-
1. Data: 2010-05-03 15:33:56
Temat: sciaga autko
Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>
witam
pacjent to mazda 323f 2.0 ditd, 2003r. 2 weekendy temu mozliwe ze
zaliczylem dziure. Pisze mozliwe bo po weekendzie auto prowadzilo sie
wygodnie przez jeden dzien. Dojechalem do pracy, zaparkowalem. Auto
postalo te 8 godzin wsiadlem do niego i zaczelo ostro sciagac i szumiec
mniej lub wiecej w zaleznosci od promieniu skretu kol. Diagnoza lozysko.
Zostalo wymienione szumy ustaly ale sciaganie nie. Przy prostej
kierownicy i ok. 60km/h po ok. 6 sek. znajduje sie na lewym krawezniku,
przy skrecie keirownicy lekko w praw auto sie prowadzi bezproblemowo ale
po rownym asfalce. W przyapdku jazdy po koleinach jest masakra, po
puszczeniu kierownic auto plywa samo od lewej do prawej, prawie jak na
morzu :) Aha stopien sciagania jest taki sam przy 40 czy 140km/h, tylko
szybciej sie zblizam na druga storne ;-)
Alufelgi byly prostowane ok. 2 miesiecie temu, z przodu jezdza jeszcze
na zimowych. Zamierzam wiec wymienic oponki na nowe i pojechac w
pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kol i ich wywazenia na nowo.
Dzwigalem sobie autko i ewidentnie na lewym tyle cos trze. Po kreceniu
kolem zatrzymuje sie po 2-3 sekundach. Prawe toczy sie samo ok. 8-10 sek
wiec roznica spora. Na razie przesmarowalem, popukalem i przeciscilem z
rdzy to kolo ale opory pozostaly, aczkolwiek troszke mniejsze.
Pytania:
1. Czy takie opory na tylnim kole moga byc przyczyna sciagania samochodu ?
2. Co najprawdopodobniej oprocz lozyska mogla zostac uszkodzone po
zaliczeniu dziury, ze efektem jest sciaganie samochodu ?
3. Jakim testem mozna sprawdzic przyczyne sciagania ? Jak pojade na
stacje robiace coroczne przeglady to na ktoryms z ich badan wyjdzie
przyczyna ?
4. Jest sens od razu jechac na kontrole i ewentualna korekte zbieznosci,
czy szukac przyczyny gdzies indziej ?
thx
-
2. Data: 2010-05-03 16:08:01
Temat: Re: sciaga autko
Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Mon, 3 May 2010, lukasz wrote:
> 1. Czy takie opory na tylnim kole moga byc przyczyna sciagania samochodu ?
Raczej nie :)
> 4. Jest sens od razu jechac na kontrole i ewentualna korekte zbieznosci, czy
> szukac przyczyny gdzies indziej ?
Ja bym na Twoim miejscu zaczął od czegoś zupełnie banalnego, a mianowicie
od sprawdzenia ciśnienia powietrza w przednich kołach :)
Jeśli będzie w normie i równe po obu stronach, to wtedy oczywiście
pozostaje już tylko pomiar zbieżności, a właściwie całej geometrii przodu.
Pozdrawiam :)
W.
-
3. Data: 2010-05-04 22:23:54
Temat: Re: sciaga autko
Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>
Wojciech Borczyk pisze:
> Jeśli będzie w normie i równe po obu stronach, to wtedy oczywiście
> pozostaje już tylko pomiar zbieżności, a właściwie całej geometrii przodu.
>
czy tego typu pomiary sa robione na satacji kontorli pojazdow podczas
przegladu ?
thx
-
4. Data: 2010-05-04 22:23:59
Temat: Re: sciaga autko
Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>
Wojciech Borczyk pisze:
> Jeśli będzie w normie i równe po obu stronach, to wtedy oczywiście
> pozostaje już tylko pomiar zbieżności, a właściwie całej geometrii przodu.
>
czy tego typu pomiary sa robione na satacji kontorli pojazdow podczas
przegladu ?
thx
-
5. Data: 2010-05-05 07:54:29
Temat: Re: sciaga autko
Od: red <r...@r...com>
On 2010-05-04 22:23:54 +0200, lukasz said:
> Wojciech Borczyk pisze:
>> Jeśli będzie w normie i równe po obu stronach, to wtedy oczywiście
>> pozostaje już tylko pomiar zbieżności, a właściwie całej geometrii
>> przodu.
I tyłu też.
> czy tego typu pomiary sa robione na satacji kontorli pojazdow podczas
> przegladu ?
Nie, musisz pojechać po prostu na tzw. geometrię zawieszenia.
-
6. Data: 2010-05-05 10:23:12
Temat: Re: sciaga autko
Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Tue, 4 May 2010, lukasz wrote:
> Wojciech Borczyk pisze:
>> Jeśli będzie w normie i równe po obu stronach, to wtedy oczywiście
>> pozostaje już tylko pomiar zbieżności, a właściwie całej geometrii przodu.
>
> czy tego typu pomiary sa robione na satacji kontorli pojazdow podczas
> przegladu ?
Nie, badanie okresowe niestety nie obejmuje sprawdzenia geometrii.
Pozdrawiam,
W.
-
7. Data: 2010-05-06 16:02:43
Temat: Re: sciaga autko
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
Nie, badanie okresowe niestety nie obejmuje sprawdzenia geometrii.
a mnie sprawdzali zbieznosc i byla to u nich podstawa do odrzucenia
przegladu
-
8. Data: 2010-05-06 16:38:23
Temat: Re: sciaga autko
Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 6 May 2010, Michał Gut wrote:
> a mnie sprawdzali zbieznosc i byla to u nich podstawa do odrzucenia
> przegladu
Dziwne, że im się chciało - porządne sprawdzenie geometrii to
conajmniej kilkadziesiąt minut roboty. A może coś im od razu "wzrokowo"
podpadło, np. że auto "bokiem" jeździ? ;-)
Pozdrawiam :)
W.
-
9. Data: 2010-05-06 17:40:46
Temat: Re: sciaga autko
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 6 May 2010 16:38:23 +0200, Wojciech Borczyk wrote:
>On Thu, 6 May 2010, Michał Gut wrote:
>> a mnie sprawdzali zbieznosc i byla to u nich podstawa do odrzucenia
>> przegladu
>
>Dziwne, że im się chciało - porządne sprawdzenie geometrii to
>conajmniej kilkadziesiąt minut roboty. A może coś im od razu "wzrokowo"
>podpadło, np. że auto "bokiem" jeździ? ;-)
Sprawdzenie to kilka minut. wjechac na stanowisko, zalozyc czujniki,
kliknac w komputer i wreczyc wydruk :-)
J.
-
10. Data: 2010-05-06 18:30:10
Temat: Re: sciaga autko
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Wojciech Borczyk pisze:
> On Thu, 6 May 2010, Michał Gut wrote:
>
>> a mnie sprawdzali zbieznosc i byla to u nich podstawa do odrzucenia
>> przegladu
>
> Dziwne, że im się chciało - porządne sprawdzenie geometrii to conajmniej
> kilkadziesiąt minut roboty. A może coś im od razu "wzrokowo" podpadło,
> np. że auto "bokiem" jeździ? ;-)
Kilka razy na SKP widziałem sprawdzanie zbieżności każdego samochodu -
jedno koło jedzie po ruchomej płycie i urządzenie wyświetla wynik
zbieżnie/rozbieżnie w skali zielono-żółto-czerwono.