje, ze to wyjasnia Twoje watpliwosci.

    No właśnie nie wyjaśnia moich wątpliwości.
    Napisałeś (zacytowałeś) właśnie DOKŁADNIE to co ja napisałem.
    A wcześniej zarzucałeś mi, że błądzę... Więc coś tu nie gra.

    Napisz więc krótko, zwięźle gdzie błądzę.
    Zacytuj moje słowa w których błądzę...
    A nie cytaty z encyklopedii w których jesteśmy w 100% zgodni.

  • 17. Data: 2012-10-06 16:38:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <m...@w...pl> wrote in message
    ps.com...
    > Akumulatory NiCd i pochodne sa odporne na pelne rozladowanie do zera.

    Więc teraz już nie tworzą im się żadne niszczące izolatory kryształy?
    Kiedy zmieniłeś zdanie?

> [...]
    > polaryzacji slabszych ogniw po ich rozladowaniu pod wplywem
    > przeplywu pradu z pochodzacego z ogniw mocniejszych ktore

    A więc nie może im na dłuższą metę szkodzić przechowywanie
    w stanie rozładowanym, skoro zaleca się ich ZWIERANIE...

    > W bateriach ogniw przemyslowych o duzej pojemnosci
    > (i duzej wartosci materialnej) stosuje sie takie rozwiazania.
    > Celem tego rozwiazania jest spowolnienie procesu zuzywania
    > sie slabszych ogniw.

    Jak się zatem to zalecenie ma do Twojego straszenia kryształkami?

    > Nie w Moskwie a w Petersburgu nie samochody a rowery i nie rozdaja a
    > kradna.

    Przekaz jaki tu podałem był precyzyjny i właściwy: akumulatorom
    NiCd NIE SZKODZI długie przechowywanie w stanie rozładowanym.
    Tak właśnie zaleca się je przechowywać.

    > Nie spotkalem sie z zaleceniem zwierania ogniw w celu ich
    > dlugiego przechowywania. Nic nie jest w stanie spowodowac
    > jak napisales przypadkowego przebiegunowania akumulatora
    > przez ktory nie plynie prad.

    Jeśli zaleca się zwierać baterię ogniw to znaczy że zaleca się ich
    pełne rozładowanie przed długim przechowywaniem.
    Nie zaleca się przechowywania takich akumulatorów naładowanych
    ani częściowo rozładowanych - właśnie najlepiej je CAŁKOWICIE
    rozładować do ZERA voltów. Takie całkowite rozładowanie
    następuje w czasie zwarcia.

    > Zaleca sie przechowywanie akumulatorow w stanie prawie
    > rozladowanym ale nie calkowicie - spowalnia to proces o ktorych ponizej.

    Zaleca się przechowywanie akumulatorów w stanie albo CAŁKOWICIE
    rozładowanych albo całkowicie naładowanych pod ciągłym reżimem
    ładowania trickle charge.

    > Dlugotrwale przechowywanie akumulatorow NiCd - tak jak napisalem
    > - powoduje narastanie struktur krysztalow soli obecnych na elektrodach
    > i z czasem przebijanie separatora i zwarcia.

    Nie wtedy gdy są przechowywane całkowicie rozładowane w stanie zwartym.

    > Nieeksploatowanie akumulatory zaleca sie poddac cylkowi ladowania
    > rozladowania raz na jakis czas w celu niedopuszczenia do uszkodzenia
    > separatora przez krysztaly soli.

    Nieeksploatowane akumulatory przechowuje się w stanie zwartym.

    > Ponownie polecam http://batteryuniversity.com/learn/

    A ja polecam zalecenia jakie w tym temacie wyprodukowała NASA:
    http://users.frii.com/dlc/battery.htm

    NASA Reference Publication 1326, February 1994 Handbook for Handling and
    Storage of Nickel-Cadmium Batteries: Lessons Learned by Floyd E. Ford Swales
    & Associates, Beltsville, Maryland) and Gopalakrishna M. Rao, Thomas Y. Yi
    (Goddard Space Flight Center, Greenbelt, Maryland) Published by NASA
    Scientific and Technical Information Branch.

  • 18. Data: 2012-10-08 21:02:45
    Od: m...@w...pl

    W dniu sobota, 6 października 2012 15:38:12 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > <m...@w...pl> wrote in message

    ps.com...

    > Więc teraz już nie tworzą im się żadne niszczące izolatory kryształy?
    >
    > Kiedy zmieniłeś zdanie?

    Wydaje mi sie ze nie odrozniasz zwierania akumulatora dla unikniecia przeplywu pradu
    ktory odwroci polaryzacje akumulatora podczas pracy w baterii od zwierania w celu
    przechowywania.

    Czemu to drugie ma sluzyc, nie wiem. Jak wiesz wytlumacz w czym akumulatorowi bedzie
    lepiej jak mi sie bieguny zewrze. Pierwszy raz o tym slysze.

    NASA, zacna agencja to jest. Też sie z tym zgadzam.

  • 19. Data: 2012-10-09 06:07:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <m...@w...pl> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    >

    > Czemu to drugie ma sluzyc, nie wiem. Jak wiesz wytlumacz w czym
    > akumulatorowi bedzie lepiej jak mi sie bieguny zewrze. Pierwszy raz o tym

    Zastanawiasz się nad czymś, co jest bardzo poboczne tutaj...
    A tezą zasadniczą jaką stawiam jest to, że akumulatorom NiCd
    NIE MOŻE SZKODZIĆ PEŁNE ROZŁADOWANIE skoro
    powszechnie stosowaną metodą długotrwałego ich przechowywania
    jest przechowywanie ich w stanie zwartym, a więc całkowicie rozładowanym.

    Więc jak piszę że NiCd-om nie szkodzi pełne rozładowanie to wiem co piszę.

  • 20. Data: 2012-10-09 13:23:23
    Od: m...@w...pl

    On Tuesday, 9 October 2012 05:07:07 UTC+1, Pszemol wrote:
> [...]
    >

    > Więc jak piszę że NiCd-om nie szkodzi pełne rozładowanie to wiem co piszę.

    W zaden sposob mnie nie przekonales.

    Prosilem cie o podanie co zwieranie akumulatorow powoduje. Odpowiedz jaka uzyskalem
    to: bo tak.

    Prosze o podanie co sie dzieje w akumulatorze przechowywanym w stanie zwarcia i dla
    czego to jest zalecane. Moim zdaniem to nonsens.

    Jezeli nie potrafisz tego wyjasnic konczymy ta bazarowa dyskusje.

    Dla mnie EOT.