  • 1. Data: 2010-05-03 20:10:53
    Temat: przedni wahacz - jak poradzić sobie z założeniem sworznia
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ma ktoś jakieś doświadczenia z montażem przednich wahaczy? wsadziłem go już
    w ramę pomocniczą natopmiast 2h silowalem się z drążkiem stabilizatora zeby
    pokonać jego opór i włożyć sworzeń w zwrotnicę. jak już go włożyłem metodą
    druciarską to mam problem dalej z założeniem zabezpieczenia.... czy sworzeń
    powinien wejść do końca w zwrotnicę czy powinien wisieć na pewnej wysokości
    (żeby tę śrubę przecisnąć?

    ma ktoś jakiś patent na wygodną wymianę wahaczy?

    pacjent to punto 2fl jesli ma to jakieś znaczenie,.
    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2010-05-03 20:27:19
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hrn3jd$7an$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > ma ktoś jakiś patent na wygodną wymianę wahaczy?
    > pacjent to punto 2fl jesli ma to jakieś znaczenie,.

    Podniosłesścały przód w powietrze czy tylko jedną stronę??

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 3. Data: 2010-05-03 20:46:44
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Michał Gut pisze:

> [...]
    >
    > ma ktoś jakiś patent na wygodną wymianę wahaczy?
    >
    > pacjent to punto 2fl jesli ma to jakieś znaczenie,.

    Przeciez wymiana tych wahaczy to luksus.
    Po co sie meczysz ze stabilizatorem? Odkrecasz go calkowicie, a potem
    skrecasz na koncu po zamontowaniu wahacza i opuszczeniu samochodu na kola.
    Wahacz przykrecasz do wozka i wkladasz sworzen w zwrotnice tak aby rowek
    na sworzniu pokryl sie z otworem na srube w zwrotnicy, wtedy wbijasz
    srube i skrecasz sworzen.
    Zero filozofii.

    --
    Karolek

  • 4. Data: 2010-05-03 21:47:26
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Podniosłesścały przód w powietrze czy tylko jedną stronę??

    jedną stronę, a to jakas roznica?

  • 5. Data: 2010-05-03 21:48:19
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    o bossssszzzz.... ale cymbał ze mnie..........................

    dzięki za trafną diagnozę..... to zalatwi problem drazka
    stabilizatora.............

  • 6. Data: 2010-05-03 21:50:27
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Przeciez wymiana tych wahaczy to luksus.

    tez mi sie tak wydawalo ale zrobilem blad (podnioslem jedna strone i drazek
    byl docisniety)

    > Wahacz przykrecasz do wozka i wkladasz sworzen w zwrotnice tak aby rowek
    > na sworzniu pokryl sie z otworem na srube w zwrotnicy, wtedy wbijasz srube
    > i skrecasz sworzen.

    a czyli jednak...

    > Zero filozofii.

    owszem wydaje sie to proste ale robie to pierwszy raz w zyciu i nie
    wiedzialem o np podniesieniu obu kół zamiast jednego....

  • 7. Data: 2010-05-03 21:51:10
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hrn9a0$8ns$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > o bossssszzzz.... ale cymbał ze mnie..........................
    > dzięki za trafną diagnozę..... to zalatwi problem drazka
    > stabilizatora.............

    Polecam się :)

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 8. Data: 2010-05-03 22:00:19
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Michał Gut pisze:

    > owszem wydaje sie to proste ale robie to pierwszy raz w zyciu i nie
    > wiedzialem o np podniesieniu obu kół zamiast jednego....

    Albo oba kola, albo odkrecasz caly drazek.
    W Twoim przypadku nie ma lacznikow i drazek jest od dolu wahacza, wiec
    lepiej caly drazek wywalic (latwo i szybko sie odkreca), bo wtedy nie ma
    zadnego preta i sie latwiej wahacz umieszcza na miejscu. W przypadku
    wersji gdzie drazek jest od gory wahacza i z lacznikami to odkrecasz
    tylko lacznik i podnosisz jedno kolo, a skrecasz jak juz opuscisz samochod.

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2010-05-03 22:20:20
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    e szybciej bedzie podniesc druga strone - jak juz nie bedzie tak sprezynowal
    to bedzie duzo latwiej.

    wkurzony jestem tylko bo przez moje kombinacje uszkodzilem gumową osłonę
    sworznia...
    masz pomysł jaką protezę zrobić zeby nie zdechło natychmiast? moze napakować
    tam towotu do oporu zeby syf nie miał jak dotrzeć do kuli?

  • 10. Data: 2010-05-03 23:14:55
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Michał Gut pisze:
    > e szybciej bedzie podniesc druga strone - jak juz nie bedzie tak
    > sprezynowal to bedzie duzo latwiej.

    To sie szybko odkreca, ale jak kto woli.

> [...]
    > masz pomysł jaką protezę zrobić zeby nie zdechło natychmiast? moze
    > napakować tam towotu do oporu zeby syf nie miał jak dotrzeć do kuli?

    Zdejmij ze starego wahacza jak jeszcze byla cala.
    Napchanie smaru nic nie da bo i tak szybko wyplucze.
    Jazda z uszkodzona oslona szybko uszkodzi panewke sworznia i bedzie luz.
    Jak nie masz calej oslony to radze kupic, zebys znowu wahacza nie musial
    wymieniac.

    --
    Karolek