  • 1. Data: 2012-09-17 14:55:48
    Temat: przepalanie akumulatorow NiCd
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Czy akumulatory NiCd maja jakies bezpieczniki ?

    Zebralo mi sie na porzadki, i swtirdzilem ze stare paluszki zwarcia
    dostaly.
    Zawsze bralem do tego takiego fajnego elektrolita, ale gdzies mi sie
    zawieruszyl, to pomyslalem ze duzy prad ... najprosciej znajde w
    samochodzie.

    Podlaczylem tak na sekunde, poprawilem drugi raz, trzeci ... no i
    efekt teraz taki ze niektore owszem - wykazuja nawet jakies napiecie,
    ale opor wewnetrzny bardzo duzy.
    No i ciekaw jestem - co przepalilem :-)

    P.S. Vipow ... coz to za g* marka. Ale dobrze - kosz, a przy tej cenie
    eneloopow juz nie ma sensu eksperymentowac :-)

    J.

  • 2. Data: 2012-09-17 18:15:38
    Temat: Re: przepalanie akumulatorow NiCd
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-09-17 14:55, J.F pisze:

    > P.S. Vipow ... coz to za g* marka. Ale dobrze - kosz, a przy tej cenie
    > eneloopow juz nie ma sensu eksperymentowac :-)

    Lepiej nie do kosza, ale trzeba się pofatygować...

    Michał

  • 3. Data: 2012-09-17 22:17:34
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

> [...]
    >
    > Podlaczylem tak na sekunde, poprawilem drugi raz, trzeci ... no i efekt
    > teraz taki ze niektore owszem - wykazuja nawet jakies napiecie, ale opor

    Chyba nic. Gdzieś ostatnio był na YT film jak ratować padnięte aku
    od wiertarko-wkrętarki. Sposób polegał na przyłożeniu OIDP 34V
    kilkoma dotknięcami i akumulator nagle ożywał.
    Nie sprawdzałem w praniu, nie wiem na ile to skuteczny sposób.

    Pozdr. TC

  • 4. Data: 2012-09-17 22:41:06
    Od: "janek" <t...@w...pl>

> [...]
    > Podlaczylem tak na sekunde, poprawilem drugi raz, trzeci ... no i efekt
    > teraz taki ze niektore owszem - wykazuja nawet jakies napiecie, ale opor
    Nie ograniczyłeś prądu z akumulatora ? W skrajnym wypadku mogło być
    buuum/pożar lub inne kuku.
    K.

  • 5. Data: 2012-09-17 23:47:58
    Od: m...@w...pl

    W dniu poniedziałek, 17 września 2012 13:55:50 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
    > Czy akumulatory NiCd maja jakies bezpieczniki ?
    >

    > Zebralo mi sie na porzadki, i swtirdzilem ze stare paluszki zwarcia
    >
    > dostaly.

    W calkowicie rozladowanych akumulatorach NiCd po dluzszym czasie nastepuje przebicie
    separatora krysztalkami soli zalegajacych (rosnacych) na elektrodach. Te krysztalki
    robia zwarcie miedzy elektrodami. Duzym pradem mozna te zwarcia usunac.

    Taki akumulator naladowany i "rozprostowany" z efektu pamieciowego bedzie dzialal,
    niekiedy nawet bardzo dobrze. Ale wykaze sie wiekszyn pradem uplywu - skutek
    pouszkadzanego separatora.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2012-09-18 10:36:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik janek napisał:
    [..]
    > Nie ograniczyłeś prądu z akumulatora ? W skrajnym wypadku mogło być
    > buuum/pożar lub inne kuku.

    W przepalaniu zwarć wewnątrz aku właśnie o to chodzi żeby nic nie
    ograniczać :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 7. Data: 2012-09-18 11:19:21
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    AlexY wrote:
    > Użytkownik janek napisał:
    > [..]
    >
    > W przepalaniu zwarć wewnątrz aku właśnie o to chodzi żeby nic nie
    > ograniczać :)
    Niestety ale czas należy ograniczać, po kilkudziesięciu sekundach
    możesz poczuć smród i dostać odłamkiem.
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2012-09-18 23:47:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Sep 2012 14:47:58 -0700 (PDT), m...@w...pl napisał(a):

> [...]
    niekiedy nawet bardzo dobrze. Ale wykaze sie wiekszyn pradem uplywu - skutek

    No widzisz - a tu wrecz odwrotnie - uplywnosc zniknela :-(

    J.

  • 9. Data: 2012-09-19 12:11:16
    Od: m...@w...pl

> [...]
    pouszkadzanego separatora.

    > No widzisz - a tu wrecz odwrotnie - uplywnosc zniknela :-(

    zdradzisz jak dokonales pomiaru uplywnosci?

  • 10. Data: 2012-09-19 12:19:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

    >zdradzisz jak dokonales pomiaru uplywnosci?

    No normalnie - wsadzam do ladowarki a tam 5V a diodka nie pokazuje ze
    prad plynie.
    mierze omomierzem, a tam nieskonczonosc.

    Zeby bylo smieszniej - kilka wykazuje jakies napiecie. Jest np 1.3V,
    po przylaczeniu voltomierza cyfrowego powolutku spada.

    J.