  • 1. Data: 2012-09-15 21:08:36
    Temat: Okrojona implementacja ext3 na uC
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Potrzebuje napisać maluteńki bootloader na sporego ARMa.

    Zadanie bootloadera to załadować *jeden* plik do pamięci RAM z nośnika SD.

    SD musi być sformatowana w ext3/4.

    Poszukuje przenośnej implementacji ext3/4 ktora ma minimalistyczne
    cechę: potrafi odczytać jeden plik z "/" filesystemu. Nic więcej nie
    potrzebuje.

    Dla dociekliwych: ten plik to jądro linuxa.

    Byc może warto wziąść uboota i dopisać kawałek, ale zanim to zrobie
    chciałbym powalczyć samodzielnie, przy okazji poznając bliżej cpu.

    Googlowanie składa się z 99.9% szumu o tym jak zamontować w linuxie
    ext3/4. A ja tego nie chcę - chce minimalistyczną implementację. Czy
    ktoś takową widział?

  • 2. Data: 2012-09-15 21:23:41
    Temat: Re: Okrojona implementacja ext3 na uC
    Od: a...@g...pl

    Sebastian Biały wrote:

    > Googlowanie składa się z 99.9% szumu o tym jak zamontować w linuxie
    > ext3/4. A ja tego nie chcę - chce minimalistyczną implementację. Czy
    > ktoś takową widział?

    Może wystarczy Ci grub2 (http://www.gnu.org/software/grub/) i grub-
    core/fs/ext2.c do rozeznania się (umie też ext3/4). Niestety to nie jest
    gotowiec na uC.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 3. Data: 2012-09-15 22:50:18
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 09/15/2012 09:08 PM, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > Googlowanie składa się z 99.9% szumu o tym jak zamontować w linuxie
    > ext3/4. A ja tego nie chcę - chce minimalistyczną implementację. Czy

    Idąc tą drogą to u-boot ma ext2load który robi chyba to co chcesz i ma
    wersje na ARMa. Jak masz mozliwosc to chyba najlepiej skorzystac z
    u-boota, plus będzie taki, ze dostaniesz masę funkcji za free w tym,
    TFTP, obsługa USB, sieć itp.

    pozdr.
    w.

  • 4. Data: 2012-09-16 21:09:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-15 22:50, Wojciech Waga wrote:
> [...]
    > wersje na ARMa. Jak masz mozliwosc to chyba najlepiej skorzystac z
    > u-boota, plus będzie taki, ze dostaniesz masę funkcji za free w tym,

    Po godzinnym przygladaniu się źródłom u-boota stwierdzam że to taka sama
    sieczka jak Linux. Mam wewnatrzne opory aby grzebać w tym obleśnym
    kodzie w C z gąszczem goto w każdą stronę i udawaniem Linuxa :/

    Sa jakieś inne bootoladery, uniwersalne, godne uwagi?

  • 5. Data: 2012-09-16 21:20:12
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 09/16/2012 09:09 PM, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > kodzie w C z gąszczem goto w każdą stronę i udawaniem Linuxa :/
    >
    > Sa jakieś inne bootoladery, uniwersalne, godne uwagi?

    A Twoja platforma nie jest na liście wspieranej przez U-boota? Chodziło
    mi raczej o to, żeby go zainstalować i skonfigurować tylko.

    pozdr.
    w.

  • 6. Data: 2012-09-17 00:05:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-16 21:20, Wojciech Waga wrote:
    > A Twoja platforma nie jest na liście wspieranej przez U-boota?

    Nie. To chińskie GT2440, posiada wlasny port U-Boota w jakiejś starej
    wersji. Mam źródła. Bez rzeźbienia się jednak nie uda tego przeportować,
    co było właśnie przedmitem analizy źrodel U-Boota.

  • 7. Data: 2012-09-17 21:22:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości
> [...]
    >potrzebuje.
    >Dla dociekliwych: ten plik to jądro linuxa.

    A to nie dziala tak ze ten plik przy zapisywaniu ma ciagly obszar na
    dysku, i wystarczy tylko odszukac pierwszy sektor/blok, a dalej to juz
    czytamy kolejne ?

    J.

  • 8. Data: 2012-09-17 21:27:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-17 21:22, J.F wrote:
    > A to nie dziala tak ze ten plik przy zapisywaniu ma ciagly obszar na
    > dysku, i wystarczy tylko odszukac pierwszy sektor/blok, a dalej to juz
    > czytamy kolejne ?

    W ogolnym przypadku tak nie działa :) Przypadki szczególne mnie nie
    interesuja. Plik z kernelem jest normalnym plikiem w fs z dowolna
    fragmentacją. Musze mieć pełny support, ale z drugiej strony wystarczy
    samo read-only, nawet niewydajnie.

  • 9. Data: 2012-09-18 09:22:01
    Od: "Tomasz M." <j...@n...klaster.spamer.net>

    Sebastian Biały napisal 2012-09-17 00:05:

    > Nie. To chińskie GT2440, posiada wlasny port U-Boota w jakiejś starej
    > wersji. Mam źródła. Bez rzeźbienia się jednak nie uda tego przeportować,
    > co było właśnie przedmitem analizy źrodel U-Boota.

    W mini2440 instalowali emdebiana dzieląc kartę SD na dwie partycje -
    kernel na vfat, właściwy system na ext3. Takie rozwiązanie odpada?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz M.

  • 10. Data: 2012-09-18 11:08:23
    Od: Michal Schulz <m...@t...de>

    Am 15.09.12 21:08, schrieb Sebastian Biały:

> [...]
    >
    > Poszukuje przenośnej implementacji ext3/4 ktora ma minimalistyczne
    > cechę: potrafi odczytać jeden plik z "/" filesystemu. Nic więcej nie

    Tez kiedys szukalem i nie znalazlem niestety - skonczylo sie na pisaniu
    samemu. Obawiam sie, ze ty tez nie znajdziesz. Moze napisz wlasna
    implementacje na podstawie dokumentacji?

    http://www.nongnu.org/ext2-doc/ext2.html

    pozdr,
    Michal