  • 1. Data: 2010-05-03 18:07:45
    Temat: Ukręcone odpowietrzniki
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    W zapasowych zaciskach hamulcowych mam ukręcone odpowietrzniki. Jak
    skutecznie i bez uszkodzenia gwintu wykręcić pozostałość odpowietrznika
    w zacisku? Po zastosowaniu płynu penetrującego, rozwierciłem otwór w
    ukręconym odpowietrzniku i próbowałem go wykręcić wykrętakiem do
    urwanych śrub, niestety bez skutku.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-05-03 18:37:39
    Temat: Re: Ukręcone odpowietrzniki
    Od: "MK" <c...@g...com>

    Rozwierć jeszcze troszkę jak da radę wkręć śrubę lub wsadź minimalnie
    mniejszą. Jak wsadzisz to przyłap spawarką po troszku żeby tego za bardzo
    nie rozgrzać i kręć :]

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-03 18:49:19
    Temat: Re: Ukr?cone odpowietrzniki
    Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 3 May 2010, MK wrote:

    > Rozwier? jeszcze troszk? jak da rad? wkr?? ?rub? lub wsad? minimalnie
    > mniejsz?. Jak wsadzisz to przy?ap spawark? po troszku ?eby tego za bardzo
    > nie rozgrza? i kr?? :]

    Tylko obawiam się, że on tam spawarką nie ma za dużych szans skutecznie
    dojść - taka metoda to jest dobra na względnie duże i dobrze dostępne
    śruby, a nie na takie schowane w zacisku maleństwo :(

    Ja bym raczej pomoczył przez całą noc w jakimś WD40 albo nafcie, opukał co
    jakiś czas młotkiem przez metalowy bolec i następnego dnia spróbował
    jeszcze raz wykrętakiem. A jak nie pomoże, to rozwiercił wszystko ile się
    da (byle nie uszkodzić gwintu ani dna gniazda odpowietrznika) i spróbował
    wydłubać resztki np. małym przecinakiem.

    Pozdrawiam,

    W.

  • 4. Data: 2010-05-03 19:25:55
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > w zacisku? Po zastosowaniu płynu penetrującego, rozwierciłem otwór w
    > ukręconym odpowietrzniku i próbowałem go wykręcić wykrętakiem do

    Jak jest szansa że wykrętak jeszcze załapie to rozbierz zacisk, rozgrzej go
    lutlampą do jakiś 300 stopni i wykręcaj na gorąco. Odpowietrznik zrobiony jest z
    gatunkowej stali. Jak nie masz wiertarki stołowej, imadła do wiertarki i nie
    potrafisz ostrzyć wierteł to za rozwiercanie się nie bierz. Jak złamiesz
    wiertło to kaplica. Od razu daj z buta do jakiegoś zakładu mechanicznego, ale
    nie samochodowego. W ostateczności jak się popsuje oryginalny gwint ale
    odpowietrznik da się wydłubać to poszukaj odpowietrzników numer większych.
    Zrobią nowy gwint w zacisku i będzie ok. Jak dobrze wyposażony zakład i mają
    tokarkę to na miejscu dorobią nowe odpowietrzniki. Minimum stal w gatunku 45
    musi być.

  • 5. Data: 2010-05-04 21:22:49
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    a nie prosciej odwiercic nowy otwor cm dalej i nagwintowac na taki gwint jak
    ma byc i zalozyc nowy odpowietrznik??? to w sumie 15min roboty/zacisk i mamy
    po problemie.

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630

  • 6. Data: 2010-05-04 22:46:56
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > ma byc i zalozyc nowy odpowietrznik??? to w sumie 15min roboty/zacisk i mamy

    Jak jest miejsce to jasne że można. Jak to przedni zacisk to odpowietrznik jest
    średnio potrzebny do odpowietrzenia. Jak przewód elastyczny jest w dogodnym do
    odpowietrzenia miejscu to można przewodem. Bardzo łatwo odpowietrza się
    zacisk..... Nie napiszę jak. Tata wieś sprzedał żebym wiedział jak odpowietrzyć
    zacisk bez klucza i upuszczania płynu. Niech to zostanie moją tajemnicą którą
    zabiorę do grobu. Sposób jest banalnie prosty.

  • 7. Data: 2010-05-05 08:00:36
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >zacisku? Po zastosowaniu płynu penetrującego, rozwierciłem otwór w
    >ukręconym odpowietrzniku i próbowałem go wykręcić wykrętakiem do urwanych

    Zanim zaczniesz bardziej rozwiercać daj sobie jeszcze jadną szansę i
    rozgrzej to. Kopyto zacisku jest zrobione z aluminium. Ono ma dużą
    rozszerzalność w porówaniu ze stalą (odpowietrznik) i generalnie jest to
    jedna z metod wykręcania elementów wykonanych z różnych metali. Rozgrzej
    chociażby nad palnikiem gazowym - na kuchence.
    --
    Jackare