  • 1. Data: 2010-05-03 20:29:49
    Temat: TDI vs CDTI vs CTDI
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    Witam,

    Jako iz perspektywa wymiany wehikulu zrobila sie blizsza niz
    dotychczas, zaczalem sie blizej przygladac - pierwotnie za kompaktem
    (lub klasa B) z benzyna ~100KM, ale ostatnio rowniez za dieslem.

    Te ktore podobaly mi sie najbardziej, czyli Alfa 147 i Fiat Stilo z
    JTD, odpadly ze wzgledu na zawieszenie / elektryke, wiec zaczalem
    szukac dalej.

    Wyluskalem Ibize IV 1.9 TDI 101-130KM, Leona I 1.9TDI 110KM, Astre H
    1.9 CDTI i Civica VII 1.7 CTDI.

    Ktora konstrukcja jest obiektywnie najlepsza? :) Wiem, glupie pytanie,
    ale nie wiem jak je inaczej zadac.
    Ktory silnik pracuje najkulturalniej, jest najmniej podatny na awarie i
    najszybciej sie bedzie rozgrzewal (1.7, bo jest mniejszy?).

    O CDTI wiem, ze to JTD, ktore z tego co slyszalem ciesza sie dobra
    opinia. Co do TDI to ostatnio gadalem z gosciem typu 'TYLKO TEDEJI VP,
    a PD TO ZUOOOOO!!!111jedenjeden' wiec w sumie to nic nie wiem w temacie
    ;p. Konstrukcji w japonczyku nie znam w ogole.

    I czy jest sens ladowac sie w takie cudo za 20-25kpln?
    Czy lepiej poszukac Ibizy 1.4 benz albo Civica 1.4/1.6?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 2. Data: 2010-05-04 10:38:04
    Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > Ktory silnik pracuje najkulturalniej, jest najmniej podatny na awarie i
    > najszybciej sie bedzie rozgrzewal (1.7, bo jest mniejszy?).

    Nie będzie się szybciej rozgrzewał, a może być że wręcz wolniej jak ma
    większą sprawność. Myślę, że ewentualna różnica w podobnych warunkach
    eksplatacji będzie nieistotna.

    > O CDTI wiem, ze to JTD, ktore z tego co slyszalem ciesza sie dobra
    > opinia. Co do TDI to ostatnio gadalem z gosciem typu 'TYLKO TEDEJI VP,
    > a PD TO ZUOOOOO!!!111jedenjeden' wiec w sumie to nic nie wiem w temacie

    Bzdura. Pompowtrysk nie jest istotnie mniej trwały od konstrukcji na pompie,
    ten sam poziom mniej więcej. Zaletą jest większy moment. A w razie awarii
    pompowtryskiwacze można wymieniać pojedynczo.

    > ;p. Konstrukcji w japonczyku nie znam w ogole.

    Ja też, ale jakoś kojarzy mi się rozwinięcie znanego z dobrych opinii
    silnika ISUZU

    > I czy jest sens ladowac sie w takie cudo za 20-25kpln?
    > Czy lepiej poszukac Ibizy 1.4 benz albo Civica 1.4/1.6?

    Jeśli chodzi o te wymienione wcześniej to szukałbym leona TDI. Moim zdaniem
    całkiem z zewnątrz ładnie wygląda (najlepiej z nich wszystkich). Środek
    całkiem ok. Jeździ też nieźle.

  • 3. Data: 2010-05-04 11:00:47
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 4 Maj, 10:38, "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_sh...@poczta.wp.pl>
    wrote:

    > Bzdura. Pompowtrysk nie jest istotnie mniej trwały od konstrukcji na pompie,
    > ten sam poziom mniej więcej. Zaletą jest większy moment. A w razie awarii
    > pompowtryskiwacze można wymieniać pojedynczo.

    Pewien jestes ze pojedynczo? Bo ja slyszalem ze musza wykazywac rowny
    stopien zuzycia, wiec jak jeden to wszystkie.

  • 4. Data: 2010-05-04 11:01:30
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hromce$t15$1@inews.gazeta.pl...
    > Jeśli chodzi o te wymienione wcześniej to szukałbym leona TDI. Moim
    > zdaniem całkiem z zewnątrz ładnie wygląda (najlepiej z nich wszystkich).

    Jak dla kogo.
    Dla mnie tył ma tragiczny ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-05-04 13:01:37
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    n.googlegroups.com...
    wrote:

> [...]
    Pewien jestes ze pojedynczo? Bo ja slyszalem ze musza wykazywac rowny
    stopien zuzycia, wiec jak jeden to wszystkie.

    Mi mechanicy tłumaczyli, że można pojedynczo. Na forum golfa potwierdzali,
    choć oczywiście nie wykluczam przypadku, że nie da się ich zestroić i wtedy
    trzeba wszystkie.

  • 6. Data: 2010-05-04 15:44:05
    Od: to <t...@a...xyz>

    Rafał Grzelak wrote:

    > Wyluskalem Ibize IV 1.9 TDI 101-130KM, Leona I 1.9TDI 110KM, Astre H 1.9
    > CDTI i Civica VII 1.7 CTDI.

    Miałem kontakt z 1,9 CDTI w wersji 8v i 16v. Bardzo przyjemny silnik,
    trwały, dobrze się chipuje, w miarę cichy, w każdym razie dla mnie jego
    dźwięk nie denerwuje. Co do 1,9 TDI w Leonie to jeśli jest to ten sam
    silnik co w Octavii, to dynamika jest ok, spalanie b. niskie, natomiast
    kultura pracy bardzo męcząca, że się tak wyrażę. O Civiku się nie
    wypowiem bo nie jeździłem.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-05-04 16:32:04
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
    > Miałem kontakt z 1,9 CDTI w wersji 8v i 16v. Bardzo przyjemny silnik,
    > trwały, dobrze się chipuje, w miarę cichy, w każdym razie dla mnie jego
    > dźwięk nie denerwuje.

    nic dziwnego, to znany we fiacie pod nazwą JTD lub multijet silnik.

    Co do 1,9 TDI w Leonie to jeśli jest to ten sam
    > silnik co w Octavii, to dynamika jest ok, spalanie b. niskie, natomiast
    > kultura pracy bardzo męcząca, że się tak wyrażę.

    jeśli PD będzie głośniejszy, jeśli starsza konstrukcja (ale chyba od
    dawna tego motoru już nie montują) to faktycznie ekonomiczny, cholernie
    trwały, dynamiczny ale kultura pracy rodem z ciągnika. Takie wrażenia
    mam po przesiadce do caddy tdi z saaba który ma silnik fiata:)

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-05-04 16:38:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

> [...]
    > trwały, dynamiczny ale kultura pracy rodem z ciągnika. Takie wrażenia
    > mam po przesiadce do caddy tdi z saaba który ma silnik fiata:)

    W tej Octavii jest jeszcze chyba pompa rotacyjna, czy jak to się tam
    zwie. Wrażenia słuchowe są bardzo irytujące...

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-05-04 18:56:31
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-05-04 16:38, to pisze:

    > W tej Octavii jest jeszcze chyba pompa rotacyjna, czy jak to się tam
    > zwie. Wrażenia słuchowe są bardzo irytujące...

    Jak dla Ciebie Octavia TDI na VP jest głośna to wsiądź w Golfa 3 TDI ;)

    Niepamiętam jak to było w golfie 2 dieslu, ale pewnie nie ciszej, jak
    nie głośniej :D

    Pozdrawiam !!

  • 10. Data: 2010-05-04 20:38:54
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>

    > Niepamiętam jak to było w golfie 2 dieslu, ale pewnie nie ciszej, jak nie
    > głośniej :D

    Pewnie, że ciszej. Po to w końcu powstał wtrysk pośredni. Zmiękczył i
    wyciszył kulturę pracy diesli.
    Z rozwojem techniki, wieloma wtryskami na jeden cykl+ normy spalin wrócił
    wtrysk bezpośrdni w różnej postaci.
    Ja po przesiadce z 1.6 GTD (II) na 1.9 TDI doznałem szoku jak ten drugi jest
    głośny i słaby powyżej 3500 rpm.
    Ten samochód poprostu hałasował i jeździł tylko w stylu taksiarskim. Dla
    mnie katastrofa. W sumie nadal jeździ :-)

    Rafał
    GG: 85456
    http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/
    Golf III Syncro -Compsport-